Toon posts:

IDE controller werkt niet met win 2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ide controller (PCI hostadapter advance 29100 u100) werkt niet met 2k.
Met booten blijft mijn computer vastzitten bij het schermpje waarin vertelt wordt dat 2k is gebaseerd op NT technologie. Als ik het kaartje eruit haal is er niks aan de hand. Ook aan mijn HD (WD caviar 80 Gb.) ligt het nie als ik die op de onboard IDE zet werkt die prima. Ook wil 2k de drivers niet herkennen ook de nieuwste die ik net heb gedownload niet. Verder heb ik nog 2 WD caviar 1 van 20 Gb. en 1 van 60 Gb. Mijn moederbord is een MSI 850 Pro (ms-6339) en heb ik een P4 1300 Mhz. proc. niet overgeclockt.

Iemand een idee??

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

zat de kaart er in tijdens de installatie?
win2K en XP hebben et namelijk niet zo op hardware wijzigingen.
doe dan ff een verse install windows

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Wat gebeurt er als je de onboard IDE-controller uitschakeld? Al eens BIOS-defaults geladen, en alleen booten van SCSI ingesteld?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Even voor de duidelijkheid: je had die PCI controller dus even in je systeem geinstalleerd en daarna direct de WD harddisk overgezet en W2K opgestart? Zo ja, je zou eigenlijk eerst de controller moeten inbouwen, W2K opstarten, de drivers installeren en pas daarna afsluiten en de HDD overhangen. Zonder drivers kan W2K de HDD inderdaad niet 100% benaderen tijdens het opstarten :)

Heb je al geprobeerd om de drivers geforceerd te installeren inplaats van om ernaar te laten zoeken? Waar heb je de drivers exact vandaan gehaald?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers van de CD af die ik er bij kreeg en ook de nieuwe geprobeerd.
En de computer strart op van de 60 Gb. die aan de onboard hangt.
De kaart heb ik eerst zo ingebouwd toen kreeg ik dit probleem en heb ik 2k opnieuw geinstalleerd. En het is een IDE controller. Aan de controller hangt alleen een 80 Gb. schijf die ik ook heb gekocht en die werkt wel aan de onboard dus die is goed lijkt mij.