[XP-pro NL] programma installeren voor restricted user werkt

Pagina: 1
Acties:

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07-2025

TrJ

debian

Topicstarter
op mijn werk staat een PC waar ik beheerder/administrator van ben, het enige andere account is een algemeen account voor alle gebruikers, dit is ee nrestricted user account dwz. dat deze gebruikers alle progs kunnen gebruiken maar niets kunnen installeren.
Nu heb ik als root een cdrom geinstalleerd (theorie bromfiets examen) en als root doet alles het prima maar op het algemene account krijg ik onderstaande foutmelding

code:
1
2
3
4
Run-time error '3051'

The Microsoft Jet Database engine cannot open the file 'C:\Program Files\Theorie en...\data\Gebruiker.mdb'.
It is already opened exlusively by another user, or you need permission to view it's data.

Nu heb ik inmiddels wel door dat het een rechtenprobleem is maar hoe of waar zet ik de rechten goed? of moet ik juist sommige bestanden 'read-only' rechten megeven?

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 16:20

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Probeer eens ff een install onder de restricted account, daar kun je toch gewoon ook ff een setup draaien via 'run as: ' .
edit:
Crap is natuurlijk wel 'uitvoeren als : ' in XP Pro NL

[ Voor 35% gewijzigd door Hans.Solo op 12-03-2003 08:29 ]

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-09 16:41
of zet de rechten anders op de dbase file, of maak het shareable ofzo??

https://d4armory.io/Player/803500

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Als je een mdb opent maakt ie altijd een lockfile aan; moet je wel schrijfrechten hebben in die directory. Gooi die ene directory eens open en kijk wat ie dan doet..

Pvouput live

• TrJ

TrJ

debian

Topicstarter
code:
1
2
Probeer eens ff een install onder de restricted account, daar kun je
 toch gewoon ook ff een setup draaien via 'run as

Dit heeft het zelfde effect.

code:
1
Als je een mdb opent maakt ie altijd een lockfile aan; moet je wel schrijfrechten hebben in die directory. Gooi die ene directory eens open en kijk wat ie dan doet..

Ik ga morgen maar eens op zoek naar die zgn. lockfile.
ik dacht nl. dat je alleen de rechten
op *.mdb moest veranderen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[ quote ] tags zijn prettiger als je wilt kwoten ;)

En alleen de mdb is inderdaad niet genoeg, de directory waar de database staat moet ook beschrijfbaar zijn zodat de .ldb lockfile weggeschreven kan worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TrJ

TrJ

debian

Topicstarter
Het is om erg verdrietig van te worden. uiteindelijk heb ik eerst de rechten van hhet algemene account veranderd tot gewone user daarna het programma geinstalleerd, rechten terug gezet en krijg ik de fout melding
code:
1
2
Run-time error '3050':
Couldn't lock file

google levert ook niet zoveel op

edit:
grrrrrr....het werkt nu, na het prog een keer grondig te verwijderen en alle resten op te ruimen heb ik het herinstalleerd en nu werkt het
bedankt voor jullie moeite.

[ Voor 26% gewijzigd door TrJ op 14-03-2003 01:16 ]

Pagina: 1