Pc valt plotseling uit...

Pagina: 1
Acties:

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
De pc van mn vader doet echt vreemd, zodra hij een spel speelt ( maakt niet uit welk spel ) valt soms de pc gewoon helemaal uit. Als hij hem dan terug aan wil zetten lijkt het op een dood mobo of dode proc, maar als je een uur wacht gaat hij gewoon weer vrolijk verder met booten |:(. Heeft er iemand toevallig een idee wat dit kan zijn?

Verwijderd

misschien is het een overbelaste voeding?.. probeer er eens een ander achter te zetten.. of misschien is je processor koeler niet goed (stof) kan zoveel zijn...
wat heb je allemaal al geprobeerd dan?

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
te warm....

of overspanningsbeveiliging, haal je stekker voortaans eens uit de pc, als die weer is uitgevallen, dikke kans dat die dan wel weer kan booten

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Lijkt een hitteprobleem
Dat zou ook verklaren waarom hij na een paar minuten wél weer aangaat

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• mrb
Dit is er al allemaal gebeurd :

Alle (overbodige) hardware uit de pc, andere proc, andere voeding...

Hij heeft wel een hardware monitor programma geinstalleerd ( naam ontschiet me op dit moment ), en sinds die tijd is de pc raar beginnen doen. Zou het daar aan kunnen liggen?

• mrb
Idd zodra de pc van de stroom is gehaald doet hij het weer maar pas na een uur of 2, of langer.

Hitte probleem is het niet , stressed 48 C

Verwijderd

nee, daar zou het niet aan (mogen) liggen.. dat is namelijk gewoon software matig en zo;n programma strest je proc. ofzow niet echt..

Verwijderd

kun je misschien ook ander geheugen proberen of het even testen met memtest?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

mrb schreef op 11 maart 2003 @ 21:27:
Idd zodra de pc van de stroom is gehaald doet hij het weer maar pas na een uur of 2, of langer.

Hitte probleem is het niet , stressed 48 C

het kan ook een hitteprobleem van de videokaart zijn, dan maakt het niet uit hoe koud je proc is.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• mrb
Goed idee, zal het proberen. |:( Kan niet want hij is net weer uitgevallen, ik zal het proberen zodra hij weer werkt:)

Verwijderd

haal de kappen er eens af en voel eens aan de videokaart... even kijken of die echt warm is.. of anders ook even aan de HD

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Is de PC geaard?
Het kán wel eens probleempjes geven alsie niet geaard is.
Gewoon ff controle...

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• mrb
Ik zal alles eens proberen , alvast bedankt voor de tips , ik laat morgen weten wat er nog uitgekomen is !

Verwijderd

Misschien los stekkertje van voeding->mobo (ook wel es gehad) of een rotte voeding. Bij openmaken bleken 3 condensatoren gesprongen te zijn... Dat verklaarde dus een hoop onstabiliteitsproblemen :)

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Staan die grenzen van die hardware monitor niet een beetje nauw, zodat hij zichzelf uitschakeld. Kun je dat ding niet gewoon uit zetten ???

Atari 4 ff'r 😊

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Over dat stekkertje gesproken, kijk eens of het stekkertje goed contact maakt. Kheb wel eens een voeding gehad die gelijk uitviel als je tegen dat stekkertje aantikte...
Dan geeft dat vaak ook een hoop problemen, want een kleinste tikkie kan de stroomkring doen onderbreken.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Pagina: 1