op mijn werk staat een PC waar ik beheerder/administrator van ben, het enige andere account is een algemeen account voor alle gebruikers, dit is ee nrestricted user account dwz. dat deze gebruikers alle progs kunnen gebruiken maar niets kunnen installeren.
Nu heb ik als root een cdrom geinstalleerd (theorie bromfiets examen) en als root doet alles het prima maar op het algemene account krijg ik onderstaande foutmelding
Nu heb ik inmiddels wel door dat het een rechtenprobleem is maar hoe of waar zet ik de rechten goed? of moet ik juist sommige bestanden 'read-only' rechten megeven?
Nu heb ik als root een cdrom geinstalleerd (theorie bromfiets examen) en als root doet alles het prima maar op het algemene account krijg ik onderstaande foutmelding
code:
1
2
3
4
| Run-time error '3051' The Microsoft Jet Database engine cannot open the file 'C:\Program Files\Theorie en...\data\Gebruiker.mdb'. It is already opened exlusively by another user, or you need permission to view it's data. |
Nu heb ik inmiddels wel door dat het een rechtenprobleem is maar hoe of waar zet ik de rechten goed? of moet ik juist sommige bestanden 'read-only' rechten megeven?