Iemand enig idee hoe dit theoretisch in zijn werk gaat? Ik heb absoluut geen flauw idee. Van simpele illusies nog wel maar dit?
Hij had blijkbaar ook het vrijheidsbeeld laten verdwijnen, hoe die dat heeft geflikt wil ik toch wel eens weten, ik vrees alleen dat het alleen op tv te zien was, en dat in het echt er gewoon geen zak gebeurde...
iemand dat stuk ooit gezien?
iemand dat stuk ooit gezien?
when i wake up people take up mostly all of my time!
Geen idee hoe hij vliegt, het zou een truuk met spiegels kunnen zijn, zo laat hij in ieder geval wel het vrijheidsbeeld verdwijnen. Het lijkt me waarschijnlijk dat het publiek ter plaatse de spiegels wel kan zien maar de tv-kijkers niet.:?
Wist je trouwens dat hans kazan overleden is?
overreden door een goocheltruuk.
Wist je trouwens dat hans kazan overleden is?
overreden door een goocheltruuk.
Always outnumbered, never outgunned!
Verwijderd
Volgens mij deed hij die verdwijnings truuks gewoon door met licht op een bepaalde manier in de camera te schijnen, van dat vliegen weet ik het niet.
Verwijderd
als je zou kunnen vliegen met behulp van je ki...misschien heeft hij wel geoefend, of is naar de markt gegaan voor een onsje ki
Verwijderd
Nee het vrijheidsbeeld heeft hij laten verdwijnen door heel te tribune een eind te laten opschuiven. Dat voel je niet heh. Stond gewoon nog een extra paal met zoeklichten naast het beeld!
maar dit is redelijk offtopic
maar dit is redelijk offtopic
Volgens mij vliegt DC mbv een trapeze achtig ding (zelfde als ze in films als bv Matrix gebruiken) Door de belichting zo te kiezen vallen de draden niet op...
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
single guy: LOL
nee, ik ben er gewoon in geinteresseerd, in ki. Het is niet zo dat ik geloof dat DC de Bukujutsu beheerst (shit, ik kijk het eigenlijk wel teveel) maar ja...
nee, ik ben er gewoon in geinteresseerd, in ki. Het is niet zo dat ik geloof dat DC de Bukujutsu beheerst (shit, ik kijk het eigenlijk wel teveel) maar ja...
Tijdens een van z'n goochelshows in een zaal kon je op TV duidelijk zien dat hij tijdens het "vliegen" aan dunne kabels hing.;)
Normaal zie je die niet door belichtingstruuks.
Een van de schijnwerpers was kennelijk een fractie van een seconde verkeerd gericht.
Neemt niet weg dat het nogal wat lichaamsbeheersing vergt om dan soepele bewegingen te maken en te verdoezelen dat je aan kabels hangt.
Een van de schijnwerpers was kennelijk een fractie van een seconde verkeerd gericht.
Neemt niet weg dat het nogal wat lichaamsbeheersing vergt om dan soepele bewegingen te maken en te verdoezelen dat je aan kabels hangt.
Be careful what you wish for.. you just might get it.
Hoe zit het dan met die ringen waar hij ooit doorheen vloog ?
is moeilijk met kabels lijkt mij
is moeilijk met kabels lijkt mij
Ik heb eens ergens gezien hoe hij mensen door ringen liet zweven, maar weet niet meer precies hoe, het werkte ongever zo: Het 'slachtoffer' kreeg een kleed over zich heen of had ruime kleren aan. Vervolgens werdt ze opgetild met een stang die haar naar rechts bewoog. Voorbij de eerste ring nam een tweede stang het over enzovoort. Door het kleed zag het publiek de stangen niet.
Heb ook ooit eens gezien dat iemand zweefde met behulp van een ordinaire vorkheftruck.
Kan alleen als de persoon in questie ruime kleren draagt.
Let maar eens op, hij draagt altijd een trui van Pavarotti ofzo
Kan alleen als de persoon in questie ruime kleren draagt.
Let maar eens op, hij draagt altijd een trui van Pavarotti ofzo
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Kheb wel es gezien hoe DC een treinstel liet verdwijnen...
Doekje erover, doekje zakt in elkaar en hoppa! weg treinstel. Kweenie of ie die vloer had geprepareerd om die trein er door te laten zakken of zo, ik zie eigenlijk weinig oplossingen (het was ook niet de "verplaats camera 10 meter naar rechts" truc)
Doekje erover, doekje zakt in elkaar en hoppa! weg treinstel. Kweenie of ie die vloer had geprepareerd om die trein er door te laten zakken of zo, ik zie eigenlijk weinig oplossingen (het was ook niet de "verplaats camera 10 meter naar rechts" truc)
David Copperfield vliegt helemaal niet meer! Ik heb laatst op T.V. gezien dat hij z'n vliegtuig liet verdwijnen, die hebben ze nooit meer teruggevonden:P
DC vliegt met draadjes. Als je goed kijkt terwijl ze die hoepels over hem heen halen zie je dat de hoepels alleen onder en langs hem heen gaan, nooit erover.
Door dat gedraai van die dingen lijkt het alsof hij echt door de hoepels gaat.
Door dat gedraai van die dingen lijkt het alsof hij echt door de hoepels gaat.
ieeeepppppp :P
Verwijderd
Ik heb een keer op tv iemand zien uitleggen hou hij die trein deed, dat was met een kraan en lichten. Verder kan ik het me niet meer helemaal herinneren.
da's tch logisch, hij kan echt vliegen
These are my principles. If you don't like them I have others.
red bull geeft je vleugelllssssss!
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Nee door een aanrijding met een goochel truckOp zaterdag 18 november 2000 19:21 schreef cronus het volgende:
hans kazan is toch overleden aan een toverdosis?
Hij hangt aan een heel dun draadje dat de zelfde kleur heeft als de achtergrond.
Was een keer met dat programma van rolf wouters hingen ze met zijn 2en daar ook aan, nee niet big Brother
Was een keer met dat programma van rolf wouters hingen ze met zijn 2en daar ook aan, nee niet big Brother
There are many mysteries in this universe, including me!
Dat het icoon nou hjuist in deze topic geprezen wordt en verdwijnt... Doet me toch iets vermoeden... David are you here?Op donderdag 23 november 2000 15:27 schreef Keize001 het volgende:
Tick, wat heb je een cool icoon!!
Sjongejonge
Ik heb DC wel af en toe op TV gezien, maar elke keer beweerde ze dat het géén camera of computer trucage zou zijn...... Ben ik nou naïef of is dat écht niet zo?
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Computer trucage (mbt tot beeldbewerking) is het zeker niet, is ook niet nodigOp woensdag 21 februari 2001 12:21 schreef budi het volgende:
Ik heb DC wel af en toe op TV gezien, maar elke keer beweerde ze dat het géén camera of computer trucage zou zijn...... Ben ik nou naïef of is dat écht niet zo?
Tja, en camera trucage; 't is natuurlijk maar net wat je onder camera trucage verstaat. Het is geen trucage in de zin dat ze de camera ff stilzetten, trein oid weghalen, en dan verder gaan. Dat heeft meestal ook geen zin, omdat er publiek aanwezig is.
Het is natuurlijk _wel_ zo dat camera-standpunten zorgvuldig worden gekozen, zodat je geen draden ed ziet...
ik heb het ook gezien dat ie vliegt door hoepels, maar oook nog in een afgesloten bak met een deksel erop.
Hij doet het met magneten. Net zoals die kikker die ze hebben laten zweven.
Nix magneten. Dat is het nou net met die illusies; mensen denken vaak te moeilijk...Op woensdag 21 februari 2001 15:51 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
ik heb het ook gezien dat ie vliegt door hoepels, maar oook nog in een afgesloten bak met een deksel erop.
Het werkt gewoon met draden, die ter hoogte van z'n heupen (zwaartepunt) vastzitten. (zie ook Matrix
Als je goed kijkt zie je ook dat die hoepels niet helemaal om hem heengaan; wel onderlangs maar _zeker_ niet bovenlangs.
En als hij in die plexiglas bak staat, zie je ook dat hij zich nooit omdraait... dat kan ook niet, want de draden lopen aan beide kanten langs het deksel en dan zouden ze 'in de knoop' raken...
Volgens mij heeft die gast ergens een eilandje vol gestashed met allerlei treinstellen en vliegtuigen en vrijheidsbeelden.Op woensdag 22 november 2000 10:48 schreef faraway het volgende:
David Copperfield vliegt helemaal niet meer! Ik heb laatst op T.V. gezien dat hij z'n vliegtuig liet verdwijnen, die hebben ze nooit meer teruggevonden:P
Soort master thief zeg maar
Ok, het is nu wel duidelijk hoe hij vliegt. Doormiddel van touwtjes.
Maar hoe heeft hij ons dan laten denken dat hij door de Chinese Muur is gelopen. Ik bedoel... daar loop je niet ff omheen!
Dat wil ik wel ff weten, iemand?
Maar hoe heeft hij ons dan laten denken dat hij door de Chinese Muur is gelopen. Ik bedoel... daar loop je niet ff omheen!
Dat wil ik wel ff weten, iemand?
Je kan er gelukkig prima óverheen klimmen...Op donderdag 22 februari 2001 03:37 schreef K0bo het volgende:
En ja, dat is alles...
Verwijderd
Dat was met al die mensen eromheen. Die mensen waren figuranten. Er scheen toen fel licht in de kamera en achter dat treinstel gingen die mensen opzij zodat die trein op een rails naar achteren werd gereden en toen het licht niet meer in de kamera scheen was die trein weg (maar stond ergens achter een gordijn)Op woensdag 22 november 2000 10:43 schreef Infinithlon het volgende:
Kheb wel es gezien hoe DC een treinstel liet verdwijnen...
Verwijderd
Hoe David Coppervielt vliegt? Nou simpel.
Hij rent de snelweg op en wacht tot hij platgereden wordt zodat hij vleugels krijgt en naar de hemel zweeft.......
Hij rent de snelweg op en wacht tot hij platgereden wordt zodat hij vleugels krijgt en naar de hemel zweeft.......
En dat is een ban voor Donald_Duck.
Bericht hierboven
valt dat niet eehm... op?Op donderdag 22 februari 2001 12:20 schreef HawkEye het volgende:
[..]
Je kan er gelukkig prima óverheen klimmen...
En ja, dat is alles...
Sjongejonge
Niet als je je camera's goed positioneert, verder is het gewoon een licht/schaduw-truukje.Op zaterdag 24 februari 2001 12:57 schreef Yan Grange het volgende:
[..]
valt dat niet eehm... op?
Ik vond het schaduwwerk erg matig bij dit truukje btw... perspectief klopt niet enzo... Bij die illusie waar het vliegtuig verdwijnt, is de schaduw ook al zo opvallend nep...
Verwijderd
Bij goochelaars ontmaskerd lieten ze een keer een tank verdwijnen, het publiek was gewoon betrokken bij die actie. Echt heel triest, gewoon ff de camera gedraaid.Op woensdag 21 februari 2001 14:11 schreef HawkEye het volgende:
[..]
Computer trucage (mbt tot beeldbewerking) is het zeker niet, is ook niet nodig
Tja, en camera trucage; 't is natuurlijk maar net wat je onder camera trucage verstaat. Het is geen trucage in de zin dat ze de camera ff stilzetten, trein oid weghalen, en dan verder gaan. Dat heeft meestal ook geen zin, omdat er publiek aanwezig is.
Het is natuurlijk _wel_ zo dat camera-standpunten zorgvuldig worden gekozen, zodat je geen draden ed ziet...
Verwijderd
Dat is echt onzin wat je nu zegt want bij elke show die hij doet gaat hij ook nog eens door vanalles heen en hij laat zien dat hij ook door dingen heen kan vliegen.. Zodat je kunt zien dat kabels of zoiets niet werkt. Het zit geheel anders in elkaar.Op maandag 20 november 2000 14:02 schreef Taco T. het volgende:
Tijdens een van z'n goochelshows in een zaal kon je op TV duidelijk zien dat hij tijdens het "vliegen" aan dunne kabels hing.;)
Ik ben al eens bij een van zijn shows geweest en ik zweer je dat het echt eng echt is allemaal. Hij doet dingen die andere niet kunnen en die geen enkele wetenschapper kan verklaren..!! Aldus mijn iedee over Copperfield.
Verwijderd
Helaas alweer mis!! en ook dat heb ik WEL gezien dat hij zich omdraaide in een afgesloten box.!!Op woensdag 21 februari 2001 16:25 schreef HawkEye het volgende:
[..]
Nix magneten. Dat is het nou net met die illusies; mensen denken vaak te moeilijk...
Het werkt gewoon met draden, die ter hoogte van z'n heupen (zwaartepunt) vastzitten. (zie ook Matrix)
Als je goed kijkt zie je ook dat die hoepels niet helemaal om hem heengaan; wel onderlangs maar _zeker_ niet bovenlangs.
En als hij in die plexiglas bak staat, zie je ook dat hij zich nooit omdraait... dat kan ook niet, want de draden lopen aan beide kanten langs het deksel en dan zouden ze 'in de knoop' raken...
Niet om z'n "z-as", absoluut niet...Op zaterdag 24 februari 2001 17:23 schreef 8RolsRoys8 het volgende:
[..]
Helaas alweer mis!! en ook dat heb ik WEL gezien dat hij zich omdraaide in een afgesloten box.!!
En als er werkelijk een manier was om zonder kabels te vliegen dan:
- zou het er wel heel wat beter uitzien dan wat je nu ziet: het is best knap gedaan met die kabels hoor, maar je ziet duidelijk de beperkingen...
- zou er wel iets nuttigers mee gedaan worden dan "domme" illusies...
en nogmaals; zoek er niet zoveel achter, het is gewoon entertainment, geen zwarte magie ofzo
Verwijderd
SJEEEEEES bEEEtje overdreven zeg!Op zaterdag 24 februari 2001 11:34 schreef Floris_Diemel het volgende:
En dat is een ban voor Donald_Duck.
Verwijderd
Relax......hij heeft een ban voor zijn vele gesloten onzinnige topics!!! Zie ook LA forum......Op zaterdag 24 februari 2001 20:23 schreef Asmodai het volgende:
[..]
SJEEEEEES bEEEtje overdreven zeg!Meteen een ban tering he... Mag tegenwoordig nix meer zeggen hier he
Dat vliegtuig en trein laten verdwenen kan iedereen. Publiek is niet echt(ik bedoel zei spelen gewoon mee in scene. Heb het gezien bij goochelaars ontmaskert. Bij vliegtuig word het podium verschoven. Bij trein wordt eers een deel op getilt, en dan bij scene zie je rechts een zwart gat, waar het natturlijk door verdwijnt.
Verwijderd
Nee geen zwarte magie maybe witte magieOp zaterdag 24 februari 2001 18:12 schreef HawkEye het volgende:
[..]
Niet om z'n "z-as", absoluut niet...
En als er werkelijk een manier was om zonder kabels te vliegen dan:
- zou het er wel heel wat beter uitzien dan wat je nu ziet: het is best knap gedaan met die kabels hoor, maar je ziet duidelijk de beperkingen...
- zou er wel iets nuttigers mee gedaan worden dan "domme" illusies...
en nogmaals; zoek er niet zoveel achter, het is gewoon entertainment, geen zwarte magie ofzo
In de ruimtevaart industrie/technology kunnen ze al meer dan waar wij weet van hebben!!
Das leuk dat je dat zegt. Ik studeer toevallig luchtvaarttechnologie. Kan je van harte verzekeren: DC kan niet vliegen. Nu niet, nooit niet. Simpel om de heel eenvoudige reden dat vliegen te veel energie kost en die hoeveelheid kun je niet kwijt aan een menselijk lichaam. Daarbij heb ik die truuk ook gezien van hem. Hij gaat inderdaad een glazen bak in. Maar deze sluit de bovenkant niet geheel af. Er lopen twee naden langs de rand. Daarbij draait hij alleen om zijn dwarsas. Om zijn langsas gaat niet vanwege de ophanging en om zijn topas gaatniet vanwege de draden die dan in de bak moeten kruisen. Daar was die bak te laag voor. En over die ringen, dat het zo echt lijkt: dat is de bedoeling van een goede illusie. Hij gaat niet door die hoepels heen. Wat ik zelf een veel knappere truuk van hem vind is dat hij een propje papier kan laten dansen op zijn arm en hij kan dat ook op de arm van iemand in het publiek. Die truuk was pas goed.
I think, therefor I am.....I think.
Verwijderd
Ik kan gewoon niet geloven dat hij met draadjes vast zit. Een vriendje van mij zat op de voorste rij bij die voorstelling en die zag niets. En die draadjes moet dan zo dun zijn dat je ze niet ziet maar toch sterk genoeg om 2 man aan op te tillen (hij vloog ook met iemand anders). En die hoepel deden ze van boven naar beneden, draaien, en weer van beneden naar boven. 
Ik zat ook al te denken aan iets met een sterke magneet, maar daar moet je toch iets van merken in het publiek?
Ik zat ook al te denken aan iets met een sterke magneet, maar daar moet je toch iets van merken in het publiek?
Dat je het niet kan/wil geloven is een heel ander probleem...Op maandag 26 februari 2001 09:53 schreef calpro het volgende:
Ik kan gewoon niet geloven dat hij met draadjes vast zit. Een vriendje van mij zat op de voorste rij bij die voorstelling en die zag niets. En die draadjes moet dan zo dun zijn dat je ze niet ziet maar toch sterk genoeg om 2 man aan op te tillen (hij vloog ook met iemand anders). En die hoepel deden ze van boven naar beneden, draaien, en weer van beneden naar boven.
Maar zoals ik al in eerder postings heb beschreven, is het gewoon overduidelijk dat het met draden werkt. De draden moeten inderdaad dun en sterk zijn, maar dat is geen probleem... er zijn genoeg sterke/dunne draden.
Nogmaals; als het werkelijk zonder draden werkte zou het er beter uitzien, zou hij gewoon dóór die hoepels vliegen (doet hij écht niet) en zoals Ricochet ook zegt; het kan gewoon niet anders...
[Onzin] ze gebruiken wel een magneet, toen ik bij voorstelling was, en hij ging vliegen vloog mijn zonnebril ook meteen de lucht in[/onzin]Op maandag 26 februari 2001 09:53 schreef calpro het volgende:
Verwijderd
Vliegen, is iets wat de mens al heel lang wil. Wat een onzin van die draadjes zeg. Ik ben zelf naar een show van hem geweest in Ahoy, en wat je dan ziet scherst alle wetten van de natuur. Die ringen waar hij zogenaamd door heen vliegt is kinderspel. Nee, de plexiglazen bak waar hij in vliegt en dan wordt deze bak nog wel afgelsoten met een deksel. Dus,.. vergeet die draadjes maar !!!
Wat me wel opviel is dat hij vliegt over de breedte van het podium in een gebied dat niet breeder in de lengte is dan een kleine meter. Eerder in de show stond daar een tweezitsbank waarop twee mensen van uit zaal in plaats moesten nemen, en wat denk je....die bank ging ook vliegen.
Het is een echte ilusionist, je wordt bij de neus genomen waar je bij staat. Ik zit eerder te denken aan magnetisme, supergeleiding of zoiets. Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je gaat vliegen je iemand in de armen mee neemt, gestrekte armen voor je uit wel te verstaan. Dit krijgt geen normale mens voor elkaar, al staat die op de grond !!!!
Nou, geef mijn portie maar aan fikkie.
Wat me wel opviel is dat hij vliegt over de breedte van het podium in een gebied dat niet breeder in de lengte is dan een kleine meter. Eerder in de show stond daar een tweezitsbank waarop twee mensen van uit zaal in plaats moesten nemen, en wat denk je....die bank ging ook vliegen.
Het is een echte ilusionist, je wordt bij de neus genomen waar je bij staat. Ik zit eerder te denken aan magnetisme, supergeleiding of zoiets. Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je gaat vliegen je iemand in de armen mee neemt, gestrekte armen voor je uit wel te verstaan. Dit krijgt geen normale mens voor elkaar, al staat die op de grond !!!!
Nou, geef mijn portie maar aan fikkie.
Als hij werkelijk de natuurwetten kan omzeilen moet hij zsm op de brandstapel!Op dinsdag 27 februari 2001 17:54 schreef LukeSky het volgende:
Vliegen, is iets wat de mens al heel lang wil. Wat een onzin van die draadjes zeg. Ik ben zelf naar een show van hem geweest in Ahoy, en wat je dan ziet scherst alle wetten van de natuur.
Je zegt het zelf al; het is een illusionist en je wordt bij de neus genomen.
Als je de rest van dit topic ff leest, zie je dat alles uitgelegd wordt, ook dat van die plexiglazen bak (is niet geheel afgesloten)
Tja, en als mensen dan echt willen geloven dat Mr. Copperfield kan vliegen, moeten ze dat vooral doen...
hihi... ja... Copperfield is eigenlijk een vogel hoor...
Sjongejonge
Copperfield kan niet vliegen (alleen birdman kan dat). ALLES wat je in z'n show denkt te zien is gezichtsbedrog. Hij noent zichzelf een illusionist, dat betekend dat hij mensen de illusie geeft dat hij kan vliegen. Wanneer hij echt de zwaartekrachtwet doorbreken kan, zou hij zichzelf tovenaar( of birdman) noemen.
Misschien noemt hij zichzelf wel illusionist omdat hij anders problemen met Defensie ofzo zou krijgen door de apparatuur die hij heeft.Op woensdag 28 februari 2001 09:14 schreef Keize001 het volgende:
Copperfield kan niet vliegen (alleen birdman kan dat). ALLES wat je in z'n show denkt te zien is gezichtsbedrog. Hij noent zichzelf een illusionist, dat betekend dat hij mensen de illusie geeft dat hij kan vliegen. Wanneer hij echt de zwaartekrachtwet doorbreken kan, zou hij zichzelf tovenaar( of birdman) noemen.
Zet dat idee van die magneten maar uit je kop, de enorme energie die ervoor nodig is om dat afstooteffect te creeeren is er nog niet voor mensen, kikkertjes lukt maar net. En als het in het lab wel al kon, kan die copperfield dat nog echt niet realiseren in zijn show. Post anders maar eens een vraag op W&L over mensen laten zweven d.m.v. het Meisner effect, anderen kunnen dat vast beter uitleggen dan ik:)
<edit> lompe typo's </edit>
<edit> lompe typo's </edit>
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
Tja dat kan iedereen zeggen... Ik zie ook verder er niets over in je profiel staan. Maar goed ik geloof je maar touwtjes zijn het dus ook zeker niet!!Op maandag 26 februari 2001 01:17 schreef Ricochet het volgende:
Das leuk dat je dat zegt. Ik studeer toevallig luchtvaarttechnologie. Kan je van harte verzekeren: DC kan niet vliegen. Nu niet, nooit niet. Simpel om de heel eenvoudige reden dat vliegen te veel energie kost en die hoeveelheid kun je niet kwijt aan een menselijk lichaam. Daarbij heb ik die truuk ook gezien van hem. Hij gaat inderdaad een glazen bak in. Maar deze sluit de bovenkant niet geheel af. Er lopen twee naden langs de rand. Daarbij draait hij alleen om zijn dwarsas. Om zijn langsas gaat niet vanwege de ophanging en om zijn topas gaatniet vanwege de draden die dan in de bak moeten kruisen. Daar was die bak te laag voor. En over die ringen, dat het zo echt lijkt: dat is de bedoeling van een goede illusie. Hij gaat niet door die hoepels heen. Wat ik zelf een veel knappere truuk van hem vind is dat hij een propje papier kan laten dansen op zijn arm en hij kan dat ook op de arm van iemand in het publiek. Die truuk was pas goed.
SORRY DUBBEL
Verwijderd
Tja iedereen kan beweren dat hij/zij luchtvaarttechnology aan het studeren is. Ik zie er niets over in je profiel staan!Op maandag 26 februari 2001 01:17 schreef Ricochet het volgende:
Maar goed ik geloof je!
Maar aan touwtjes dat kan toch zeker ook niet!!
Ja natuurlijk. Jij komt zeker uit Amerika, daar hebben ze ze ook niet allemaal op een rij.Op woensdag 28 februari 2001 14:05 schreef Mastermind het volgende:
[..]
Misschien noemt hij zichzelf wel illusionist omdat hij anders problemen met Defensie ofzo zou krijgen door de apparatuur die hij heeft.
ze kunnen met moeite een kikker op een heel klein oppervlak laten zweven op een paar centimeter hoogte. laat staan dat ze een volwassen man van 70 Kg laten zweven.Op woensdag 28 februari 2001 14:05 schreef Mastermind het volgende:
[..]
Misschien noemt hij zichzelf wel illusionist omdat hij anders problemen met Defensie ofzo zou krijgen door de apparatuur die hij heeft.
dit gast heeft gewoon ontzettenf goeie trucs en als die show er niet om heen zat
(licht, geluid, rook, muziek enz) dan was het veeeel minder spannend. die truukjes die hij doet bestaan voor 90 procent uit psychologie en dat geld voor alle illusionisten.
het heet niet voot niets 'illusionist'
ik heb ook wel eens truucs van hem doorzien. en die truucs als het vrijhijdsbeeld laten verdwijnen die alleen op tv is daar kun je toch van uit gaan dat hij de boel naait
This too shall pass
Ik zei niet dat ik dat geloofde, ik opperde alleen maar wat. Meteen flamen he?Op woensdag 28 februari 2001 20:21 schreef Albinoraptor het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Jij komt zeker uit Amerika, daar hebben ze ze ook niet allemaal op een rij.
Wat ik zelf denk is dat het voor een groot deel cameratrucage is. Ik heb het gewoon een keer zeer duidelijk gezien dat er wat tussenuit geknipt was. Hij deed een kleed om zich heen deed die heel snel open en dicht en opeens stond er een vrouw die net nog in een dichte kast zat. En er veranderde wat in de frames, hij tikte een beetje.
Maarja wat ik ook zeg hier in W&L, ik wordt altijd voor gek uitgemaakt, ik heb het hier wel gezien!
Verwijderd
ik weet niet hoor dit is 2 jaar geleden op tv geweest met zo'n programma goochelaars ontmaskre ofzoiets, anyway, daar lieten ze zien hoe je een trein kon laten verdwijnen of in iedergeval iets groots (publiek die erbij was waren figuranten indeed), en met dat vliegen (was iig met draadjes), ik weet het niet meer precies, maar door die hoepel was dat de vrowu die de hoepel vasthield, draaide de hoepel bij zijn middel (daar zit het middelpunt en het touwtje dus) zodat de hoepel dus nooit "door"" het trouwtje heen gaat....beetje vaag om uit te leggen, maar als je het op tv ziet zo soepel is het net alsof het echt is....
en draadjes zijn ook niet dik om sterk te zijn, bovendien, als je bv een zwarte (en matte) achtergrond hebt, en het draad is ook zwart...zie je deze nevernooit, bovnedien zijn bij zijn shows altijd veel lichteffecten waardoor het licht nooit lang op 1 plek schijnt, en je dus weingi tijd hebt om goed te kijken...
en draadjes zijn ook niet dik om sterk te zijn, bovendien, als je bv een zwarte (en matte) achtergrond hebt, en het draad is ook zwart...zie je deze nevernooit, bovnedien zijn bij zijn shows altijd veel lichteffecten waardoor het licht nooit lang op 1 plek schijnt, en je dus weingi tijd hebt om goed te kijken...
Was niet als flame bedoelt, wou alleen zeggen dat Amerikanen ze niet op een rij hebben.Op woensdag 28 februari 2001 21:41 schreef Mastermind het volgende:
[..]
Ik zei niet dat ik dat geloofde, ik opperde alleen maar wat. Meteen flamen he?
Verwijderd
Kben ooit bij een voorstelling geweest,
Hij komt vanachter de schermen en het leek wel of ie ineens een bochel had
ik denkl dat ie een metalen oid vest omhad en dat er een paar flinke magneten boven hem hebben gezeten maar die zie je natuurlijk weer nie
Hij komt vanachter de schermen en het leek wel of ie ineens een bochel had
ik denkl dat ie een metalen oid vest omhad en dat er een paar flinke magneten boven hem hebben gezeten maar die zie je natuurlijk weer nie
Pagina: 1