SCALA Multimedia MM200, wie kent het?

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zie topic ;)
Ik kreeg dus gisteren dat pakket van een collega van mijn moeder, die college zij dat het voor op tv ook veel gebruikt wordt, de handleiding is alleen engels :(. En er zit (iets wat ik nog nooit gezien heb) een dubbel bedrukte cd in (aan 2 zijden data!).
Maar zoals m'n topic luidt : wie kent het????

Ik post dit omdat er een tijd terug een keer een topic over was en ik toen al zei dat ik zo'n pakket zou krijgen, nou ik heb hem dus :P

• klaaz
  • Laatst online: 31-03 21:51

klaaz

it's me!

Heb versie 100 wel eens gebruikt. Die had ook onder windows een eigen OS achtige shell waardoor het zeer snel was en heel mooie effecten had. Qua presenteren is het MS Project zeker de baas.

De Gui echter is wel ff wennen. Deze is gebaseerd op de Amiga waar het pakket vroeger veel op werd gebruikt in de semi professionele tv wereld.

Absoluut de moeite.

Wil het zelf ook nog wel eens aanschaffen denk ik. Zal nu wel redelijk geprijst zijn.

Laat eens weten waar je het haalde / kreeg

• Cartman!
  • Niet online
Zoals ik hier boven schreef (tikte ;)) een collega van mijn moeder zit in die business (IT) en hij had het op z'n werk liggen en er gebeurde niks mee, toen hij hoorde dat ik me interesseerde voor multimedia toen heeft hij het gegeven :)

• Cartman!
  • Niet online
Verder niemand???????????

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:09
Ja, heb vroeger op mijn Amiga met Genlock wel gespeeld met Scala. denk ik nog vaak mt weemoed aan terug :)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Bah .. dat MM 100 was standaard geinstalled op deze PC. Aarrgh .. snap er nog geen ruk van, en heb 't er meteen afgekeild.

Wel een vette CD vol met soundclips en zo ..

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-03 02:09
Ik ken dit programma ook nog van de Amiga , is wel een cool progje . Ik geloof dat het van een nederlands software bedrijf is (misschien inmiddels overgenomen) dus als je wat gaat zoeken heb je volgens mij ook wel kans een Ned. versie van de manual te vinden.
Er zijn verschiilende versies van geloof ik (hoe hoger het getal hoe professioneler het progje) ik meen me te herinneren dat er ook een 400 versie van was. Werd toendertijd ook wel bij locale TV stations gebruikt.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Inderdaad, SCALA MM komt van de Amiga, en wordt nog steeds gebruikt in de semi-professionele video wereld.
Ik zou het trouwens wel op een flinke Amiga gebruiken. Op een PC is ie inderdaad superieur aan MS Project, maar op een Amiga is ie zeer sterk. Ik ken meerder bedrijven waar dit progje ook wordt gebruikt voor presentaties. Ow enne de URL is gewoon http://www.scala.com :)

• Cartman!
  • Niet online
Ja, hehe, nog niet aangedacht :P
Pagina: 1