XX speed CD's niet altijd XX certified?

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ja een beetje vage topictitel.Maar t is me nu al een paar keer voorgekomen dat CD's die snel gebrand zijn, niet goed werken.

Verschillende CD's gebruikt, Vivastar, Arita en Philips Silverspeed

Gebrand met een AOpen 52x en een LiteON 52x
De Vivastar op 24x want die wil niet hoger, de andere 2 op 52x

De CD doet het in eerste instantie wel en lijkt goed te zijn, echter doen bepaalde bestanden het niet (onleesbaar). Soms doen ze het dan wel als ze naar de HDD worden gekopieerd, maar ook niet altijd.

Iemand ervaringen mee? Toch maar gewoon op 16x branden zodat ie ook de burnproof niet hoeft te gebruiken?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een 40x12x40A van Plextor,

met deze brander brand ik nooit fout, op geen enkele snelheid, meestal brand ik wel op 32X omdat de CD's dat prettiger vinden, (al kunnen ze op 48x)

ik zou zeggen probeer eens een graadje lager, (48x) deze CD's zijn al wat langer in productie en zijn dus beter ontwikkeld, (doorontwikkeld)

ik denk zelf dat de genoemde media het dan wel foutloos doet, maar dat is het proberen :)

ik bedoel die 20 sec meer of minder wachten :+

Verwijderd

Heb het ook ondervonden met een lite-on 48*24*48 speed. CDs op 40 speed deden het soms niet soms wel, en op 24 en 32 speed geen probleem. De tijd winst met 40 speed branden is secondenwerk. Ik heb liever goed werkende cds :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Misschien dat je eens een ander (goed) merk cd's moet proberen? Die Philips Silverspeed en Arita komen volgens mij uit dezelfde fabriek (Ritek :r). Van Vivastar weet ik niet uit welke fabriek ze komen, maar zou me niets verbazen als die ook bij Ritek vandaan komen.

Probeer een Taiyo Yuden of Mitsui cd-r's :)

webOS all the way!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Die Vivastars hebben het bij mij altijd goed gedaan (weliswaar met m'n oude brander op 8x). Maar omdat ze nu op zijn heb ik een hele berg Sony CD's liggen, die branden op max. 40x.

Het verschil tussen 24x en 40x is inderdaad niet een enorme tijdswinst :z

edit: Philips Silverspeed is inderdaad prut, en het is ook Ritek.
Vivastar komt uit hun eigen fabriekje.

[ Voor 18% gewijzigd door dreeke op 11-03-2003 21:28 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.