Om helemaal door te redeneren.. Het zou dan het mooiste zijn om 1 tabel aan te houden; 1 unieke ID. Om het nog sterker te vertellen, je hebt dan niet eens een database nodig. Een tekstbestand voldoet in dit opzicht dan opeens ook perfect.

ik heb de table bestelling met daarin: wie besteld heeft, wanneer, en een uniek id, nou zit ik zelf alleen met het probleem om meerdere gegevens tegelijk aan de database toe te voegen en daarom ben ik op dit idee overgestapt, over m'n database hoef je je weinig zorgen te maken, dees zit goed in elkaar.
Mooi. Kan je me dan de query geven, welke personen dan productID 2 hebben besteld in de maand mei? Vervolgens wil ook de kwartaaloverzichten van de verkopen, gegroepeerd per maand.
Of een andere. Iedereen die productID 3 heeft besteld, krijgt automatisch productID 5 erbij; dit geldt voor alle bestellingen die nog niet verstuurd zijn.
Dit ga je heel erg lastig voor elkaar krijgen.
En ik maak me idd geen zorgen over jouw databasedesign. Jij moet er mee werken, en jij komt voor de problemen te staan.
En wat is er mis met meerdere insert statements achter elkaar? Wat is er mis met een rij? Bang dat je database uit 10000 rijen gaat bestaan? (10.000 rijen is in de meeste gevallen niet veel, zeg maar weinig zelfs.

)
[
Voor 31% gewijzigd door
gorgi_19 op 11-03-2003 23:16
]