cpu 1800+ @ 60 graden idle met vento III koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• GuuZ1982
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik heb sinds vandaag een msi k7n2 moederbord aangeschaft
bij dit moederbord werd het utility pcalert 4 geleverd en ik dacht laat ik dat nou eens instaleren ik had toen nog gewoon een coolermaster op mijn cpu zitten

Ik zag dat de temperatuur 66 graden was volgens pcalert 4 dat vond ik een beetje hoog voor een idle cpu dus naar de winkel andere cooler gehaald (vento III) met koel pasta CL-grease 700 thermal grease na daar een klein beetje van op me core te stoppen liep me pc steeds vast dus ik verwachte dat ie te heet werd B)

koeler er weer af gehaald en wat bleek maar de halve core was met koelpasta bedekt---> meer pasta, waarschijnlijk weer te veel 8)7 werd deze 75 graden maar wel stabiel.

nog te heet |:(

koelpasta er afgehaald en witte standaard koelpasta gebruikt
nu is die 60 graden idle -lichies gestressed maar de heet sink voelt absoluut niet als 60 graden aan die kan ik met me vingers beetpakken en vast houden zonder dat het ook maar een klein beetje te heet voelt :?

ik heb een laagje koelpasta verspreid over de gehele core en die koeler kan er echt niet vaster op

enige wat ik nog kan verzinnen is weer te veel koelpasta :/
wat zou er nog meer aan de hand kunnen wezen

met 60 graden moet je misschien niet zeuren maar toch als die sink niet als 60 graden aanvoelt

what shoud i do

greetz from a noep }:O moe

There is no difference between extreme oppositions.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De heatsink voert de warmte af, maar dat ten eerste,

verder zou ik een goede koeler, (lees deze maar eens: Cooler voor Athlon XP) aanschaffen en deze goed bevestigen,

het zou ook zo kunnen zijn dat het progamma te enthousiast is met het aangeven van temperaturen, voor een beter beeld moet je even in de bios kijken,

het laaste wat je zou kunnen doen is een temperatuur sensor onder je processor plakken, en deze uit lezen

vaak wil een bios update ook wel werken, als de fabriekant er achter komt dat het niet klopt zal dit worden gefixed in de eerst volgende update

overigerens kan deze proc een max temp van 110 C aan, (niet aan te raden)

ik heb zelf een XP2200+ op 40 graden draaien (max 47)

suc6 :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
Als'ie eerst met deze koeler vastloopt, en vervolgens je proc nog erg warm wordt maar het koelblok niet lijkt het me eerder een geval van slechte warmteoverdracht. Hoe breng je de koelprut eigenlijk aan? Gewoon een klodder erop doen en koelblok erop drukken werkt niet, je moet't echt goed uitsmeren (met bijvoorbeeld een pinpas) tot een flinterdun laagje.

Geen ervaring met die Thermal Grease sooi, maar als je een dure proc koopt mag er ook wel een tubetje ArticSilver3 tegenaan IMHO. Nog steeds geen review gelezen van beter spul :)

Controleer en passant ook even of de bodem van je koelblok wel helemaal recht is. Kleine oneffenheden zijn ook een ramp voor warmtegeleiding ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Wat voor processor heb je ?
Heb je een goede airflow ??

btw, bij Tomshardware hebben ze op een 2400+ stressed 54 graden.. dus hij is bij jou wel warmer...

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:49

KabalA!

[ No-Life ]

Ik weet niet wat die koeler gekost heeft maar als je zegt dat je verder alles goed gemonteerd \ aangebracht hebt lijk het mij dat je gewoon een andere koeler moet kopen (iets van Vulcano 7+ ofzo... hier een 1700+ @ 2250 Mhz, 1.95v @ 37 idle en max 42 stressed :) )... kijk anders zoiezo ff voor een bios update dat wil vaak wel helpen

Suc-6

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:34
Check ook ff of je een polominio of een tbred hebt... die schelen ook qua temp

[ Voor 5% gewijzigd door Asprine op 12-03-2003 00:27 ]

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
tempsensors kloppen niet altijd

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GuuZ1982 schreef op 11 maart 2003 @ 22:31:
[heeeel veel text]

nu is die 60 graden idle -lichies gestressed maar de heet sink voelt absoluut niet als 60 graden aan die kan ik met me vingers beetpakken en vast houden zonder dat het ook maar een klein beetje te heet voelt :?

[...]

met 60 graden moet je misschien niet zeuren maar toch als die sink niet als 60 graden aanvoelt

what shoud i do

greetz from a noep }:O moe
1) Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) lezen:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
2) Hoe bouw ik een Athlon PC lezen voor hoe een Athlon koeler te monteren (tussen de regels van je beschrijving door lezend is het een wonder dat je de core niet zo vermorzeld hebt :/ ) - als je CPU te heet is, maar de heatsink koud is, duidt dat op een slecht contact tussen sink en core :o

3) bondiger formuleren! - neem deze ailinea's bijvoorbeeld:
Ik heb sinds vandaag een msi k7n2 moederbord aangeschaft
bij dit moederbord werd het utility pcalert 4 geleverd en ik dacht laat ik dat nou eens instaleren ik had toen nog gewoon een coolermaster op mijn cpu zitten

Ik zag dat de temperatuur 66 graden was volgens pcalert 4 dat vond ik een beetje hoog voor een idle cpu dus naar de winkel andere cooler gehaald (vento III) met koel pasta CL-grease 700 thermal grease na daar een klein beetje van op me core te stoppen liep me pc steeds vast dus ik verwachte dat ie te heet werd
Zo kan het ook:
Mobo=MSI K7N2 (incl. PC Alert 4 temp sensing util)
Core temp m. Coolermaster HSF: 66C idle (volgens PC Alert)
Dat was aan de hoge kant, dus een andere HSF gehaald: Vento III ( :? )
Met CL-grease 700 koelprut erop gezet: helaas liep de PC steeds vast (vermoedelijk te heet)

Dat is toch een stuk duidelijker en alle info staat er nog :)

deze gaat dicht- als je na het lezen van de FAQs nog vragen hebt kun je ze hier plaatsen, maar wel inkorten, he ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 12-03-2003 02:01 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.