Ik ben bezig met iets te maken voor me laptop, hiervoor heb ik een accupack nodig.
Nu heb ik gekozen voor 4 ni-cd cellen (size D) 1400mah omdat ik deze nog had liggen.
Deze zitten serie geschakeld in een behuizing.
Nu komt het probleem, ik wil ze laden door gewoon op de stekker van de uitgang het laadcircuit aan te sluiten,
dit lijkt me mogelijk of moet je ze perse parrallel laden?
En als ik ze gewoon in serie kan laden heeft iemand een schema voor??
Het is mijn bedoeling om via wcd naar 15V gelijkgericht te gaan,
dan lm7812 en een elco om mooier af te vlakken,
en daar dan weer iets achter voor druppel laden, gewoon laden en ontladen omdat het ni-cd is.
En als het kan aanduiding met leds waar hij mee bezig is, en dan het liefste met 2 leds, 1 rood voor laden, 1 groen voor druppel laden en dan beiden betekent dat hij aan het ontladen is, als dit mogelijk is.
Ik heb al gebruik gemaakt van de search maar daar kan ik niet erg veel in vinden omdat die voornamelijk over 1cel laders gaat en dus niet in serie. En met google kwam ik ook niet veel meer te weten.
Nu heb ik gekozen voor 4 ni-cd cellen (size D) 1400mah omdat ik deze nog had liggen.
Deze zitten serie geschakeld in een behuizing.
Nu komt het probleem, ik wil ze laden door gewoon op de stekker van de uitgang het laadcircuit aan te sluiten,
dit lijkt me mogelijk of moet je ze perse parrallel laden?
En als ik ze gewoon in serie kan laden heeft iemand een schema voor??
Het is mijn bedoeling om via wcd naar 15V gelijkgericht te gaan,
dan lm7812 en een elco om mooier af te vlakken,
en daar dan weer iets achter voor druppel laden, gewoon laden en ontladen omdat het ni-cd is.
En als het kan aanduiding met leds waar hij mee bezig is, en dan het liefste met 2 leds, 1 rood voor laden, 1 groen voor druppel laden en dan beiden betekent dat hij aan het ontladen is, als dit mogelijk is.
Ik heb al gebruik gemaakt van de search maar daar kan ik niet erg veel in vinden omdat die voornamelijk over 1cel laders gaat en dus niet in serie. En met google kwam ik ook niet veel meer te weten.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 22:01 ]