[2 TV's] Slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 14:34
Okay, dit is een beetje vreemd probleem maar ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen :P

Wij hebben dus op ons binnenkomend-kabelsignaal-kastje 2 aansluitingen: 1 tje voor kabelmodem, 1tje voor tv/radio. Op die tv/radio uitgang zit een splitterding, die m in 1 radio en 2 tv uitgangen verdeelt. Nu is het probleem dat TV1 een perfect signaal heeft, maar TV2 en Radio1 niet.. We hebben deze opstelling een tijd terug gehad, en nu weer, zonder er wat aan te veranderen. Een tijdje trug deden beide TV's het, nu niet meer.

Om het op te lossen heb ik geprobeerd om de radiouitgang er tijdelijk uit te halen, zodat er alleen 2 TV's aangesloten zijn, en dus t kabelmodem. Maar dit hielp niet. Ik had wel even redelijk beeld op TV2, maar dat was opeens weer weg :?
Ook hebben we tijdelijk een versterker (ofzo) ertussen gehad, maar dat hielp ook niet..

Iemand enig idee? Thx :)

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-07 16:14
DanceTrend schreef op 11 maart 2003 @ 21:22:
Okay, dit is een beetje vreemd probleem maar ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen :P

Wij hebben dus op ons binnenkomend-kabelsignaal-kastje 2 aansluitingen: 1 tje voor kabelmodem, 1tje voor tv/radio. Op die tv/radio uitgang zit een splitterding, die m in 1 radio en 2 tv uitgangen verdeelt. Nu is het probleem dat TV1 een perfect signaal heeft, maar TV2 en Radio1 niet.. We hebben deze opstelling een tijd terug gehad, en nu weer, zonder er wat aan te veranderen. Een tijdje trug deden beide TV's het, nu niet meer.

Om het op te lossen heb ik geprobeerd om de radiouitgang er tijdelijk uit te halen, zodat er alleen 2 TV's aangesloten zijn, en dus t kabelmodem. Maar dit hielp niet. Ik had wel even redelijk beeld op TV2, maar dat was opeens weer weg :?
Ook hebben we tijdelijk een versterker (ofzo) ertussen gehad, maar dat hielp ook niet..

Iemand enig idee? Thx :)
Hmzz, wazig, misschien nieuwe stekkers proberen? ander stuk kabel? maak es een klein stukje kabel en zet een TV erop (waar je nu dus de TV op hebt met storing) zit misschien in de kabel?
Al n andere splitter geprobeerd? Ik weet niet wat voor 1 het is, maar als het kan sloop hem es open en loop m ff na, of probeer es n andere splitter
succes!

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 14:34
Fire_Bird schreef op 11 March 2003 @ 21:25:
[...]

Hmzz, wazig, misschien nieuwe stekkers proberen? ander stuk kabel? maak es een klein stukje kabel en zet een TV erop (waar je nu dus de TV op hebt met storing) zit misschien in de kabel?
Al n andere splitter geprobeerd? Ik weet niet wat voor 1 het is, maar als het kan sloop hem es open en loop m ff na, of probeer es n andere splitter
succes!
Nee heb nog geen andere kabels/splitter geprobeerd, zal ik eens doen.. Reden waarom ik dat niet gedaan heb is gewoon omdat het zo heeft gewerkt :P Maar zal eens kijken, thx.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
http://www.hirschmann.nl/...chief/CAI-4-aansluitp.pdf

Zo heb ik het hier in huis. Verschil dat ik dan een 3-taps verdeler heb, ipv 4. Op 2 uitgangen hangt een einddoos (woonkamer + zolder). Op de 3e uitgang hangt de kabelmodemsplitter.

Inmiddels is de kabelmodem weg, maar zo heeft het altijd perfect gewerkt, en heb ik met 1 coaxkabel zowel TV als Radio op zolder... via de kabel.

Kabelmodem mag achter de splitter, omdat dit model (die ik zelf ook heb) retourbandgeschikt is (<30Mhz).

Jouw probleem klinkt mij toch echt als brakke bekabeling, of misschien een kleine koperdraad die tegen de massa hangt en zo je signaal kortsluit.. (en dat kan verklaren dat t wel gewerkt heeft)

Belangrijkste dingen:
1. GOEIE kabel gebruiken, geen el-cheapo rommel
2. GOEIE versterker: Een hirschmann van 20dB versterkte beter dan een meukding van 30dB
3. GOEIE pluggen. Dus niet de huis-tuin-en-keuken zooi die op je TV zit, maar fatsoenlijke F-Connectoren.

Als je dat doet ben je al een heeel eind

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 11-03-2003 21:32 ]

Verwijderd

Wij hebben het zo (directory tree style uitgelegd, gelijk mooie opschepkans):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
+Kabel uit grond
|+ Signaalscheider
 |-+Kabelmodum
 | |-Netwerk
 |
 |-+ Signaalversterker
   |-+Splitter
     |-TV1 (woonkamer)
     |-TV2 (Zus kamer)
     |-TV3 (ouders kamer)
     |-+Splittertje
     | |-TV4 (mijn kamer)
     | |-PC-TV (idem mijn kamer)
     |
     |-Radio1 (woonkamer)
     |-Radio2 (studeerkamer)
     |-Radio3 (mijn kamer)

Kortom: een GIGANTISCH gebruik van het signaal. Toen we een 2e TV aansloten lang, lang geleden, (we hadden toen alleen kabelmodem en andere TV + Radio) werd het beeld ineens veel slechter. Signaal niet sterk genoeg bleek naar meting. We hebben toen gelijk een ZEER goede signaalversterker gehaald (een slechte kan meer kwaad dan goed). Daar draait dit nieuwe huis (vrij lange) kabels nu ook op, maar ik merk wel, we mogen háást nog een versterkertje sterker aanschaffen.

Verwijderd

Heb zelf ook 3 TV's op mijn kabel hangen. TV1 en TV2 (pc) deden het goed, TV3 met een iets langere kabel in me slaapkamer deed het dus ook voor geen meter. Versterketrtje ertussen en alles weer supermooi.
Pagina: 1