Toon posts:

Mobo + VGA AGP 8x lopen op AGP 4x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een MSI KT4M-L moederbord met een AGP 8x bus. Daarin zit een Geforce 4 TI ook 8x, maar het hele zaakje loopt op 4x. Zowel software als de bios geeft 4x aan. Wat is dit en wat kan ik eraan veranderen? Ik heb al een bios update geprobeerd, maar dat werkte niet. Dit stond er in het boekje van mijn moederbord:

AGP Mode:

This setting specifies an appropriate mode fot the installed AGP card.
Setting options: 1X, 2X, 4X. When 8X AGP card is installed onboard with its driver correctly installed & set up, the AGP card wil automatically run at 8X speed and users will not be able to see the AGP mode setting.

Wat bedoelen ze met driver? Voor de bios heb je toch geen driver nodig? Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

met driver bedoelen ze de driver van je videokaart onder windows (of andere OS).
Als je de goede drivers hebt dan moet hij gewoon op 8x draaien.
Probeer eens de nieuwste Detonator te download.
staat wel in de tweakers meuktracker
Als dat niet lukt dan kun je het volgens mij ook gewoon in de bios instellen bij die optie die jij noemde, je kunt het veranderen met page-down/page-up.

[ Voor 24% gewijzigd door eghie op 11-03-2003 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaart is een Club 3D 128 MB met geforce 4 Ti 4200. Werken Nvidia drivers dan wel? En in het boekje staat dat de instelling voor 8x agp verdwijnt als de kaart ook werkelijk op 8x draait. En je kunt het niet veranderen, hij moet het zelf doen.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 21:19:
Mijn videokaart is een Club 3D 128 MB met geforce 3 MX Ti 4200. Werken Nvidia drivers dan wel? En in het boekje staat dat de instelling voor 8x agp verdwijnt als de kaart ook werkelijk op 8x draait. En je kunt het niet veranderen, hij moet het zelf doen.
Een geforce 3 MX Ti 4200 :? Anyhow als je een geforce hebt kan je gewoon de nVidia drivers gebruiken, dat is geen probleem.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Met sisoft sandra kun je ook zien op wat voor snelheid hij draait.
Trouwens elke geforce kan met detonator drivers, want de geforce chip is van nvidia, dus dat wil makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het lijkt me toch dat als in het boekje staat dat als de optie om de snelheid te kiezen verdwijnt in de bios als hij 8x draait dat ie DAN pas op 8x draait? Dat is toch niet te verhelpen met drivers? Of zie ik het nu verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens sisoft sandra draait de kaart op 4x AGP. Ik begin nu te twijfelen aan mijn videokaart. Weet iemand de site van Club 3D?

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
http://www.club-3d.com, zo moeilijk is dat toch niet te vinden?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die staat gewoon in de VB-Faq hoor :X

En welke kaart heb je precies? Dus het model erbij, niet alleen de chipset :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja zeg, heb al een paar keer www.club-3d.com ingetikt, kon server niet vinden. Klink nu op de link en hij staat zo voor me neus...

Waar kan ik zien welk model ik heb? Op de kaart zelf staat namelijk niets.

• Pollewob
  • Niet online
Op de bon, op de doos en je weet toch wel welk model je besteld hebt :?

Verwijderd

Topicstarter
Was een etalage model, doos komt nog. Maar ik weet ondertussen dat het een gamers edition is, en die is dus maar 4x AGP :(. Effe met de winkel onderhandelen ;) of maakt het verschil tussen 4x AGP en 8x AGP niet veel uit?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 22:23 ]

• Pollewob
  • Niet online
Ook dit is vrij simpel zelf op te zoeken.. snelheidsverschil tussen AGP 4x en 8x is met de huidige kaarten nihil.

Als je trouwens van plan bent alleen maar basic vraagjes te stellen kan ik je aanraden eerst zelf op zoek te gaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 11 maart 2003 @ 22:25:
Ook dit is vrij simpel zelf op te zoeken.. snelheidsverschil tussen AGP 4x en 8x is met de huidige kaarten nihil.

Als je trouwens van plan bent alleen maar basic vraagjes te stellen kan ik je aanraden eerst zelf op zoek te gaan ;)
We zijn niet allemaal zo slim als jij bent ;)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:31

Sick Nick

Drop the top!

overigens is die gamers edition maar met 64 MB dacht ik ;) Als je agp4x hebt en 128 MB dan heb je je geheugen op 444 Mhz ipv de 513 van de agp8x kaarten met 128 MB.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 00:43:
[...]

We zijn niet allemaal zo slim als jij bent ;)
nee maar hier word bepaald nivo en initiatief van de users verwacht ;)
daar valt dus onder tog wel wat basic kennes hebben
eerst goed zoeken voor je iets vraagt :>

mare om er op trug te komen agp 4 of 8
agp 4 en 8 maakt letterlijk helemaal niets uit
geen van de huidige 3d kaartjes voor de thuis user kan de band brete benutten van 8x agp
volgens mij haalt zelfs geen een kaart de max van 4x agp :X

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

(jarig!)
Hi,

Ik heb pressies et zelfde probleem men mobo kan op AGP 8X draaien (asus p4p800)
En men VGA ook (Sapphire radeon 9800 pro) maar hij wilt maar niet op 8x draaien ik kan et wel instellen maar dat wilt die niet hij springt gewoon weer terug ofzo in de bios zelf is niks te vinden.

Nog iemand tips?? :)

Blaad

Verwijderd

same problem

-> Aopen AK77-8XN & radeon 9600 XT :|
Pagina: 1