Toon posts:

[TV-out] 2 kanalen beeld, 1 zwart-wit, 1 te donker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een laptop staan met de volgende specificatie's:
Intel Celeron 1,3Ghz
SiS 630ST chipset
14,1" TFT scherm XGA 1024x768
1,44Mb floppydrive
256Mb RAM
CD-ROM
20Gb harddisk
8Mb tot 64Mb shared video geheugen ultra AGP
Fast Infrared, 1x Parallel poort, 2x USB connector, 1x PS/2 poort voor muis of keyboard, Monitor en SVHS uitgang
Interne 56k fax/modem, Interne IEEE 1394 Firewire, Interne 10/100 Mbps LAN ethernet adapter, 1x PCMCIA TypeII
ZV Port & Cardbus ondersteuning
Op de laptop staat windows 98se

Nu heb ik vandaag een SCART connector gekocht, waarmee ik m'n laptoppie op de TV heb aangesloten. De connector heeft aan een kant een S-video aansluiting en audioplug en aan de andere kant een scart-aansluiting. De TV beschikt alleen over een scart-aansluiting (en een antenne-aansluiting ). De kabel is van het merk Vivanco. In de bios heb ik de instelling van de TV-out op PAL gezet.

Op de TV krijg ik op 2 kanalen beeld. Op kanaal 'EXT 1' krijg ik een zwart-wit beeld, maar op kanaal 'EXT 2' krijg ik ook (volgens mij) hetzelfde beeld, maar het beeld is nagenoeg zwart. Het is heel erg moeilijk om ook maar iets te zien, alleen de kleur rood kan ik zien. Het veranderen van BRIGHTNESS en CONTRAST helpt niet. Ik heb in 'De Grote tv-out FAQ' gekeken en in de handleiding van de laptop, maar daar heb ik geen oplossing kunnen vinden. Zoeken in google werkte ook niet.

Nu zou ik toch graag het beeld in kleur willen zien. Hoe kan ik het beeld van EXT 2 helder krijgen en/of het beeld van EXT 1 in kleur?

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zie je eigen topic Laptop aansluiten op TV staat het antwoord al in !

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet welke oplossing je bedoelt, maar ik heb geen oplossing gekregen voor mijn probleem daar. Het aanpassen van de instellingen van de TV helpt ook niet.

De TV-out is een SIS 301 TV Encoder, de max Res: 800 x 600 x 32bpp. Ik kan ook geen utility voor deze TV-out vinden. Weet iemand misschien of er een nieuwe driver voor is? Ik kan niets vinden, niet op Google noch op GoT.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 21:14 ]

Verwijderd

tvtool gebruiken wil wel eens helpen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb tvtool geprobeerd, maar die geeft aan dat die alleen voor nvidia kaarten is. En doet verder helemaal niets.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 22:25 . Reden: teipfoeten ]

Verwijderd

Probeer het eens met een lagere bpp, heb daar zelf wel beter resultaat mee weten te boeken.. succes.

Verwijderd

Topicstarter
zo je dat wat meer willen uitleggen? Waar moet ik dat instellen?

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

heb je een "oude" tv?

wij hebben hier namelijk een al wat oudere tv en via mijn S-VIDEO out op me laptoppie krijg ik alleen zwart-wit beeld omdat de tv geen RGB ondersteund oid...

niet echt behulpzaam, maar just my 2 cents :)

Verwijderd

Topicstarter
nope, is een redelijk nieuwe TV. Heb het ook geprobeerd via de video, maar dat levert ook niets meer op.

Ik heb bij 'KLEURBEHEER' (eigenschappen voor beeldscherm, tabblad 'instellingen' dan geavanceerd) sRGB Color Space Profile staan. Moet daar misschien wat anders staan? Of heeft dat helemaal niets te maken met de TV-out?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 23:24 ]

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Weet je zeker dat de SCART aansluiting op je TV een S-video signaal aankan?
S-video via SCART is namelijk een uitbreiding op de SCART specificatie die nu inmiddels "standaard" geworden is op de meeste moderne TVs.

Van oorsprong konden slechts composiet of RGB signalen weergegeven worden via SCART. Omdat S-video via SCART dezelfde pinnen gebruikt als de RGB signalen, moet je bij veel TVs instellen of je S-video of RGB signalen wilt ontvangen.

Staat de SCART ingang ingesteld op RGB-ontvangst dan zul je inderdaad slechts een z/w beeld krijgen. Een andere mogelijkheid is dat je, ondanks wat je ingesteld hebt, de laptop toch een NTSC signaal genereert i.p.v. PAL. In zo'n geval krijg je ook een z/w beeld.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat de TV een s-video signaal aankan, ook de video kan s-video aan, maar geeft ook zwart-wit beeld (staat bij beiden in de handleiding). Bovendien heb ik 2 verschillende beelden, 1 heel donker (maar met kleur!) en 1 zwartwit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf nog even wezen prutsen met de kabel. Nu krijg ik PERFECT beeld als ik de kabel er heel losjes in doe en een beetje scheef. Alleen zodra ik met de laptop ga schuiven gaat de kabel los. Is hier iets aan te doen?

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 21:11
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 15:41:
Ik ben zelf nog even wezen prutsen met de kabel. Nu krijg ik PERFECT beeld als ik de kabel er heel losjes in doe en een beetje scheef. Alleen zodra ik met de laptop ga schuiven gaat de kabel los. Is hier iets aan te doen?
ik zou dan denken dat er 1 of meer pinnetjes geen contact moeten hebben.
.. alleen weet ik ff geen slimme manier om dat te testen :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht ik ook al. Ik zou natuurlijk een pinnetje kunnen afbreken en kijken of dat pinnetje het was ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 17:47 ]

Verwijderd

klopt wel dat 1 beeld zwart wit is. ext2 bij mij is zwart wit omdat ik niks op ext 1 heb zitten.

maar ik heb nog een derde kanaal, het y/c kanaal. en die is in kleur. (dat is volgens mij het svideo kanaal). kijk eens of die op je tv zit.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, alleen alle gewone kanalen (0 t/m 99) en EXT1 en EXT2, that's it. Maar hij is nu goed. Nou ja, alleen als ik de kabel heel losjes in de laptop doe en iets scheef. Hopelijk weet iemand een oplossing hiervoor!

Het is toch alleen bedoeld om films te kijken, dus het kan wel, maar fijn is anders.
Pagina: 1