Toon posts:

Email probleem in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein thuis net werk met windows2000 op server en xp op client. Eerst kon ik bepaalde pagina's op de server wel bekijken en niet op de client. Dit probleem is doormiddel van het aanpassen van de mtu size op de netwerk kaart opgelost. Nu heb ik nog een probleem.

Op de server kan ik mail met een attachment versturen en op de client kan ik dit niet. Ik kan wel zonder attachment versturen.

Verwijderd

Welk mailprog? Outlook toevallig? Die blocked een aantal bestandsextensies.

Welke foutmelding krijg je op de client als je mail met een attachment gaat versturen?

Overigens zien wij hier in WOS graag het OS tussen [] staan, zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 20:01 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Outlook XP toevallig?

Zo ja, probeer dit eens ;)

Misschien heeft het met de ingebouwde security te maken :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
sorry was even vergeten om [winxp] ertussen te zetten.
Het gaat dus om winxp op de client en 2000 op de server. gebruik microsoft outlook en het is bij elke extensie

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op de server kan ik mail met een attachment versturen en op de client kan ik dit niet. Ik kan wel zonder attachment versturen.
Krijg je foutmeldingen, en zo ja welke?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 20:00:
sorry was even vergeten om [winxp] ertussen te zetten.
Het gaat dus om winxp op de client en 2000 op de server. gebruik microsoft outlook en het is bij elke extensie
Nogmaals,

Welke versie van Outlook gebruik je?

:)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
demon > ik gebruik outlook 2000.

Het is de volgende foutmelding:

Er is een time-out opgetreden tijdens het communiceren met de server. (Account: '..........................', SMTP-server:'smtp.cablewanadoo.nl', foutnummer: 0x800cc19).

Het rare is dat ie gewone mailtjes wel verstuurd

Verwijderd

Hoe groot zijn de attachments die je verstuurd?

• blackd
  • Niet online
zoeken in google groups naar '0x800cc19'
Mogelijke oplossing 1
klik -> error code is een timeout.. als je die MTU eens terugzet? Werkt het dan wel? Heeft het gewerkt voordat je de MTU hebt gewijzigd?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 20:06:
demon > ik gebruik outlook 2000.

Het is de volgende foutmelding:

Er is een time-out opgetreden tijdens het communiceren met de server. (Account: '..........................', SMTP-server:'smtp.cablewanadoo.nl', foutnummer: 0x800cc19).

Het rare is dat ie gewone mailtjes wel verstuurd
Ik denk dat je MTU nog niet helemaal goed staat. Je hebt het nu wel zo aangepast dat tekst er net doorheen kan, maar een heel bestandje niet.

Post de output van dit eens: http://forums.speedguide.net:8117/

Wat voor verbinding heb je, verder?

Je zit achter een LAN... zet je MTU eens op 1500. Dit kan dus met: http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

Dus de MTU op de Windows XP client ff op 1500 zetten, rebooten en nogmaals proberen.

Verwijderd

Topicstarter
de bestanden zijn nog geen 100k.
voordat ik mijn mtu gewijzigd had werkte het ook niet. Had geen problemen toen de server windows98 had....... (durf het bijna niet te zeggen dat iets met 98 welk kan en met 2000 niet.)

• blackd
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
merk dat ie ook problemen heeft als ik hier probeer veel tekst te verzenden

Verwijderd

Topicstarter
probeer nu dus de output te verzenden. gaat voor geen meter. hele lap tekst gaat niet goed.

heb wanadoo cable premium..

misschien heb je aan de link genoeg:

http://forums.speedguide....7.51&timestamp=1047410060

Verwijderd

Topicstarter
demon > kan ik het na je toe mailen?

Verwijderd

Topicstarter
demon > waar staat ie standaard op? want ik heb gisteren met dit "ping -f -l 1500 (ip adres server)" geprobeerd te pingen maar ik kwam er alleen met een mtu van 1472 door

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb dit probleem ook gehad (echter op m`n mail server) toen ik nog gebruikt maakte van m`n pptp inbel verbinding en nat op win2000

Inmiddels gebruik ik de sipspoof en werkt het wel. Ook als ik m`n 510 modem gebruik al nat router werkt het.

Het probleem zit hem dus in de nat onder 2000 in combinatie met pptp (bij mij dan)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 20:30:
demon > waar staat ie standaard op? want ik heb gisteren met dit "ping -f -l 1500 (ip adres server)" geprobeerd te pingen maar ik kwam er alleen met een mtu van 1472 door
Als je dat hebt vastgesteld dan blijft het dus dat je max. een MTU van 1472 aankan. Zet hem daar dus op en als het goed is moet het probleem dan opgelost zijn hoor... anders is het wat anders denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu standaard op mtu van 1472 staan...
kan dus ook niet grote tekst bestanden uploaden. probeerde net het resultaat te uploaden hiernaartoe maar dat werkte niet

Verwijderd

Topicstarter
stukje output:
MTU = 1472
MTU is not fully optimized for broadband. Consider increasing your MTU to 1500 for better throughput.

Verwijderd

Topicstarter
probeer net de zelfde test weer en nu komt een mtu van1444 erdoor heet. is dus 28 kleiner

Verwijderd

ThaFreak, wil jij alsjeblieft even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken om iets aan je bericht toe te voegen? Al die reply's maken het er niet overzichtelijker op :X

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 20:42:
probeer net de zelfde test weer en nu komt een mtu van1444 erdoor heet. is dus 28 kleiner
doe ik

Demon en ieder ander > bedankt..... heb mijn MTU veranderd naar 1444 en alles werkt als een trein. ook mijn mail

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Demon en ieder ander > bedankt..... heb mijn MTU veranderd naar 1444 en alles werkt als een trein. ook mijn mail

Verwijderd

Je deed het bijna goed :) Je hoeft alleen je bericht te editten, en er geen post meer achteraan te doen hoor ;)

Verwijderd

Bij mij heeft het geholpen om de MTU te verwijderen uit de Registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{58C843B9-7F1E-4600-9C75-B61B9E36295D}MTU REG_DWORD = xxxx

gedelete.
Daarvoor allerlei waarde van MTU geprobeerd maar niet geholpen.
Misschien helpt dit iemand.

Suc6
Pagina: 1