Toon posts:

Outlook op twee plaatsen te bezoeken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had geen flauw idee waar deze topic thuis hoorde, dus ik heb hem hier maar geplaatst. Ik kon ook geen duidelijk topictitel bedenken.

Het is als volgt.
Mijn vader's zaak (onze zaak voor het gemak) heeft internet vanaf ons huis. We hebben dus als het ware twee netwerken (van thuis en van de zaak) aan elkaar geknoopt. Nu heeft de zaak namelijk ook kabelinternet (dat wordt niet aageboden op het industrieterrein).
Omdat me pa zijn mail van de zaak ook gebruikt voor privé-doeleinden, werkt hij zowel op de zaak als thuis met ditzelfde e-mailadres.

Maar nu wil hij graag dezelfde e-mailbox zien als hij outlook opent op de zaak als dat hij dan thuis zou zien.
Nou is het zo: hij krijgt een test mailtje van mij, hij opent hem thuis. Hij gaat de volgende dag naar de zaak, opent outlook, maar geen mailtje van mij. Logisch, want dat mailtje kun je met outlook maar op de eerste pc openen die dat mailtje ziet. Je hoeft dat mailtje zelfs niet eens te openen. Als hij hem als 'nieuw bericht' markeert, kan het ook al niet op een andere pc als mailtje staan. Dat mailtje is dus als het ware opgeslagen op die pc die hem als eerst detecteert.

Is er een mogelijkheid (met dat netwerk in het achterhoofd houdend) te zorgen dat de outlookinbox (met hetzelfde e-mailadres) op beide pc's (zaak en thuis) hetzelfde is. Bijvoorbeeld ook wanneer mijn pa een mailtje op de zaak opent, en hem thuis wil gaan beantwoorden.
Ik hoop dat er berepen wordt wat ik bedoel. Anders kan ik het niet onder woorden brengen.

//Edit: de pc's waar het om gaat hebben beide Win 98 als os :tidE\\

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 20:30 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 21:08
Zet bij de mailbox settings de optie "Laat x dagen op de server staan" aan.

-

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51
Je kan toch in outlook instellen dat hij berichten download, maar niet van de server verwijderd.
bij accounts kan je dat instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Juicy schreef op 11 March 2003 @ 20:34:
Zet bij de mailbox settings de optie "Laat x dagen op de server staan" aan.
Maar kan hij dan bijvoorbeeld niet als het ware dezelfde outlook 'meenemen' naar zijn pc thuis? Verzonden berichten staan in jou geval namelijk niet bij beide pc's gelijk.
Nu moet hij namelijk alle mail op de zaak afhandelen, terwijl hij bij beide (zaak en thuis) wil.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
je zou...als beide pc's -nooit- tegelijk gebruikt worden kunnen overwegen om beide Outlook-exemplaren gebruik te laten maken van hetzelfde, PST bestand wat je op een server op de zaak parkeert in zijn profiel ofzo.

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Is webmail of IMAP ook nog een optie?

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op 11 March 2003 @ 20:41:
je zou...als beide pc's -nooit- tegelijk gebruikt worden kunnen overwegen om beide Outlook-exemplaren gebruik te laten maken van hetzelfde, PST bestand wat je op een server op de zaak parkeert in zijn profiel ofzo.
Opzich geen slecht idee, maar ik draai (nog) geen server. Maar als ik een server zou draaien (en dat ben ik van plan te gaan doen), is dat een goeie optie.
KorZijl schreef op 11 March 2003 @ 20:48:
Is webmail of IMAP ook nog een optie?
Mijn vader was niet van plan webmail of IMAP te gaan gebruiken. Ik heb hem dat voorgelegd, maar hij was koppig :)
Hij vroeg of ik het uit wilde zoeken en als het niet kon, zou hij het wel op de oude manier verder doen. Deze is: als hij bijvoorbeeld op de zaak een mailtje heeft die hij thuis wil hebben, stuurt hij het door naar zijn eigen e-mailadres. Vervolgens sluit hij gauw af, zodat die pc hem nog niet detecteerd. Dan opent hij hem thuis.

Opzich kan dat wel, maar het is niet erg functioneel als hij bijvoorbeeld 2 e-mailtje tegelijk thuis wil hebben :P

Verwijderd

Mischien elk mailtje dat ie stuurt via BCC veld zichzelf in copieeren in kombinatie met berichten laten staan op de server.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 14:27
Overstappen op bijv pegasusmail, die kan de folder waarin alle mailtjes en instellingen op het netwerk zetten (dus het programma lokaal maar de data centraal) Dan zie je op alle locaties altijd dezelfde mail. Dat werkt hier thuis prima. Er zijn vast ook nog wel andere mailprogramma's waarmee dit gemakkelijk kan.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 10:47
MissingDog schreef op 11 March 2003 @ 20:41:
Of op de homepage ruimte van je provider als dat past, dat is helemaal makkelijk.
Pagina: 1