• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
Ik heb hier een Canon A30 liggen en heb daar wat foto's mee gemaakt. Ik heb echter alleen de USB-kabel en geen software erbij.

Het probleem is dat mijn PC (XP pro) hem niet kan uitlezen. Ik heb al bij canon.nl de driver gedownd, maar nog steeds kan ik de foto's niet zien.

Wel krijg ik, als de het toestel aanzet, hetzelfde pingentje als bij mijn eigen Olympus te horen. Dus hij herkent hem wel. Echter, bij mijn Olympus komt er dan een verwisselbare schijf bij en bij deze Canon niet.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Werken Canon's anders? Ik heb namelijk geen ervaring met deze toestellen...

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

ik weet niet wat voor camera je gewent bent maar de betere camera's maken een verwisselbare schijf aan die je kunt zien in de explorer.

• fredkroket
  • Niet online
Als je gewoon de driver installeer komt er in de verkenner Camera bij te staan en kan je huppa dat ding uitlezen. Af en toe ook zo moeilijk om de readme van de driver te lezen.

• westkust
Nou nou, weer een standaard GoT opmerking. Ik heb heus de readme gelezen anders had ik het echt niet gepost hoor.

En ja, mijn eigen camera laat, zoals boven al beschreven, een wisselbare schijf zien. Maar ja dat is nu niet het geval hè...

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 11:51
fredkroket schreef op 11 maart 2003 @ 19:21:
Als je gewoon de driver installeer komt er in de verkenner Camera bij te staan en kan je huppa dat ding uitlezen. Af en toe ook zo moeilijk om de readme van de driver te lezen.
af en toe ook zo moeilijk om de post te lezen waar je op reageert

Verwijderd

Canon werkt lichtjes anders dan de meeste digicams.Foto's kan je downloaden via twain niet via een extra drive ;) Dus ff via een grafisch programma importeren (lukt zelfs via imaging van windows zelf)

• fredkroket
  • Niet online
stunn0r schreef op 11 maart 2003 @ 19:50:
[...]

af en toe ook zo moeilijk om de post te lezen waar je op reageert
Af en toe is het ook zo moeilijk om te begrijpen waarover je mee praat :)
Als dus alleen de TWAIN driver wordt geinstalleerd van die cam, dan krijg je dus bij het connecten van die cam dit in de verkenner te zien (zowel a30/a40) en kan je als je erop klikt data er vanaf sleuren!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers/camera.jpg

.

Verwijderd

even zoeken voor USB drivers,

heb ik ook met de A20.. installeren en downloaden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 17:37 ]

• fredkroket
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 17:37:
even zoeken voor USB drivers,

heb ik ook met de A20.. installeren en downloaden :)
Ik zou ze eerst downloaden en daarna installeren :Y) , maar das ieder voor zich natuurlijk B) !

Verwijderd

fredkroket schreef op 12 March 2003 @ 17:47:
[...]

Ik zou ze eerst downloaden en daarna installeren :Y) , maar das ieder voor zich natuurlijk B) !
haha 8)7 Foutje...

• westkust
Nou het is gelukt... Vraag me niet hoe, maar ik heb de foto's eindelijk op mijn HD staan.

Ding toch maar snel terug gegeven. Ik houd het lekker bij mijn eigen Olympus ;)

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
zeg dan ook ff hoe je het voor elkaar hebt gekregen.
Pagina: 1