Toon posts:

Scheduled nieuwsgroepen updaten - hoe en welke newsreader ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een newsreader/plugin voor newsreader die het mogelijk maakt om scheduled newsgroepen te updaten. Dus stel je voor, ik stel in mijn bios in dat mijn pc elke dag automagisch om 17:00 aan gaat, dan wil ik ervoor zorgen dat als ik thuis ben (18:00 :P) dat alle nieuwsgroepen die ik regelmatig bezoek al netjes bijgewerkt zijn. :)

Hier op GoT is er nog niet veel over bekend volgens mij... [search=scheduled nieuwsgroepen updaten] levert iig niets op. Dan [google=scheduled nieuwsgroepen updaten] brengt mij bij Gravity. Die doet dus niet helemaal wat ik wil...

Met Gravity kun je scheduled downloaden (maar alleen artikelen waarvan de headers al binnen zijn), toen ben ik naar aanleiding van dat artikel naar B-News gaan kijken maar daar kan ik het helemaal niet in vinden (v1.1.6).
Ik gebruik momenteel Grabit, maar wat ik wil vind ik best een groot gemis in het programma. Wie weet raad ? :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op Google-groups kwam ik deze discussie tegen toen ik daar zocht naar 'scheduled headers download': Q: Scheduled check for new headers using Agent?
Ik gebruik zelf Agent, en ik weet niet of jij het een probleem vindt om van newsreader te wisselen, of dat je liever een plug-in gebruikt voor Grabit, maar anders zou je Autoagent kunnen proberen.

Ik kan voor Grabit inderdaad ook niet snel een plug-in vinden die doet wat jij wilt, helaas :).

[ Voor 4% gewijzigd door Compubiter op 11-03-2003 17:40 ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 17:31:
Met Gravity kun je scheduled downloaden (maar alleen artikelen waarvan de headers al binnen zijn), toen ben ik naar aanleiding van dat artikel naar B-News gaan kijken maar daar kan ik het helemaal niet in vinden (v1.1.6).
B-News is helemaal niet wat je moet hebben. Dat is voor binaire bestanden die met de B-News codering gepost zijn. Weinig populair buiten Telenet (België).

Gravity kan wel degelijk wat jij wil. Mijn handleiding (ik ben de auteur :) ) zegt dat Gravity niet progressief kan downloaden, en jij vat het op alsof Gravity geen nieuwe headers kan downloaden. Dat is echter niet zo. Progressief downloaden is het downloaden van iets dat nog aan het uploaden is. Dat is specifiek voor multipart messages (doorgaans binaries) bedoeld. Zo kun je een download starten en zal de nieuwslezer steeds kijken of er al een nieuw deel geupload is van die post.

Jij wil echter gewoon op een bepaald uur headers ophalen. Dat is perfect mogelijk met de VCR van Gravity. Jammer genoeg moet je dat wel elke keer opnieuw instellen (je kan niet zeggen "doe dit elke dag", enkel per datum). Je kan echter wel een VCR file maken met de groepen die opgehaald moeten worden en dan via de Windows Scheduled Tasks Gravity laten starten op de gewenste tijdstippen met "gravity /vcrfile:vcrbestand.vcr".

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Probeer NewsPlex eens... die haalt elke 2 uur de nieuwe headers op van een te selecteren aantal ng's. Het (console) programma zelf fungeerd als een locale newsserver waardoor je de client van je keuze kunt nemen.

http://triceron.com/project/newsplex/

[ Voor 13% gewijzigd door Sponz op 11-03-2003 18:58 . Reden: link bijgevoegd ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als je het 'enkel' bij booten wilt doen, kan je het op zich al goed redden met commandline parameters (zie inderdaad boven in het geval gravity), of als een newsreader geen paramaters accepteerd eventueel een 'foute' oplossing zoals toetsindrukken simuleren met VBScript of bijv. AutoIt. Op zich is elke x minuten niet nodig in jouw geval, enkel 'alt-o enter' zoals het bij Agent gaat.

Elke x minuten alle headers ophalen en volgens een filter downloaden heb ik tijden met NewsBin gedaan, maar sinds een format of twee geleden heb ik eigenlijk niet de moeite genomen om die weer te installeren dus ik heb geen idee hoe dat nu werkt :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben momenteel Agent met Auto-Agent aan het uitproberen (grappig die Auto-Agent, gewoon een uitgebouwd macrootje, :P)
Ik ben ook aan het testen geslagen met Grabit en het testen met parameters meegeven maar dat wil niet echt lukken. Ik kan hierover ook niets vinden op het forum en in de handleidingen van Grabit....

Ik denk echter dat ik wel graag bij Grabit wil blijven en dan eerder zal kiezen voor een 'foute oplossing' zoals F_J_K noemt, aangezien ik Grabit wat fijner vind werken en aanvoelen dan Agent. :)

Ik zal ook zeker nog eens uitgebreid gaan kijken naar Gravity, bedankt. :)
Pagina: 1