[PHP] Upload saven op andere server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
Is het mogenlijk via een upload script op server #1 de files op te slaan op server #2 ??

Zo ja hoe?

[ Voor 8% gewijzigd door chuxiej op 11-03-2003 18:07 ]

www.dannyhiemstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
Wat heb je zelf geprobeerd lees anders eerst ff de quickstart over hoe je een topic opent.
Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)

[ Voor 26% gewijzigd door martinvw op 11-03-2003 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in asp wel iets leuks geschreven daarvoor en gebruik gemaakt van vbruntime dll's. maar of dat kan in PHP weet ik niet.. denk het niet eigenlijk, of je moet zelf scripts/library's kunnen compileren op die servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuxiej
Wat wil je dat ik probeer als ik niet weet hoe het moet?

Je kan moeilijk copy($tempfile, "http://www.server2.com/uploads/"); doen want het moet via copy($tempfile, "/home/www/uploads"); (toch??)

www.dannyhiemstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:36
Doe niet zo eigenwijs en lees de quickstart door, zoals M4t1nvW je terecht aanraadde. Dit is informatie waar we niets mee kunnen.

Weet je zeker dat je een programmeerprobleem hebt en je niet simpelweg rsynch, ftp, scp of iets dergelijks wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelVH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 20:54
Via standaard PHP functies is het bij mijn weten niet mogelijk. Wat je kan doen is als je FTP access hebt via sockets verbinding maken met die server, maar dat wordt een beetje omslachtig denk ik.

Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firefox:
Je kan moeilijk copy($tempfile, "http://www.server2.com/uploads/"); doen want het moet via copy($tempfile, "/home/www/uploads"); (toch??)

nee, dat moet je scripten.. Welke ossen draaien erop, welke rechten heb je, welke programmeertalen ken je, enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
Ahum, je maakt mij niet wijs dat je echt hard gezocht heb of anders weet je niet wat je wilt, want ik denk dat je http://www.php.net/manual/en/ref.ftp.php hier je antwoord ongeveer heb, nu is het tijd dat je zelf eens wat doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuxiej
Zoals in het topic staat [PHP] de servers zijn beide van een betaalde hosting via ftp ja zou mischien kunnen maar wordt de upload niet erg langzaam dan?

www.dannyhiemstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weinig ervaring met php, alleen met asp(.net) en sql en vb.. Als je in php bestands-"streams" kunt openen dan moet dat wel te doen zijn denk ik.. Als ik jou was zou ik eerst eens gaan kijken wat de mogelijkheden van PHP zijn.. vervolgens welke rechten je hebt op die servers (of je daar dus binair toegang hebt tot bestanden vanuit een script, en of je die op de andere server mag plaatsen..), en vervolgens kijken hoe je dat wilt doen, volledig automatisch (via script) of handmatig.. handmatig kun je gewoon via ftp doen oid, maar ik adviseer toch scripting aangezien dat in het begin veel werk is, maar op de langere duur veel makkelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
maar waarom zou je het eigenlijk zo willen, zijn er geen manieren om deze ingewikkelde constructie te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umm, maybe it's just me, maaruh,

kan je de upload niet beter direct naar server2 laten gaan?
Of is server 2 afgeschermd zodat mensen er niet direct bij kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_999348
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:13
met een fileupload is dit niet mogelijk in php vanwege veiligheid zover ik weet.
idd dan moet je het met ftp proberen of een socket openen en een speciaal programma.
zoek is met google op artikelen over php & ftp dan vindt je wel wat of lees een php boek.
ook zijn er tal van kantenklare ftp php scripts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je even zegt wat voorn applicaties op die server moeten draaien, en hoevaak je iets moet uploaden, dan kunnen we denk ik pas uitsluiten wat de beste oplossing is..
Pagina: 1