[EPoX 8K5A]Na BIOSflash start windows niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marc2984
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:12
Nadat ik mijn BIOS geflashed heb met awdflash, wil Windows niet meer starten.
Even wat gegevens:
Epox 8K5A
AMD athlon xp 2000
512 MB
Windows XP pro
Ik kan nog wel in me bios zelf en de instellingen veranderen enzo, ook kan ik met mijn opstartdiskette in dos komen. Maar als ik mijn harde schijf (die wel in de bios aangegeven is) in dos wil openen, zegt hij dat hij er niet is(en mijn dvd en cdrw ook niet).
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
ouch ... misschien windows reinstallen? zou nie thoeven lijkt me na een bios flash :\ Anders misschien ff een versie terug ofzo of opnieuw flashen. Lijkt me dat er iets niet helemaal goed is gegaan iig.

Wel raar dat je gewoon in bios kan komen :\

fotoblog

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
check dit

misschien dat je oude bios eerst APCI aan (of uit ) had
en na de bios flash juist omgekeerd

dit zorgde er bij mij ervoor dat ik me windows niet meer in kon

Verwijderd

Marc2984 schreef op 11 maart 2003 @ 20:16:
Nadat ik mijn BIOS geflashed heb met awdflash, wil Windows niet meer starten.
Even wat gegevens:
Epox 8K5A
AMD athlon xp 2000
512 MB
Windows XP pro
Ik kan nog wel in me bios zelf en de instellingen veranderen enzo, ook kan ik met mijn opstartdiskette in dos komen. Maar als ik mijn harde schijf (die wel in de bios aangegeven is) in dos wil openen, zegt hij dat hij er niet is(en mijn dvd en cdrw ook niet).
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?
Bios al geprobeert te ressetten ?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De CMOS even wissen met het jumpertje wil vaak wel helpen.
Als dat niet werkt dan kan je altijd een nieuwe BIOS bestellen bij Epox. Dat kostte destijds iets van 10-15 euro.

Senile! Senile Oekaki

• Marc2984
Ik heb geprobeerd met APCI aan en uit, en dat werkt nie jammergenoeg..
Nu zal ik maar proberen me bios te resetten, ken iemand mij vertellen hoe je dat het beste ken doen?
- Batterij eruit halen
- Insert drukken tijdens opstarten

Of kan ik beter eerst nog een keer proberen me bios te flashen?

Verwijderd

Doordat je in DOS de schijven niet kunt zien, is omdat je waarschijnlijk Windows op NTFS formaat hebt geinstalleerd? Klopt dat? Heb ik ook.
Dat is de enige verklaring die ik kan bedenken.

Inderdaad of de batterij eruit halen (eerst stroom eraf en dan 5 minuten wachten). Dan batterij erin en de stroom weer aan.
Als dat niet helpt, moet je ergens de jumper van CMOS reset zoeken.
Pc uitzetten, jumper verplaatsen (voor CMOS clear) en dan even wachten en daarna weer terugzetten. PC aan en dan moet ie het wel doen.

Indien dat ook niet helpt, moet je eens voor de gein kijken naar de datum en tijd of die wel goed ingesteld stond.

Laatst had ik dat ook meegemaakt toen de batterij van mijn vriendin haar pc (Windows XP) de instellingen niet onthield en Windows niet wilde booten totdat ik de datum en tijd goed zette.
Toen werkte het ineens wel.

• Marc2984
Nadat ik me batterij eruit gehaald had, was hij gereset(ik moest de datum en tijd opnieuw instellen), toen deed hij het niet. Toen heb ik me CMOS gecleared, toen moest ik ook de datum en tijd opnieuw instellen, deed hij het nog steeds niet. Hetzelfde probleem dus als op het begin: Windows start niet op. Hij blijft hangen bij het knipperende _ links bovenin(die je bij win95 en 98 altijd zag. Wel vraagt hij (als ik hem gereset heb) of ik de computer met veilige modus op wil starten enzo.
Ik zou zeggen dat het iets met de harde schijf te maken heb, die hij gewoon ziet in de bios.
Zou hij stuk kunnen zijn, of zal ik gewoon proberen windows opnieuw te installeren?
En als ik hem opnieuw moet installeren: blijven mijn bestanden er dan gewoon op staan?
Het is trouwens een IBM deskstar 40GB 7200rpm.

• Marc2984
Stuk is hij niet, ik heb me bestanden overgezet op een andere computer..
Ik heb ook geprobeerd windows opnieuw te installere met originele cd, maar als hij boot van de cd, vraagt hij weer of ik windows in veilige modus enzo wil opstarten en dan krijg ik weer dat streepje..
Weet iemand het probleem??

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Marc2984 schreef op 14 March 2003 @ 15:11:
Stuk is hij niet, ik heb me bestanden overgezet op een andere computer..
Ik heb ook geprobeerd windows opnieuw te installere met originele cd, maar als hij boot van de cd, vraagt hij weer of ik windows in veilige modus enzo wil opstarten en dan krijg ik weer dat streepje..
Weet iemand het probleem??
Huh? Dit snap ik niet. Welke windows versie betreft het hier :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Maar heb je hem nu al terug geflashed dan?
Anders probeer windows eens op een andere HDD te instaleren in je systeem. En dan kijken of die dan nog steeds niet opstart.

[ Voor 3% gewijzigd door loodgieter op 15-03-2003 11:01 ]

• Marc2984
Ik weet nog steeds niet waar het aan heeft gelegen, waarschijnlijk aan Windows, maar hij doet het weer, en daar gaat het om.
Nadat ik mijn HDD geformatteerd heb, deed hij het aanvankelijk niet, maar opeens had hij het en wilde Windows installeren..
Pagina: 1