Toon posts:

radeon tv-out & bsplay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

Ik heb een praktisch probleempje met de tv-out van mijn radeon 9000;

Die radeon heeft een heftige optie (theatre mode) om films fullscreen op mijn tv (out) te spelen zonder dat ik ze hoef te maximaliseren op mijn monitor. Ik kan dus gewoon werken op mijn pc terwijl de film gewoon doorspeelt op de tv.

Blijkbaar stuurt bsplay dan alleen de film naar de tv (out) en verzint ati zelf de zwarte balken erbij afhankelijk van de aspect ratio (en dus niet bsplay - wat wel het geval was bij mijn gf2mx). En dat is nou het probleem -> ik kan nu geen subs meer kwijt in de zwarte balken .. bsplay loopt spontaan vast wanneer ik het probeer.

In principe is het optelossen door de theatre mode uit te zetten, maar dat heeft niet de voorkeur. Ik vraag me dus af hoe ik ervoor zorg dat bsplay zijn 'eigen zwarte balken' meestuurt zodat ik in dat stukje mijn subs kwijt kan. Ik ben geen optie tegengekomen maar misschien zie ik iets over het hoofd.

anyone ?

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47

TdV

Zelf gebruik ik een radeon7500 met bsplay en het is mij nog nooit gelukt om om subs te gebruiken in theater mode. Hij geeft dan nl alleen de overlay op de tv weer en niet de gui effekten zoals subs. Je zal de subs in de overlay laag moeten krijgen met een of ander pakket. Ik kan je dus niet verder helpen maar simpel is het denk ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me wel gelukt de subs in overlay te krijgen - in de prefs van bsplay (0.86) zit onder de tab Subtitles een vinkje 'subs in overlay mode' ofzo. Zelfs de ander gui effecten als color controls zijn in overlay te krijgen.

Het is me echter nog steeds niet gelukt de subs 'in' de zwarte balken te krijgen.

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
wat je kan proberen, is met powerdvd je shit te bekijken. Als je gewoon vobsubs gebruikt (neem aan van wel since dat de standaard is), kan je powerdvd je divx laten spelen.

Nadeel is dat je dan wel zelf je AR moet gaan gokken (iets mooi ronds zoeken is het makkelijkste) want dat kan powerdvd nie goed bij divx. Voordeel is dat powerdvd fullscreen blijft als je naar een ander proces switcht, daaromkijk ik daar ook altijd mee (als ik je goed begrijp was dat wat je wilde)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing