Toon posts:

3d Studio VIZ: Volumes met meerdere 'lines' als basis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik gebruik 3d Studio VIZ. Vaak heb ik de behoefte om een volume te tekenen dat niet een rectangle (of andere simpele vorm) als basis heeft, maar een line met een vreemde vorm. Dit gaat prima: ik maak een line die ik netjes sluit, dan extruderen en het is gedaan.
De problemen beginnen wanneer ik een volume wil maken dat ik niet in één keer kan tekenen op 1 scherm: ik wil daardoor een aantal lines afzonderlijk tekenen, dan samenvoegen en dan weer extruderen. Dit samenvoegen van lijnen lijkt nog te lukken met het attach commando. Maar het extruderen levert een 'verhoogde' lijn op en geen volume. En dan missen er vaak ook nog delen van deze verhoogde lijn.
Dit probleem heb ik ook als ik lines en arcs wil combineren die dan als basis dienen voor de extrutie. Dit lukt ook niet.
Ik ben zeer benieuwd of hier een oplossing voor bestaat.
Groeten, Menno

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

groeten is liev, maar forumpolicy heeft het liever niet.

post es een plaatje, want dit zie ik zo 1,2,3 nergens heen gaan :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Pff...het antwoord weet ik zo 1.2.3 niet meer...maar ik heb diezelfde vraag ook al eens een keer hier gesteld. Zou niet meer weten wanneer precies, maar volgens mij weet Gladiool het antwoord wel. Die heeft mij volgens mij toen ook geholpen.

Dus misschien als we met zijn allen roepen komt ie wel ;-)

...

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik kan er serieus niet veel van maken, maar ik zou zeggen, gebruik de spline check functie die in max zit ingebakken ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Pierewaaier
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11-2024
je moet als je ze attached hebt, ervoor zorgen dat het een doorlopende lijn wordt. onder de sub vertex zit connect, daarmee moet je de verschillende lijnen die je attached hebt tot een lijn maken. Je ziet het als ze los zijn, dan is het een kruis in een vierkantje, na connecten is het alleen een kruisje. Je houdt dan een vierkantje over dat is het begin en eindpunt.
Nu kan je hem extruden