Toon posts:

[XP]Converteren van DivX naar DVD(VOB)

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma dat DivX bestanden naar VOB bestanden omzet. Ik heb me met google al wezenloos gezocht maar ik kon alleen proggies vinden die DVD(VOB) naar DivX omzetten 8)7. Plzz help.

Verwijderd

:? waarom zou je dat willen? de kwaliteit is toch niet hetzelfde.
Misschien dat IFOedit iets voor je is?
staat op www.doom9.org

Verwijderd

Topicstarter
het gaat erom dat de film op een dvd-schijf gezet kan worden en dat deze in een gewone dvd speler kan afgespeeld worden, als de kwaliteit maar hetzelfde als divX is.

Verwijderd

Dat de kwalieit gelijk blijft kan je wel vergeten, je gaat immers re-encoden. Maar VOB's zijn toch gewoon MPEG 2 files die aan bepaalde conventies voldoen. Als je de divx-en converteert naar MPEG 2 met de juiste instellingen zou de DVD authoring sofware de rest voor je moeten doen.

Verwijderd

Kun je niet een videoCD of een SupervideoCD maken?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

dan kan je er beter een SVCD van maken. Die kan je eventueel ook op een DVD+/-R zetten als ie groot is (hij wordt groot)
en de meeste DVD spelers kunnen zit lezen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Met vStripGui 0.8d kan je DiVX --> VOB

Dan heb je alleen volgens mij het probleem dat je iets in de VIDEO_TS en de AUDIO_TS moet zetten. Hoe werkt dit.

vStripGui 0.8d zit o.a. bij GordianKnot.

Verwijderd

Als je vobs wilt maken om die vervolgens op dvdr te branden kun je net zo goed NeroVision Express gebruiken, daarmee kun je divx, mpg1, mpeg2, etc automatisch op dvdr branden, zonder iets te hoeven de-/encoden (edit: dat doet het proggie zelf dus ;)).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 22:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 22:30:
Als je vobs wilt maken om die vervolgens op dvdr te branden kun je net zo goed NeroVision Express gebruiken, daarmee kun je divx, mpg1, mpeg2, etc automatisch op dvdr branden, zonder iets te hoeven de-/encoden (edit: dat doet het proggie zelf dus ;)).
En hoe komen we daaraan? Ik heb Nero (LEGAAL!) maar geen NeroVision Express...

Verwijderd

ik heb ook nero.
zodra ik die divx file laad voor een dvd video te maken zegd die not comp.
en die nerovision express kan ik niet.

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 22:37:
[...]

En hoe komen we daaraan? Ik heb Nero (LEGAAL!) maar geen NeroVision Express...
misschien door het te downen van hun site?

http://ahead.de/en/index.html#download

QUOTE : Every Nero 5.5 user will get NeroVision Express, our new video authoring software, for free

ECHTER: Additionally all users, who already own NeroVision Express, can purchase our MPEG-2/DVD encoder in our webshop. The MPEG-2/DVD plug-in combined with NeroVision Express, makes it possible to encode video files in DVD/SVCD format and to encode SVCD in Nero.

[ Voor 27% gewijzigd door mcbadass op 12-03-2003 13:28 ]

Verwijderd

mcbadass schreef op 12 March 2003 @ 13:21:
[...]

misschien door het te downen van hun site?
Dit heb ik gedaan. En vannacht aan de gang gezet om een DVD te maken op DVD-R van een DiVX. Hij heeft de gehele file (118 min 5 sec) transcoded. Maar toen ik na een tijdje terugkwam om te kijken hoever hij ermee wat had ik een BSOD.

VOBxx.sys Driver_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL

Iemand ervaring met NeroVision Express die het hetkent?

Verwijderd

ik heb hem middels.
maar krijg steeds een vage memory read fout.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:42

Ruudjah

2022

Instant copy van Pinnacle kan zonder een DVD volledig te decoden, een DVD encoden. Google cache van AD-review: http://www.google.nl/sear...+copy&hl=nl&ie=UTF-8]Hier. Misschien interresant om naar te kijken, ik heb geen DVD fikker, dus heb geen zin om me erin te verdiepen.

TweakBlog

Pagina: 1