Toon posts:

modpunten vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen, op m'n werk, kijk ik even op t.net, en zie ik dat ik zo'n 50 modpunten heb.
Even wat dingetjes gemodereerd, 5 om precies te zijn.
Nu kijk ik vanavond thuis, heb ineens -1 modpunten, 4 die ik blijkbaar nog maar had,
minus die 5 moderaties.

Was ik vanmorgen nog niet wakker genoeg, is dat volkomen normaal, of toch een bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Dat is geen bugje waarschijnlijk heb je de dag ervoor of die dag een reactie geplaatst. Voor deze reactie krijg je ook modpunten als deze omhoog gewaardeerd wordt. Om het nog iets duidelijker te maken quote ik het ff uit de Moderatie-FAq:
Met behulp van moderatie punten kun je de score van een reactie verhogen met een beoordeling tussen +1 en -1. Moderatie punten kun je verkrijgen via je tweakotine en je karma. Per dag kunnen maximaal 60 tweakotine punten omgezet worden naar moderatie punten. Voor elk nieuw karmapunt word je blij gemaakt met 3 extra moderatie punten.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

prog-konijn schreef op 11 March 2003 @ 22:49:
Dat is geen bugje waarschijnlijk heb je de dag ervoor of die dag een reactie geplaatst. Voor deze reactie krijg je ook modpunten als deze omhoog gewaardeerd wordt. Om het nog iets duidelijker te maken quote ik het ff uit de Moderatie-FAq:

[...]
Neej, je hebt topicstarter niet goed begrepen volgens mij. Hij zegt dat hij punten kwijt is: 's ochtends 50, 's avonds -1 (=4 - 5).

Jouw quote leidt tot het omgekeerde.

Misschien dus toch een bug? :X (Ik persoonlijk hou het erop dat je gewoon niet genoeg wakker was en 5 voor 50 hebt aangezien, met daar dan een puntje verschil als afrondingsverschil 8) :+
Óf er stonden op je "verste dag van de week" nog 50 punten, daarna heb je geen punten meer gekregen en later op de dag bleken die 50 dus vervallen omdat je ze niet gebruikt had in die week?

[ Voor 12% gewijzigd door Superdeboer op 12-03-2003 00:09 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je onlangs op de frontpage gereageerd? Dan kan het zijn dat het principe dat prog-konijn schetste andersom is voorgevallen: jouw reactie is in eerste instantie positief beoordeeld (en daar heb je vast moderatiepunten voor gekregen), maar is later door anderen naar beneden gecorrigeerd (waardoor de betreffende modpunten weer worden afgepakt). Dit kan het geval zijn bij een reactie die bijvoorbeeld van de score +1 naar de score +3 gaat en uiteindelijk eindigt bij 0 of -1.
Omdat je per saldo meer punten hebt uitgegeven dan je had moeten krijgen, kom je op een negatief getal uit.

Maar ik heb je FP-nick niet, dus ik kan het niet verifiëren. :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt me wel heel zonderling dat iemand ineens 46 modpunten lichter wordt doordat zijn reacties lager worden gewaardeerd. Er zal wel iets anders aan de hand zijn. Of er is een bug, of de TS heeft zich vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik denk een herberekening van punten + verval van niet gebruikte punten.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

polaris schreef op 12 March 2003 @ 07:40:
Het lijkt me wel heel zonderling dat iemand ineens 46 modpunten lichter wordt doordat zijn reacties lager worden gewaardeerd. Er zal wel iets anders aan de hand zijn. Of er is een bug, of de TS heeft zich vergist.
Het is extreem, maar toch kam dat heel hard gaan als bijvoorbeeld één van de reacties op +4 heeft gestaan. De kans bestaat dat je dan in een andere karma-bonus schaal komt en je een heel eind in karma stijgt. Dat kan maar zo in één keer met 25 punten gaan. Het algoritme is slechts bij * Femme bekend dus een concreet voorbeeld kan ik niet geven. Het terugmodereren, na bijvoorbeeld de nachtelijke karmaberekening, van deze reactie naar +3 kan er al voor zorgen dat alle karma foepies weer verdwijnen en daarmee de bijbehorende modpunten. Met de karma/mod x 3 in gedachten kun je je voorstellen dat dat heel hard kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen reacties geplaatst, en al helemaal niet op de frontpage :)
Vanmorgen heb ik weer even gekeken, toen had ik ineens 91! punten. Niks gemod, want ik kreeg niet van die dropdown dingetjes bij de reacties.
Vanavond kijk ik weer, heb ik 10 punten.
Bij het modpunten overzicht zie je een geschiedenis van een dag of 8 of zo. Daar kan ik ook niks weervinden van die 50 of 91 punten.

Ik ga morgenochtend weer ff kijken, dan maak ik even een screenshot als het weer zo'n vreemd getal is. (Vanmorgen niet aan gedacht)

Nogmaals: ik heb totaal geen reacties geplaatst.
Mijn FP-nick is ook U4iA btw. :
:?

- edit: gisteravond en vanmorgen screenshots gemaakt om het even te verduidelijken. Vanmorgen heb ik dus 129 modpunten.

Afbeeldingslocatie: http://u4ia.250free.com/12-03-2003_18-00.png
dit was dus gisteravond

Afbeeldingslocatie: http://u4ia.250free.com/13-03-2003_08-00.png
en dit was vanmorgen om eh 7:45.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 07:52 ]

Pagina: 1