Toon posts:

MSN Logs op server

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Nu hebben ze hier op werk een centrale server gezet, waaraan de rest van de pc's verbonden is.
Nu was mijn vraagje: als ik op msn met iemand praat, dan wordt er normaal een log gemaakt op de server. Wordt er ook een log gemaakt van hetgeen wat er allemaal gezegd wordt op msn?

Zoja, is er een manier om dit te omzeilen? Is er ook een manier om te omzeilen dat er een log wordt gemaakt op de server dat ik msn opgestart heb ofzo?

Alvast bedankt

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bedoel je niet de Messenger service :? Ik heb iig nog nooit gehoord dat een server 'logs' maakt van het starten van MSN Messenger of zoiets dergelijks :)

C:\>_

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
Met je systeem beheerder praten, dit is onder beveiligingen uitkomen, en die zullen er niets voor niks opzitten

Mag dus niet.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04 18:59
Het lijkt me sterk dat MSN-gesprekken gelogt kunnen worden. Volgens mij is tot nu toe de enige mogelijkheid hiervoor MSN Plus en ik neem aan dat dat niet is geïnstalleerd op de bedrijfscomputers. Is het overigens zó privé wat je bespreekt op MSN? Het is sowieso verstandig om al te vertrouwelijke informatie niet via internet uit te wisselen. :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Yohan schreef op 11 maart 2003 @ 21:10:
Het lijkt me sterk dat MSN-gesprekken gelogt kunnen worden. Volgens mij is tot nu toe de enige mogelijkheid hiervoor MSN Plus en ik neem aan dat dat niet is geïnstalleerd op de bedrijfscomputers. Is het overigens zó privé wat je bespreekt op MSN? Het is sowieso verstandig om al te vertrouwelijke informatie niet via internet uit te wisselen. :)

Ik weet niet hoe het MSN-protocol precies in elkaar zit (*nix gebruiker die MSN niet gebruikt ;) ), maar in principe kun je met elke proxy-server gewoon perfect loggen wat er door de server heen gaat en op die manier kun je dus ook perfect "gesprekken" loggen.

Omzeilen behoort gewoon niet te gebeuren en kan ernstige consequenties voor een werknemer hebben in een bedrijfsomgeving.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04 18:59
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 21:14:

Omzeilen behoort gewoon niet te gebeuren en kan ernstige consequenties voor een werknemer hebben in een bedrijfsomgeving.
Buiten alles om ben ik dat helemaal met je eens. Bedrijfspolicies over beveiliging en rechtmatig gebruik van bedrijfsapparatuur zijn er zeker niet voor niets.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 21:01
1. MSN berichten vliegen "plain" over je bedrijfsnetwerk, voor iedereen te volgen.
2. MSN conversaties zijn server-side, dat wil zeggen, de server houd bij wie wat zegt en geeft dit terug aan alle deelnemers.

Jij bedoelt een proxy server of hebben jullie een eigen MSN Messenger Service server???

Verwijderd

Topicstarter
Ok, alvast bedankt nu weet ik toch een beetje meer

Verwijderd

Topicstarter
MetHod schreef op 11 March 2003 @ 21:19:
1. MSN berichten vliegen "plain" over je bedrijfsnetwerk, voor iedereen te volgen.
2. MSN conversaties zijn server-side, dat wil zeggen, de server houd bij wie wat zegt en geeft dit terug aan alle deelnemers.

Jij bedoelt een proxy server of hebben jullie een eigen MSN Messenger Service server???
Ken er niet zoveel van, gewoon MSN Messenger installeren op mijn pc op de bureau waar ik werk, en dan praten met bv een vriend die thuis zit.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 21:01
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 21:25:
[...]

Ken er niet zoveel van, gewoon MSN Messenger installeren op mijn pc op de bureau waar ik werk, en dan praten met bv een vriend die thuis zit.
Ok, dan kun je puntje 2 uit me reply als niet getypt beschouwen. :)
Dit hoort trouwens echt niet in PNS.

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 08:15

decramy

root@birdie:~#

moet je eens 'ettercap' downloaden en op een server zetten...

Kun je zo met iedereen mee kijken. Ook w8woorden etc zijn te zien...

moraal van dit verhaal:
ALLES is te loggen.
LOGS moet je ook nalezen.... en dat gebeurd minder....

[ Voor 32% gewijzigd door decramy op 11-03-2003 21:31 ]

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips, babbel eens met de SysOp zou ik zeggen.
Soweiso is dit uberhaupt geen PNS.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.