Error probs bij DirectX (meerder versies)

Pagina: 1
Acties:

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Een vriend van mij heeft wat rare problemen met zijn pc.
Ik zal beginnen met specs te geven (weet ze wel niet nauwkeurig):
-msi moederbord met via chipset (geen idee welk mobo juist)
-athlon
-gf2 gts 64 mb
-sound onboard
-256 ram (denk DDR)

het probleem is:
Al zijn games crashen door directX.
Hij heeft pc al geformateerd en ik ook.
Alles updates van windows zijn gedaan (windows XP) en nieuwste drivers ook
zowel voor mobo (via update progke van msi) en beeldkaart.
In openGL werkt het perfect en met een andere beeldkaart werkt directX wel.

Ik heb verschillende versies van directX geprobeerd (8,8b, een of andere versie die ze aanraden bij probs, en de 9). niks werkte. Soms crashen de games direct, soms na sec of 2. De crashen zijn rebooten en errorpopup.

Ik weet echt niet meer wat te doen.

alvast bedankt!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat gebeurd er als je oudere drivers gebruikt (test bijvoorbeeld een smet 23.11 of 30.82)?

• Tyf
niet geprobeerd, kaart heeft altijd gewerkt met nieuwste drivers.
tis sinds dat de kaart van pc is verstoken (naar die van de specs) dat hij raar doet.
Maar ik zal een keer proberen (zal wel voor over een paar dagen zijn, kan dus niet direct resultaat geve).

• Tyf
Ok heb hem gezegd dat hij zelf een keer die drivers moet proberen
maar ze geven dezelfde problemen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien is de kaart gewoon kapot, dat kan ook altijd nog?

Heb je hem al eens geprobeerd 'onder te clocken'?
Staan er ook geen rare settings in de BIOS ingesteld? Probeer die eens te disablen of op normaal te zetten.
Heeft hij ook de juiste chipset drivers (o.a voor AGP) geladen?

Maar het hoeft in principe niet altijd de videokaart te zijn, een slecht stuk geheugen wil ook wel eens dit soort fouten geven.

Senile! Senile Oekaki

• Tyf
Heb er ook al aan zitten denken of het nie mogelijk was dat hij kapot is, maar in openGL draait ie perfect. Kzou nu kunnen zeggen draai alles in openGL maar nie al zijn games willen dat :)
En de kaart zou hij moeten kapot gegaan zijn in de 10sec die ik nodig had om hem van pc te verplaatsen (en ik pas ook op voor statische elec). Want in vorige pc ging hij perfect.

En normaal zijn alle drivers juist. En het geheuden is denk ik ook in orde want met andere beeldkaart werkt directX wel goed.

Maar zal een keer kijken in de bios en alles wat mij raar lijkt eens uitzetten.

Kvind het echt raar

<oftopic>
Pc's hé kom daar soms echt zot van.
Heb een keer 5 uur !!!! aan stuk bezig geweest om een stomme printer te installen (lach maar en nee ben geen noob :) ) en hij werkte nog niet.
Ik het maar opgeven en zeg tegen die mensen van de printer, "Ik kom morgen terug". Volgende dag zet de pc aan, check printer en hij werkt??? Niemand was aan die pc gekomen sinds ik hem uit gezet had.

[ Voor 4% gewijzigd door Tyf op 12-03-2003 16:03 ]

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
dus hoe heb je dit nou opgelost? met een hamer en een hoop geld? :? volgens mij heb ik een identiek probleem nu direct draw en 3d freeze

oftop: sorry dak een 2 jaar oud topic weer activeer, k heb tyf al aan buddies toe gevoegd, maar zag niet hoe ik hem een pm kon sturen. ik zag iig dat je nog flink aktief was de laatste tijd :)

http://specs.tweak.to/12504

Pagina: 1