[Telefoon] Hoorn vervangen door microfoontje?

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,
ik heb een hele oude telefoon hier (uit 1990 ofzo :) ).. toen ik het klepje aan de achterkant openmaakte zag ik twee stekkertjes zitten.
De ene is voor de telefoonlijn en de andere is voor de hoorn. Het stekkertje van de hoorn is rood en heeft vier kabeltjes (hij steekt namelijk ook in vier pinnetjes ;) ). De kleuren zijn; geel,rood,wit,zwart. Nu zat ik er over na te denken om mijn headset (daarmee bedoel ik; mijn koptelefoon met microfoontje) aan te sluiten op de telefoon. Welke kabeltjes moet ik waar in stoppen en is het uberhaupt wel mogelijk?

Verwijderd

Zo'n vet oude telefoon haalt zijn stroom uit de telefoonlijn, en da's maar heel weinig. ik denk dus, zelfs al krijg je het aangesloten, dat je stroom te kort gaat komen voor je headset.

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 23:28
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 19:57:
Zo'n vet oude telefoon haalt zijn stroom uit de telefoonlijn, en da's maar heel weinig. ik denk dus, zelfs al krijg je het aangesloten, dat je stroom te kort gaat komen voor je headset.
trafo aan je mic hangen :P, wat je kan doen is in de tel zelf de mic eruit halen, uitzoeken welke draadjes op je mic kunnen, idem met de luidspreker en dan gaat je headset via de tel

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Uhm hoeveel stroom denk je dan dat het is.

Uit het hoofd staat er normaal zo'n 30 volt op de telefoonlijn (toch es keer weer nameten :) ). Op deze site vond ik dat er 9 volt voor de spraak nodig is (onderaan) en zo'n 90 volt om je telefoon te laten rinkelen.

BF2 stats Systemen

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:00

pmeter

Poes!

Eh, ik heb een headset aan mijn telefoon hangen, telefoon die zijn stroom van de lijn haalt ja. Gewoon een el cheapo Fl. 30,- headsetje. Was te koop samen met een speciaal kabeltje: van een 2x jack (1x naar de twee oren, 1x naar de mic) naar zo'n telefoon-plug, waar tegenwoordig alle hoorns in eindigen.

Mijn punt: het kan. Op internet zal vast te vinden zijn hoe je die 4 kleur-kabeltjes aan moet sluiten. Makkelijkst: koop bij de plaatselijke electronica boer zo'n plugje als dat ik heb.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Kleintje81 schreef op 12 maart 2003 @ 04:00:
[...]

Uhm hoeveel stroom denk je dan dat het is.

Uit het hoofd staat er normaal zo'n 30 volt op de telefoonlijn (toch es keer weer nameten :) ). Op deze site vond ik dat er 9 volt voor de spraak nodig is (onderaan) en zo'n 90 volt om je telefoon te laten rinkelen.
MIjn Nokia rinkelt met 3,6 Volt :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Als je nou gewoon even die hoorn open sloopt, dan kan je gelijk zien waar die draadjes heen gaan.
Pagina: 1