Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Schema lader 4 ni-cd cellen gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met iets te maken voor me laptop, hiervoor heb ik een accupack nodig.
Nu heb ik gekozen voor 4 ni-cd cellen (size D) 1400mah omdat ik deze nog had liggen.

Deze zitten serie geschakeld in een behuizing.
Nu komt het probleem, ik wil ze laden door gewoon op de stekker van de uitgang het laadcircuit aan te sluiten,
dit lijkt me mogelijk of moet je ze perse parrallel laden?
En als ik ze gewoon in serie kan laden heeft iemand een schema voor??

Het is mijn bedoeling om via wcd naar 15V gelijkgericht te gaan,
dan lm7812 en een elco om mooier af te vlakken,
en daar dan weer iets achter voor druppel laden, gewoon laden en ontladen omdat het ni-cd is.

En als het kan aanduiding met leds waar hij mee bezig is, en dan het liefste met 2 leds, 1 rood voor laden, 1 groen voor druppel laden en dan beiden betekent dat hij aan het ontladen is, als dit mogelijk is.

Ik heb al gebruik gemaakt van de search maar daar kan ik niet erg veel in vinden omdat die voornamelijk over 1cel laders gaat en dus niet in serie. En met google kwam ik ook niet veel meer te weten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 22:01 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Nu heb ik gekozen voor 4 ni-cd cellen (size D) 1400mah omdat ik deze nog had liggen.
1) zijn dit geen 1.5 volt batterijen?
2) hoeveel volt heeft je laptop nodig?
3) heb je ervaring met circuitjes bouwen?

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
ik denk dat ze 1.2v zijn...
en ik begrijp uit zijn verhaal dat ze niet voor zijn laptop zijn maar voor iets 'voor zijn laptop'

als ik dit zo lees wordt t nog een leuk projectje :) *bookmarked*

met een hamer past alles

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Met >1000 posts op Got zou je toch wel moeten weten dat je eerst zelf wat moeite moet doen voordat je een topic opent.

Ik heb hier de conrad catalogus 2002 hier voor me liggen en op pagina 622 staan in ieder geval twee bouwpaketten die gewoon NiCd cellen in serie kunnen laden. Best.nr. 190205-60 en 130136-60. Eventueel zou je de handleidingen bij Conrad kunnen downloaden (onder Service) en ze dan zelf bouwen.

Dit topic is gesloten.