Crew laat discussie eerst door users leiden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het valt me de laatste tijd op dat er in discussie topics steeds later iemand van de crew antwoord. Is het een nieuw beleid ofzo, dat als een discussie goed gaat of goed word gecorrigeerd, de crew het met rust laat?

Zie bijvoorbeeld deze topics:
[rml][ Voorstel] Onbeantwoorde posts[/rml]
[rml][ DOC]hoe staan de modjes nu tov mijn oc topics[/rml] (extreem :P)
Wat zijn sommige GoTers toch enorme eikels.

Slechts een kleine greep.

Of is het gewoon zo dat de crew het veels te druk heeft om te posten in LA? (niet dat je moet gaan posten om het posten, maar je begrijpt wat ik bedoel :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik denk dat dat het nieuwe beleid aan het worden is, het viel mij ook al op.

Eerst de users een goede discussie laten voeren zonder er tussen te komen, volgens mij gaan ze er in het crewforum er ook over discusseren, een soort paralleldiscussie, en als er daar een duidelijke uitkomst is die dan in de 'userdiscussie' melden.

Het valt mij op dat de userdiscussies heel goed gaan, echte zelfregulering.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het komt meer door het feit dat er een heleboel users zijn die denken voor de crew te kunnen spreken, als je het mij vraagt.

Daarna gaat zo'n topic al een heel eigen leven leiden en zijn er al vaak vele replies op gekomen. Een crewlid kan dan het halve zaakje recht gaan brijen/ontkrachten. Iets wat het niet echt aantrekkelijk maakt voor een crewlid in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Users met als doel dingen aan elkaar uit te leggen en elkaar te overtuigen... en uiteindelijk de topicstarter 'tevreden stellen'. Mooiste wat er is toch? Je hoeft je IMO als crew er niet altijd door te drukken - iets wat dan ook niet vaak gebeurt en alleen als het nodig is. Dat vind ik alleen maar een goed teken.
't Moet alleen geen sport worden 'om maar te reageren en denken dat je wat te zeggen/beslissen hebt'.
edit:
leer formuleren. en wel nu.

[ Voor 31% gewijzigd door Jordi op 11-03-2003 20:54 ]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 11 March 2003 @ 20:50:
Ik denk dat dat het nieuwe beleid aan het worden is, het viel mij ook al op.
Nee hoor :)
Eerst de users een goede discussie laten voeren zonder er tussen te komen, volgens mij gaan ze er in het crewforum er ook over discusseren, een soort paralleldiscussie, en als er daar een duidelijke uitkomst is die dan in de 'userdiscussie' melden.
Je denkt toch niet dat we over elke discussie hier van te voren ook nog op een andere plaats een discussie gaan houden he? We hebben ook nog meer te doen ;)

Als op een gegeven moment de noodzaak er is een crew-topic te openen over een LA-topic dan gebeurt dat inderdaad echt wel, maar dat is lang niet altijd het geval/nodig.
Het valt mij op dat de userdiscussies heel goed gaan, echte zelfregulering.

Zo goed gaat het lang niet altijd hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het moet toch ook mogen om kritiek of een opmerking te hebben, en daar gewoon een discussie over te houden met de users en mod's

de crew zijn ook mensen :) (raar maar waar :+)

Als er een goede discussie gaat is het niet nodig in te grijpen, ik zie ook vaak dat de crew ook meedenkt en hun mening geeft over bepaalde onderwerpen.

dat is toch mooi, zo kan het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 20:52:
Nee, het komt meer door het feit dat er een heleboel users zijn die denken voor de crew te kunnen spreken, als je het mij vraagt.

Daarna gaat zo'n topic al een heel eigen leven leiden en zijn er al vaak vele replies op gekomen. Een crewlid kan dan het halve zaakje recht gaan brijen/ontkrachten. Iets wat het niet echt aantrekkelijk maakt voor een crewlid in ieder geval.
Heb je het nu over techtopics over over GC topics zoals [rml][ Nostalgie] Speelgoed, series en dergelijke van vroeger.[/rml], dat begonnen is als een topic over klaparmbandjes, maar waar heel leuk van de ene oude rage naar de andere werd gesprongen, maar waar het nooit ongezellig is geworden (tot nu toe), en een mod (kan niet zo snel zien wie) de titel maar heeft aangepast aan het topic, in plaats van het topic 'on-topic' proberen te houden.

Dat zijn de leukere topics, net als het 'kleine waterkoelingsvragentopic' (of zoiets), volgens mij zijn het daar ook vooral de users die elkaar helpen zonder een mod die vaak er tussendoor komt met 'on-topic please'. (zo zag het eerste deel van dat topic er in het begin uit)
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 20:55:
[nohtml]
[...]

[knip]

Je denkt toch niet dat we over elke discussie hier van te voren ook nog op een andere plaats een discussie gaan houden he? We hebben ook nog meer te doen ;)
Ik had alleen de interessante discussies in mijn hoofd, geen kleine dingetjes zoals 'waarom mag ik de HK niet in' ;)
Als op een gegeven moment de noodzaak er is een crew-topic te openen over een LA-topic dan gebeurt dat inderdaad echt wel, maar dat is lang niet altijd het geval/nodig.
Dat zeg ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Resistor op 11-03-2003 21:07 . Reden: Ik edit liever dan een nieuwe post maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dan heb ik het voornamelijk over beleidstopics in LA :)

Als wij zien dat het goed gaat en je hebt er persoonlijk niet veel aan toe te voegen, waarom zouden we dan moeten replyen in een topic? Doet iemand anders ook niet ;)

Meestal kan men wel de inschatting maken of men kan reageren in een topic, maar soms lijkt het wat lastiger te zijn, terwijl het toch echt een vraag aan de crew is.

Maar goed, zoals al opgemerkt wordt gaat het meestal wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Wat mij ook opvalt is dat er zo veel gespeculeert wordt in topics, waar er vragen worden gesteld aan de crew.
Zo van:
ItSnows, kan jij mij dit even uitleggen?
Dan komt de eerste reply van Traag: Dat zit zo en zo... :+
Dan Alfredt: Post van Traag, maar dan wat uitgebreider :P
Dan komen er een boel andere users, en DAN komt er uiteindelijk toch die ItSnows die gewoon ff antwoord geeft.
Is het dan echt nodig om overal op te reageren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Plague schreef op 11 March 2003 @ 21:17:
Wat mij ook opvalt is dat er zo veel gespeculeert wordt in topics, waar er vragen worden gesteld aan de crew.
Zo van:
ItSnows, kan jij mij dit even uitleggen?
Dan komt de eerste reply van Traag: Dat zit zo en zo... :+
Dan Alfredt: Post van Traag, maar dan wat uitgebreider :P
Dan komen er een boel andere users, en DAN komt er uiteindelijk toch die ItSnows die gewoon ff antwoord geeft.
Wij zijn mensen, snap je dat?

Ja? mooi.

Mensen willen zich altijd overal mee bemoeien, ik ben ook een mens, dit topic was gestart met een vraag aan de crew, en ik post er ook in. Als je wil dat er geen gewone users in kunnen posten moet je een discussie in SeM openen, dan weet je zeker dat ik er niet bij kom (of Traag, of Alfredt enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Plague schreef op 11 maart 2003 @ 21:17:
Zo van:
[..]
replies van users
[..]
DAN komt er uiteindelijk toch die ItSnows die gewoon ff antwoord geeft.

Zoals je al aangeeft word er een vraag gesteld aan de crew. Dan kunnen users wel speculeren over het antwoord, maar zolang er niet door een mod een bevestigend/ontkennend antwoord is gegeven zul je niet weten ofdat zoiets ook het standpunt van de crew en/of de mod in kwestie is :)

Resistor schreef op 11 maart 2003 @ 21:31:
Mensen willen zich altijd overal mee bemoeien, ik ben ook een mens, dit topic was gestart met een vraag aan de crew, en ik post er ook in. Als je wil dat er geen gewone users in kunnen posten moet je een discussie in SeM openen, dan weet je zeker dat ik er niet bij kom (of Traag, of Alfredt enz.)

Het is ook niet zozeer dat het niet toegestaan is om je mening te geven, maar speculeren over zaken waarbij alleen de crew een fatsoenlijk antwoord kan geven, of over zaken beginnen die niet inhoudelijk aan de discussie gerelateerd zijn, is gewoon niet altijd even praktisch. Daamee ontstaan al snel complete subdiscussies en net zoveel meningen als er replies zijn, waardoor de rode draad van het verhaal snel verloren dreigt te gaan :)

imho ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Renegade op 11-03-2003 21:39 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Ja, dat bedoel ik dus, waarom wordt er dan zo laat gereageert? :?
Gewoon omdat er geen tijd is, of omdat jullie graag zien dat users speculeren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
Plague schreef op 11 maart 2003 @ 21:38:
Ja, dat bedoel ik dus, waarom wordt er dan zo laat gereageert? :?
Gewoon omdat er geen tijd is, of omdat jullie graag zien dat users speculeren? :+

Omdat er meer users zijn dan mods, en omdat users vaak zo snel repliën dat er als mod niet tegenop te repliën valt. Dit afgezien van het feit dat mensen graag zien dat er op elke individuele vraag/reaktie een replie komt :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 22:18
Blijkbaar is het een nieuwe trend van de users uit om maar te gaan gissen naar beleidszaken, en dan doen alsof ze alles van naaldje tot draadje daarover weten. :+

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Wat je eerste topic betreft, kijk eens naar de tijden van de replies in de eerste 20 minuten :o

[rml][ Voorstel] Onbeantwoorde posts[/rml]
17:59
18:02
18:03
18:05
18:05
18:06
18:07
18:08
18:09
18:09
18:10
18:10
18:14
18:15
18:17
18:17
18:18

Dat is snel. 20 minuten is zo voorbij ;)

Ik denk dat een gevolg van topics ook een beetje is, dat wanneer de crew het topic over het hoofd gezien heeft, de gebruikers het woord een beetje over proberen te nemen van de crew. Verder heb ik het flauwe vermoeden dat hier in LA ook nog wel eens gereageerd wordt "om maar te reageren" ;) Daarmee stapelen de posts ook heel snel op. In hoeverre deze twee punten met elkaar samenhangen, mag je zelf beoordelen ;)

Wat ook meespeelt, is dat als een topic al > 30 replies heeft, je er echt even voor moet gaan zitten om 't allemaal door te nemen, terwijl het eenvoudiger is en gevoelsmatig minder moeite kost om een topic "bij te houden", dus 't te lezen vanaf 't moment dat de topic gestart wordt. En, tja, de crewleden hebben ook een leven ;)

Tot slot kan een draadje ook levensvatbaarheid hebben of prima verlopen, zonder dat een crewlid reageert. Dat in een draad niet gereageerd wordt, betekent niet altijd dat de crew er niet mee bezig is, hetzij door discussie in een ander forum/irc/icq whatever, hetzij door 't gewoon te lurken.

offtopic:
Overigens zijn bovenstaande dingen gedeeltelijk meer meningen dan feiten, en zeg ik dit als persoon, niet perse als crewlid :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1