Toon posts:

Linksys WPC54g probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik op mijn werk een laptop geinstalleerd met de WPC54g notebook adapter onder windows 2000. Deze laptop draait in een netwerk met een domein.
Het probleem is als volgt: als ik wil inloggen op het domein heeft het notebook kaartje nog geen link met het access point. Hierdoor kan ik dus niet inloggen. Als ik lokaal inlog krijg ik wel link met het access point.
Na wat rond gebeld te hebben kwam ik er achter dat de notebook adapter pas link krijgt met het access point als het configuratie programma van linksys is gestart. Dit gebeurd dus pas als ik ingelogd ben (lokaal). Inloggen op een domein wordt hierdoor dus onmogelijk lijkt mij?
Ik heb het nu (tijdelijk) als volgt op gelost: met FireDeamon (programma om win32 programma's als service te draaien) het configuratie programma als service laten draaien. Hierdoor wordt het kaartje al opgestart voordat ik inlog. Dit is niet de ideale oplossing. En het is een beetje vreemd dat het kaartje pas werkt als het config programma wordt gestart. Bij een Intel 11mb kaartje wordt dit namelijk al eerder gedaan. Iemand die iets anders weet of meer hierover weet?

Verwijderd

Hier precies hetzelfde probleem sinds ik met een volledig Linksys netwerk draai. Onder andere met Avaya kaartjes geen last gehad.

Ik probeer nu jouw tip, FireDeamon. Het is voor thuis dus zo erg is het niet voor mij, maar lastig is het wel allemaal zo.

Denk dat het verstandig is als er meerdere mensen tegen Linksys gaan zeuren, dan wordt de volgende driver hopelijk beter.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

is die driver met een install programma geïnstalleerd of 'gewoon' d.m.v. de wizard update van stuurprogramma ofzo iig op de 'standaardw windows' manier (losse driverfiles en dan handmatig selecteren enz.) zo niet, kijk eens of dat mogelijk is.

kan een oplossing zijn....

edit: win2k nerd gaat kijken wat de mogelijkheden met die driver zijn..
u hoort nog van mij

[ Voor 19% gewijzigd door Romke op 27-03-2004 22:38 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

win2k nerd schreef op 27 maart 2004 @ 22:36:
is die driver met een install programma geïnstalleerd of 'gewoon' d.m.v. de wizard update van stuurprogramma ofzo iig op de 'standaardw windows' manier (losse driverfiles en dan handmatig selecteren enz.) zo niet, kijk eens of dat mogelijk is.

kan een oplossing zijn....

edit: win2k nerd gaat kijken wat de mogelijkheden met die driver zijn..
u hoort nog van mij
Driver is geinstalleerd met de setup die bijgeleverd is. Is dus een wizard en komt een vreselijke tool mee.

De driver wordt wel geladen, echter de utility/configurator wordt pas na het inloggen geladen. Dit zou eerder moeten zijn, dan is het probleem denk ik opgelost.

Verwijderd

Trouwens win2knerd, als jij een manier weet om die driver eerder te laden dan ben ik al heel blij :) FireDeamon doet het hier niet ;(

• Romke

Romke

Dieselhead

zoals ik al zei, gebruik niet de setup die bij de driver geinstalleerd wordt, maar gebruik de wizard upgrade van apparaatsuurprogramma (ik heb het opegzocht) door via apparaatbeheer het stuurprogramma bij te werekn en het dan handmatig te doen....

dus gewoon de klassieke windows manier volgen...

[ Voor 10% gewijzigd door Romke op 27-03-2004 23:00 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

win2k nerd schreef op 27 maart 2004 @ 22:50:
zoals ik al zei, gebruik niet de setup die bij de driver geinstalleerd wordt, maar gebruik de wizard upgrade van apparaatsuurprogramma (ik heb het opegzocht) door via apparaatbeheer het stuurprogramma bij te werekn en het dan handmatig te doen....

dus gewoon de klassieke windows manier volgen...
Ok, maar dan start de configuratie tool niet en kan je dus geen WEP key ingeven. Waardoor je of je beveiliging moet opengooien (lijkt me geen optie) of je eerst een keer moet inloggen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:36
Als het goed is kan je gewoon bij je services de wireless zero configuration zut aanzetten in win2k. Je kunt bij de device properties van je WLAN kaart ook nog wat zut invullen, zoals SSID, WEP en dat soort dingen. Als je die er gewoon hard inzet en je zet de wireless zero configuration aan, denk ik dat je meteen zonder dat stomme tooltje link moet hebben.

Overigens vloekt dat tooltje met .1x authenticatie, met securew2 krijg ik die boel niet aan de gang met dat tooltje draaiend.

• Romke

Romke

Dieselhead

je kunt zelf geen nieuwe service aanmaken.....

net bekeken....

zal ff kijken of het mogelijk is om in het register iets te fixen, maar ik weet dus niet zeker of dat mogelijk is.....

en als ik iets vind, dan is het gebruik op eigen risico....

• Romke

Romke

Dieselhead

ik heb iets gevonde, maar ik snap er nix van hoe je in het register een nieuwe service aanmaakt.....

misschien dat je dat ff in Windows operated systems kunt vragen??

[ Voor 26% gewijzigd door Romke op 28-03-2004 11:50 ]

Verwijderd

_JGC_ schreef op 27 maart 2004 @ 23:46:
Als het goed is kan je gewoon bij je services de wireless zero configuration zut aanzetten in win2k. Je kunt bij de device properties van je WLAN kaart ook nog wat zut invullen, zoals SSID, WEP en dat soort dingen. Als je die er gewoon hard inzet en je zet de wireless zero configuration aan, denk ik dat je meteen zonder dat stomme tooltje link moet hebben.

Overigens vloekt dat tooltje met .1x authenticatie, met securew2 krijg ik die boel niet aan de gang met dat tooltje draaiend.
Zit die zero configuration al in 2k dan? Dacht dat die pas in XP geintroduceerd was.

En device props van de kaart moet ik nog uitzoeken, ik had er geen zin meer in gister :) XP heeft de problemen niet btw, maar om nou XP op een Celeron 800 te gaan installeren lijkt me niet een jofel plan ;)
Pagina: 1