Toon posts:

[norton] werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik het probleem gehad dat Norton Internet Security(NIS) op mijn win2k systeempje van de ene op de andere dag niet meer op wou starten en ook de settings waren ook niet meer te veranderen omdat ik plotseling geen ''supervisor'' rechten had, zelfs uninstall lukte niet.

Omdat m'n pc toch aan een verse installatie toe was en ik dit probleem had heb ik een Ghost-image er overheen gegooit. Ik ging lekker bezig met de gebruikelijke windows updates en overige belangrijke programma's die niet op de image stonden, tot ik NIS wou installeren....
nouja, het installeren lukte, en aan het eind van de installatie kwam een reboot. de pc bleef zichzelf rebooten en kwam niet meer terug in windows.
dit heb ik meerdere malen geprobeert, maar steeds het zelfde verhaal.

Nou heb ik Zonealarm geinstalleerd en heb ik 2 weekjes zonder virus scanner gedraait (niet slim, maar ok), vandaag kwam ik d'r dus ook achter dat ik een virus te pakken had en wou ik Norton Anti Virus (NAV) installeren, ook deze installatie lukte totdat het programma gerunt moest worden, want toen kreeg ik de error:

"Er is een interne programmafout
opgetreden in Norton Antivirus. Verwijder
Norton Anti virus en installeer het opnieuw"

ikke dus verwijderen en opnieuw installeren, maar dit had geen effect.
Toevallig wist ik de site http://virusall.com/downscan.html met wel 11 verschillende online Antivirus programma's. ik heb ze allemaal over m'n systeempje laten lopen en d'r werdt een trojaans virus gevonden. nadat ik de naam had opgezocht in verschillende virus databases (niet dat ik de naam erin kon vinden, maar ok) heb ik um verwijdert en de 11 virus scanner er overnieuw overheen gehaalt. deze laatste keer vond GEEN ENKELE online scanner een virus.
(ps : de 5 online firewall scanners van http://virusall.com/downscan.html heb ik ook uit geprobeert en m'n systeem was volledig veilig :D )

alles goed en wel, maar nou wil in NAV weer installeren en krijg ik dezelfde fout.

ik installeer NAV en NIS vanaf de orginele CD en ik heb zelfs de 290 pagina's dikke NIS handleiding doorgenomen en de search gebruikt, maar geen oplossing te vinden. verder heb ik geprobeert om NIS en NAV op verschillende schijven te installeren (NTFS en FAT32)

PS : ik bedenk me nou ff dat toen ik een geupdate Ghost image wou maken (een image met de nieuwe updates van windows en overige belangrijke programma's) dat ik toen een error kreeg van dat mijn NTFS logfiles niet geleegd waren, zou dat ermee te maken kunnen hebben?
zo jaah, hoe leeg je die NTFS logfiles dan??

Ps2: ook het installeren van PC-cillin is 3 keer achter elkaar mislukt

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 23:33 ]

Verwijderd

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de deinstallatie van je oude norton nog wat brokjes heeft overgelaten die de nieuwe mee wil pakken maar dat niet kan.

Ik zou na de deinstallatie even je register en harddisk doorlopen voor oude NAV bestanden, dit heb ik namelijk ook al eens zo gehad.

En anders..........tsjah........ik zou aan de f-disk format reinstall beginnen daarna, maar wie weet komt er nog iemand met een oplossing.
succes

Verwijderd

Topicstarter
als d'r een simpelere vraag komt roep iedereen moord en brand dat het in 3 tellen te inden is in de search en google...

maar een moeilijkere vraag kan ook niemand beantwoorden...

komop mensen, denk aub met me mee...

(ps : no offence, just a question)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 00:48 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:01

lordsnow

I know nothing

NAV / NIS *braak*

Wat een k*t-programma is dat (schijnt dat te wezen). Als mensen bellen met vage problemen, en we constateren dan dat ze Norton draaien.. zetten we dat uit, en dan is meestal het probleem ook opgelost.

NAV is een programma wat ik zelf dus NOOIT zou instaleren. Wel jammer, want ik was altijd wel een fan van Norton in het DOS tijdperk. Alleen sindsdien zijn ze 't spoor een beetje kwijtgeraakt.

Als ik jou was zou ik gewoon een alternatief zoeken!

Verwijderd

NIS is erg XP optimised, veel mensen problemen in 2k met NIS/NPF. Ik heb ook lang geprobeerd de norton firewall aan de gang te krijgen, na het formateren was het altijd @ random of NPF d'r zin in zou hebben om te functioneren.

Alleen NAV installeren vanaf de NIS cd werkt niet. Krijgt altijd zo'n interne fout error, iig alle keren dat ik dat heb gezien
Dat je Trend niet kan installen is idd vreemd, ik zou een trial van kaspersky installen, want als je net een gecrypt virus hebt, heb je met KAV veruit de grootste kans om het te vinden.

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 20:16
'n firewall geeft zowiezo alleen maar gezeik Afbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/t/grr.gif en is bij de juiste netwerkinstellingen nutteloos Afbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/q/sad.gif

Verwijderd

Nutteloos???
Als je pc in een netwerk staat, heb je netbios nodig, dus dan zouden je netbios poorten open staan voor de rest van de wereld. _niet_ handig met de nieuwe virri gebaseerd op het randon/deloder principe. Daarnaast is outgoing protectie ook wel handig, geen enkele AV scanner is full-proof, dus kun je iig een connectende trojan access verbieden, om maar eens wat te noemen.

Ik zou dit niet echt nutteloos willen noemen..

Verwijderd

Topicstarter
een firewall, bij de juiste instellingen geeft geen gezeik...
alleen maar fijn... heb nou zonealarm PRO (met laatste update) draaien, maar als NAV zo klote is onder 2k welke virus scanner kan ik dan het beste gebruiken?
mcafee?
of wat?

Verwijderd

Ooit gehoord van BugBear? Als ik zo je problemen zie weet ik haast wel zeker dat je hier last van hebt...
W32.Bugbear@mm is a mass-mailing worm. It can also spread through network shares. It has keystroke-logging and backdoor capabilities. The worm also attempts to terminate the processes of various antivirus and firewall programs
Meer info + removal tools @ http://securityresponse.s.../data/w32.bugbear@mm.html

Suc-6

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 17:30

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Norton vind ik een fijne virusscanner (vooral die auto-update, geweldig!), maar ze is een ontzettend kl*te programma met installatie/deinstallatie.

Vooral wanneer je nog een ander Symantec op je computer hebt levert de installatie van een nieuwe module regelmatig problemen.

Verwijderd

Topicstarter
ik twijfel of het Bugbear is, want de laatste keer vond GEEN ENKELE online scanner een virus, en vandaag heb ik alle 11 er WEER overheen gehaalt en nog steeds geen virus. en het fxbgbear.exe (bugbear removal tool) kon ook geen bugbear vinden.

HELP HELP
ik irriteer me dat ik niet kan vinden WAT het probleem is...
want als ik weet WAT het probleem is ben ik al erg dichtbij een oplossing

Verwijderd

Kijk eens rond op wat andere (security)fora, veel gezeik met norton. Ik vraag me af hoe lang Norton de naam nog hoog kan houden, want als het zo doorgaat zullen er toch mensen gaan overstappen naar betere producten.

Waarom wil je zo graag een product blijven gebruiken dat niet meewerkt?

Verwijderd

Topicstarter
ik zeg niet dat ik dit product wil blijven gebruiken, ik wil alleen weten welk product ik dan het betse kan nemen. niet dat ik dadelijk zit met een virus scanner nie niet meer ondersteund word...
of eentje die het virus niet kan vinden, maar welk er wel degenlijk zit

Verwijderd

Via google kom je wel op een aantal testsites uit, velen in het duits..

Als je geen extra trojandetector wil draaien, kun je het beste voor Kaspersky gaan, trojan detectie is ongeëvenaard. Ook erg goede packer/crypter/archive support(waarschijnlijk beste die het geeft). 2 maal daags een update, èrg goede heuristics.

Ander alternatief is McAfee, ook wel goede engine, goede updates.

Als ik jou was zou ik tussen deze twee kiezen, maar ik zou zeggen, zoek wat testen. Maak daarbij onderscheid tussen de testen die testen op heuristics(packers en crypters) en gewone virusdetectie. ( Je zal waarschijnlijk zien dat KAV superieur is op het gebied van packers en crypters, en dat het stuivertje wisselen is tussen McAfee en KAV in het gebied van de gewone virusdetectie, op de trojans na dan)

Verwijderd

Topicstarter
is een extra trojan detector nodig als je zonealarm en KAV/Mcafee draait??

Verwijderd

Naar mijn mening is het onnodig om een extra trojandetector te draaien als je KAV gebruikt. Verder is de detectie van Trojans bij McAfee/RAV/Dr. Web ook wel goed als ik me niet vergis.

Verder zou je trouwens ook kunnen kijken naar zoiets als AVK, dat gebruikt zowel de engine van KAV, als van RAV. En zo zijn er meer scanners die de engine van KAV gebruiken, maar om een of andere reden laten die gemixte scanners, héél soms een steekje liggen tov. KAV. Maar in het algemeen toch net iets beter. F-Secure is ook zoon prog, maar dat vond ik persoonlijk wat buggy.

Verwijderd

Topicstarter
welke andere (security)fora bedoel je eigenlijk zoal?
ik heb me niet ech vediept in de security wereld en het programma Kaspersky is voor mij een volledig nieuw proggy
Maar in het algemeen toch net iets beter.
is KAV of AVK in het algemeen toch net iets beter??

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 11:42 ]

Verwijderd

http://forum.gladiator-antivirus.com
http://www.wilderssecurity.com/ (op het moment down voor serverupgrades)
http://www.broadbandreports.com/forums/all

Om maar eens wat te noemen.

Over KAV/AVK, omdat AVK meerdere engines gebruikt, kan het zo zijn dat je een virus tegenkomt dat KAV niet kent en RAV wel, die vangt ie. Maar om een of andere onduidelijke reden, als een file meerdere malen gecrypt/gepackt wordt, is de kans kleiner dat AVK hem detecteert dan KAV. (F-Secure heeft dit ook)
Om de laatste reden gebruik ik zelf KAV, omdat AVK/F-secure dus toch niet 100% KAV heuristics implementeert.

Verwijderd

lordsnow schreef op 14 March 2003 @ 00:59:
NAV / NIS *braak*

Wat een k*t-programma is dat (schijnt dat te wezen). Als mensen bellen met vage problemen, en we constateren dan dat ze Norton draaien.. zetten we dat uit, en dan is meestal het probleem ook opgelost.

NAV is een programma wat ik zelf dus NOOIT zou instaleren. Wel jammer, want ik was altijd wel een fan van Norton in het DOS tijdperk. Alleen sindsdien zijn ze 't spoor een beetje kwijtgeraakt.

Als ik jou was zou ik gewoon een alternatief zoeken!
NAV is een hele fijne virusscanner. Werkt goed, en houdt zichzelf up to date. De firewall ben ik minder over te spreken. Binnen een netwerk functioneert ie niet goed, ook al stel je hem helemaal goed in volgens de tutorials van Norton. Systemworks en Ghost zijn ook fijne prog's. Norton maakt nog steeds goede software ;)

Verwijderd

Het enige fijn aan NAV is dat het supersimpel in elkaar zit, je installeert het en je hoeft er niet meer na te kijken(mits het goedgaat).

De detectionrate daarentegen is toch echt niet zo geweldig als wat de standaardreviews laten zien.
Je kan onderscheid maken tussen 2 dingen bij een AV product. Hoeveel ITW(in the wild) virii worden gevonden en hoe de heuristics zijn.
De meeste AV producten vinden alle ITW virii wel, maar de heuristics zijn een ander verhaal.

Doordat NAV zo'n slechte packer/crypter support heeft, zal een aangepast virus 9 van de 10 keer gwoon uitgevoerd worden. Op het gebied van de heuristics is NAV zelfs met van de slechtste.

Volgende Tabel laat zien hoeveel gecrypte/gepackte virii worden gepakt.(zonder encryptie/packing worden ze door alle AV gevonden).

Afbeeldingslocatie: http://www.rokop-security.de/main/images/reviews/test103/tabelle.jpg

Spreekt voor zich, toch?

Verwijderd

Topicstarter
keb op jullie aanraden kaspersky geinstalleerd, maar na mijn gevoel is m'n pc nou een HEEEEEL stuk slomer en instabieler geworden....
leuk zo'n virus scanner, maar wat heb ik eraan als m'n pc dan nog instabieler wordt dan dat windows altijd al is

Verwijderd

Had misschien eerst naar de sysspecs moeten vragen ja, bekijk de settings ook eens goed, daar valt nog wat performance uit te halen.

Instabiliteit heb ik hier geen last van, zeker dat je de laatste versie hebt? (4.0.9.0).

Pc van m'n pa deed ook een beetje moeilijk toen ik NIS 2003 eraf had gegooid en KAV PRO ervoor in de plaats, laterna lite erop gezet en de problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen.(was wel 4.0.8.0 zonder maintenance packs, dat had het ook nog kunnen zijn).

Als je een oudere bak hebt, zou je kunnen overwegen KAV(AVP) 3.5 erop te zetten, moet minder zwaar zijn, maar wel ongeveer evengoed. (Niet zelf getest)

Verwijderd

Topicstarter
keb een AMD 1900+ met 512MB ram (DDR266), G3-Ti500(64MB) en een 40gig Maxtor schijf (7200RPM ATA133) op een MSI K7T266a moederboard.
(is niet meer nieuwste, maar dat mag toch geen probleem zijn)

ik merk VOORAL dat het systeem het niet leuk vind als ik een systeem scan (wil) begin(nen) of bezig is

hij miept ook over een of andere key file. verders wil hij geen 2de systeem scan, blijkbaar is eentje genoeg...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 17:00 ]

Verwijderd

Jouw sys is beter dan dat van mij...merk wel vertraging ja, maar ik kan d'r mee leven.

Die keyfile is om te registreren...

Over dat trage terwijl hij aan het scannen is: verander process priority van de scanner in je controle centre.
Pagina: 1