Toon posts:

Bios edit van GF 4 Ti 4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GF 4 Ti 4200 van Leadtek (Winfast 250 LE)

deze loopt op 250/512 en loopt zonder probleem op snelheid van z'n broertje de ti 4400

nu zat ik te denken aan een ti4400 bios er in flashen zou wel leuk zijn in de stats maarja, denk dat er wel wat tegen is dat dit zomaar kan.

ik heb wel mensen gezien die met een bios editor tool de clock snelheden veranderden in het bios maar is het mogelijk om de device id aan te passen van het bios zonder problemen, wil niet strax met een niet meer werkende kaart zitten O-)

Verwijderd

Als er iets gebeurd, vastlopers ofzo of de flash mislukt, dan kun je altijd nog opnieuw flashen door middel van een extra pci kaartje. Je boot met het pci kaartje en flasht de originele bios terug op de GeForce (die nog in het agp slot zit).

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:35
Als je dus zeker weet dat die het aan kan, kun je idd een gemode bios erin doen. Mbv je backup die je maakt, kan het het in geval van nood, weer ongedan maken.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
aah k en de flash tool snapt ook hoop ik wel welke kaart die moet flashen :+

ipv error no nvidia card found ofzo ;)

Verwijderd

Da_Butcha: Trek met het nVidia BIOS tooltje een image van je BIOS uit de kaart. Maak er een kopie van zodat je nog een origineel hebt. Wijzig met het tooltje de kloksnelheid, en flash met een nVidia flash prog onder DOS. Je kunt de string wel van 4200 naar 4400 wijzigen, maar daaraan lezen de meeste progs het kaarttype niet uit. Dat gebeurt aan de hand van een condensatorconfiguratie op de kaart.

Zoek op Guru3d.com naar de "Ray Adams nVidia BIOS editor" en naar nvflash 4.15. Ik heb zo mijn Ti-4400 van Asus, die standaard herkend werd als een 4600 :? en liep op een snelheid van 275 core (Ti 4400) en 650 mem (Ti 4600) :? :? ingesteld op 300/650. Hij gedraagt zich nu als een Ti 4600, hij wordt zo geïdentificeerd, en later toen ik de heatsink en fan verving, zag ik dat er op de core ook 4600 stond ipv 4400. Hij had ook 2.8ns geheugen (4600) ipv 3.3ns (4400). Hij zat wel in een 4400 doos. Nooit kunnen oplossen, maar ja.... heb nu een 4600 voor de prijs van een 4400 :)

Elzared: heb jij je mislukte flash kunnen herstellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
double

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
haha echt geluk dat je een ti4600 hebt gekregen :D

ik ga nu andere core clocks flashen

hier is trouwens een site die bevestigt wat elzared zei:
http://www.pine-support.c...graphics_upgrade_bios.htm

[edit]
hmm ok na testen ben ik er achter gekomen dat ie weigerd om een andere device id er in te flashen maar goed heb nu 280/560 als snelheid in bios zitten, hou ik 't voorlopig ff bij later ff met software tooltjes de max halen en dan dat in bios flashen maar goed dat komt wel ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 13:22 . Reden: oops ik deed quote ipv edit ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 13:21:
haha echt geluk dat je een ti4600 hebt gekregen :D

ik ga nu andere core clocks flashen

hier is trouwens een site die bevestigt wat elzared zei:
http://www.pine-support.c...graphics_upgrade_bios.htm

[edit]
hmm ok na testen ben ik er achter gekomen dat ie weigerd om een andere device id er in te flashen maar goed heb nu 280/560 als snelheid in bios zitten, hou ik 't voorlopig ff bij later ff met software tooltjes de max halen en dan dat in bios flashen maar goed dat komt wel ;)
Het schijnt dat die 4400 - 4600 mixup een fout van Asus was. Er schijnen in Europa zo'n dikke 2000 4600 kaarten in 4400 dozen terechtgekomen te zijn, en andersom. De mensen die een 4600 kochten en een 4400 kregen, zullen die wel omgeruild hebben. Dat is dan een lekkere financiële dreun voor Asus...

Je kunt er inderdaad geen andere device ID in flashen zonder de flasher ertoe te forceren. Tevens helpt het niet echt, omdat veel programma's het type hardwarematig aan de condensadors uitlezen, en niet in de BIOS.

Elzared heeft inderdaad gelijk; hij heeft er ook ervaring mee, want hij heeft het pas zelf moeten doen. >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 17:20:
[...]

Het schijnt dat die 4400 - 4600 mixup een fout van Asus was. Er schijnen in Europa zo'n dikke 2000 4600 kaarten in 4400 dozen terechtgekomen te zijn, en andersom. De mensen die een 4600 kochten en een 4400 kregen, zullen die wel omgeruild hebben. Dat is dan een lekkere financiële dreun voor Asus...

Je kunt er inderdaad geen andere device ID in flashen zonder de flasher ertoe te forceren. Tevens helpt het niet echt, omdat veel programma's het type hardwarematig aan de condensadors uitlezen, en niet in de BIOS.

Elzared heeft inderdaad gelijk; hij heeft er ook ervaring mee, want hij heeft het pas zelf moeten doen. >:)
Jep en het is allemaal weer goed gekomen :) Dus je hoeft echt niet bang te zijn dat er iets zou kunnen gebeuren, een videokaart bios flashen is 100 % veilig. Als je het gevoel wil hebben dat je een "GF4Ti4400 of 4600" hebt dan kun je ook de driver veranderen. Even de detonator openen met een zipprogramma en dan Ti 4200 veranderen in Ti 4600. Staat er mooi bij apparaatbeheer dat jij een 1337 kaart hebt _/-\o_
Pagina: 1