Toon posts:

verkeerde processor geleverd ?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
gister processor ontvangen, athlon xp 2700+, geinstalleerd in het nieuwe asus a7n8x bordje, coolermaster hac-v81 erop.

fsb 166
mult 13
mem 6 3 3 2,5
vcore 1,65v

alles oke, alleen nu ik opstart, een minuut of tien in windows zit, opnieuw start en in de bios de temps bekijk heb ik de cpu al op 55 graden ?? Zou dit niet veel minder horen zijn met de hac-v81, of hebben ze me misschien een xp 2500 oid geleverd waardoor hij bij deze waardes zo heet wordt ? hoe controleer ik dit ? (had trayed versie, niet boxed, helaas)
Had met installatie van koeler een probleempje met die klipjes, heb em er een keer af moeten halen en weer terug eropdoen (5 sec later), heeft dit misschien er iets mee te maken ivm de silverpasta ? Als ik de zilverpasta opnieuw wil aanbrengen om te zien of dit het probleem is moet ik dan al het zilverpasta verwijderen of kan ik er gewoon wat bij spuiten ?

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Ik zou even de koelpasta volledig verwijderen (resterend vetlaagje met wasbenzine) en opnieuw aanbregen, niet teveel, niet te weinig, ongeveer een rijstkorrel.

Verwijderd

Topicstarter
als ik dan toch de cooler eraf moet halen wil ik direct controleren of ik de juiste processor heb, hoe zou ik dit zien :-/ ?

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 10:22

Cybje

First Post!

Staat gewoon op de core welke PR rating dat ding heeft.

Wat ruist er door het struikgewas

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Als je pc standaard al XP2700+ aangeeft is het zo''n cpu. Ze zijn over het algemeen gelockt op multiplier. En een snelle cpu wordt gewoon warm. En dat bovenop het feit dat Asus bordjes berucht zijn om te hoge temperaturen. Zou me in elk geval geen zorgen maken, der is gewoon de juiste cpu geleverd :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Koelpasta volledig verwijderen -> opnieuw op zetten. ( niet te weinig ook niet te veel )
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 17:56:
als ik dan toch de cooler eraf moet halen wil ik direct controleren of ik de juiste processor heb, hoe zou ik dit zien :-/ ?
Rating staat als het goed is op de core. Volgens mij hebben ze de juiste CPU geleverd.
Lees ook de FAQ: Technische PMG FAQ : Processoren

Succes :)

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 18:10:
Koelpasta volledig verwijderen -> opnieuw op zetten. ( niet te weinig ook niet te veel )

[...]

Rating staat als het goed is op de core. Volgens mij hebben ze de juiste CPU geleverd.
Lees ook de FAQ: Technische PMG FAQ : Processoren

Succes :)
misschien miereneukerij maar je hebt geen gelijk

Zijn processor is een T-bred en daarbij staat de info op een zwart stickertje op de rand van de processor ...

zoals bij mijn 2200+ :

http://members.home.nl/w.buwalda/Tweaks/images/DSC00025.jpg

Dus ben je er niet zeker van : kijk daar ff

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Verwijderd

Optical schreef op 11 maart 2003 @ 18:15:
[...]

...

Zijn processor is een T-bred en daarbij staat de info op een zwart stickertje op de rand van de processor ...

zoals bij mijn 2200+ :

http://members.home.nl/w.buwalda/Tweaks/images/DSC00025.jpg

Dus ben je er niet zeker van : kijk daar ff
Ik heb zelf geen AMD dus hoe kan ik het in godsnaam weten :? Ik heb iig geprobeerd maar goed, ik dacht namelijk dat de rating op de core stond. |:(

@ Topicstarter lees de FAQ :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 18:34:
[...]

Ik heb zelf geen AMD dus hoe kan ik het in godsnaam weten :? Ik heb iig geprobeerd maar goed, ik dacht namelijk dat de rating op de core stond. |:(

@ Topicstarter lees de FAQ :)
Dat was in het Palomino tijdperk >:)

nog iets. Omdat je temp te hoog is denk je dat je een verkeerde CPU hebt. Nogal onlogisch vindt ik... Een 2500+ zou een barton zijn, lekker overclocken :D

[ Voor 20% gewijzigd door Glashelder op 11-03-2003 18:37 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Hoe dan ook, het staat wel op de cpu (core dan wel package) wat voor een je hebt. Wat de temparaturen betreft, daar zijn legio topics aan gewijd, dus met een beetje zoekwerk moet je een hele eind komen ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.