Toon posts:

bestanden delen van laptop naar pc ?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hee tweakers ik heb ff een vraagie ik heb van de week een netwerkje aangelegd tussen mij pc en laptop. nu wou ik graag bestanden gaan delen,maja als ik achter me pctje zit kan ik gewoon bestanden overnemen van me laptop,maar als ik achter me laptopie zit kan ik het niet. waar zou dat aan kunnen liggen ??

Verwijderd

Topicstarter
ik wil der ng ff bij zeggen ik heb dus op me pc bij start-uitvoeren het IPadres van me laptop ingetypt hij gat toen mooi bij netwerklocatie dat ik de bestand van me laptop kon overnemen. maar wanneer ik op me laptop bij start-uitvoeren het IPadres van me pc intypte krijg ik een foutmelding windows kan het bestand niet verder bla bla bla je weet wel..

alvast bedanktt groetjes ralph..

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 18:12:
ik wil der ng ff bij zeggen ik heb dus op me pc bij start-uitvoeren het IPadres van me laptop ingetypt hij gat toen mooi bij netwerklocatie dat ik de bestand van me laptop kon overnemen. maar wanneer ik op me laptop bij start-uitvoeren het IPadres van me pc intypte krijg ik een foutmelding windows kan het bestand niet verder bla bla bla je weet wel..

alvast bedanktt groetjes ralph..
je weet wel?

Verwijderd

snuf snuf......................

nee, ik kan het niet ruiken wat windows voor meldingen geeft..

Misschien handig om even te vermelden welke meldingen je precies krijgt en welke ossen je hebt..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op me pc windows xp pro en op de laptop ook en de melding die hij geeft is
windows kan het bestand 198...... ipadres dus niet vinden controleer of je de naam
juist heb ingevoerd en probeer het daarna opnieuw .....

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

ook niet als je in je browser intiept > \\192.168.0.2\ of wathever je IP van die gewone pc is he.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:07

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

waarom doe je dat via uitvoeren etc. en niet gewoon via netwerkomgeving??? staat er op de pc toevallig geen firewall aan??? staat het gewenste bestand wel gedeeld???

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 15:26

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 19:27:
ik heb op me pc windows xp pro en op de laptop ook en de melding die hij geeft is
windows kan het bestand 198...... ipadres dus niet vinden controleer of je de naam
juist heb ingevoerd en probeer het daarna opnieuw .....
wat je eerst ff moet doen is de windows netwerk setup wizard doorlopen als je dat nog niet gedaan hebt.
Verder vraag ik me af hoe je ze hebt verbonden :? met een crosslinkcable? of via een hub/switch/router?
want als je er een router tussen gegooid hebt moet je wel DHCP aan hebben staan he :) en ip adressen moeten opgevraagd worden, dus niet zelf toewijzen (als je een router hebt, that is...)
En als je een gewone utpkabel hebt gebruikt als verbinding gaat t volgens mij ook niet helemaal werken, maar dat weet ik niet 100% zeker...

wat ook handig is om ff bij de properties van van je netwerkverbinding op je gewone pc te kijken (control panel -> network connections -> local area connection -> rechtermuisknop -> properties -> advanced ),
of daar niet de standaard windhoos firewall aanstaat. Dan werkt sharing ook niet.

misschien helpt het ook om op je gewone pc het guest account aan te zetten (alhoewel ik ff kwijt ben hoe je dat ook al weer deed :?)

daarnaast zou ik zo snel niet weten wat er fout kan zijn. netwerk aanleggen met win xp is zeer simpel...

[ Voor 15% gewijzigd door _Mystikal_ op 11-03-2003 19:53 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:42

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.