Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM]Idee, aquarium-pc...

Pagina: 1
Acties:

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ik heb dus een ideetje, maar zit nog met een paar vragen.
Het idee zou zijn om mobo en al in een waterdichte zak te plaatsen en deze dan in een bak water te plaatsen. De zak zou dus juis groot genoeg zijn voor het moederbord en toebehoren. Nu is mijn hoofdprobleem, de koeling. De zak zou dus aan de oppervlakte drijven zodat hij vanboven open is voor de kabels. Het zou een soort van ballonvorm zijn: smal vanboven en dik beneden.
Nu is mijn grootste vraag: Koeling? Hoe zou ik zoiets koelen. Ik had gedacht aan twee buizen (slangen) die naar binnen gaan. De ene voor de aanvoer, de andere voor de toevoer. Maar nu zit ik met zoiets als, zal dit wel werken. En zal er geen codensatie ontstaan in de zak?

Ik weet niet of ik het project zelf zal uitvoeren, maar iig geef ik het idee en de vragen al.

Verwijderd

Ik vind het een beetje omslachtig, een mobo in een zak.. en dat in een bak water? Ziet er toch niet uit?

Leuk idee, maar dan zou ik het niet op die manier doen, eerder iets met een waterdichte plexiglas doos, met daarin het mobo!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Kan je niet gewoon een Lian-Li kast kopen met een sidepanel met visjes :P

Als je het water koud genoeg weet te houden, heb je geen probleem met koeling. Een koelkast modden misschien? :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Hoe zit het nou precies dan? heb je gewoon een bak water waar als het ware een moederbord op 'drijft' ? want wat is dan het probleem met luchtkoeling ?

Een condensatie zal er echt niet optreden, zoalang de temperatuur van je water op kamertemperatuur blijft.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 17:18 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 17:17:
Hoe zit het nou precies dan? heb je gewoon een bak water waar als het ware een moederbord op 'drijft' ? want wat is dan het probleem met luchtkoeling ?

jvvv schreef op 11 March 2003 @ 17:13:
Het idee zou zijn om mobo en al in een waterdichte zak te plaatsen en deze dan in een bak water te plaatsen.

• jvvv
ik zal men paint skills even bovenhalen

Afbeeldingslocatie: http://juan.be/bak.JPG

[ Voor 33% gewijzigd door jvvv op 11-03-2003 17:23 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

of neem gewoon olie?
dan kan je gewoon de mobo er in doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door ThaHandy op 11-03-2003 17:18 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

ThaHandy schreef op 11 maart 2003 @ 17:18:
of neem gewoon olie?

Er was toch ook iemand die een keer een krat met sla olie had genomen, en daar al z'n componenten in had gestopt?

Verwijderd

ThaHandy schreef op 11 March 2003 @ 17:18:
of neem gewoon olie?
Alleen vinden de guppies het dan weer niet zo fijn :)

Verwijderd

Er zit toch een gat aan de bovenkant?
Dus het is geen afgesloten ruimte

• jvvv
een gat, maar enkel om alle gaten te dichten. De bedoeling is dat je dan met lampen reflectie op die zak krijgt... En olie is niet echt praktisch voor mooie effecten en vissen...

edit: zie paintskill, en de zak moet amper groter zijn dan het mobo...

[ Voor 18% gewijzigd door jvvv op 11-03-2003 17:25 ]

Verwijderd

Dit is echt kansloos. Als je er visjes in wilt dumpen he, die kunnen niet tegen temperatuursverandering. De zak wordt vanbinnen superwarm om dat er nergens ook maar enige airflow is. Hoe wil jij je zak drijvende houden zonder dat ie gaat draaien en dus volloopt met water? Vissen moeten ook eten, dus dr afavalstoffen uitwerken. Je moet het dus vaak schoonmaken. Je hebt last van algengroei die ook aan je zak gaan zitten.
Do I need to say more?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 17:34:
Dit is echt kansloos. Als je er visjes in wilt dumpen he, die kunnen niet tegen temperatuursverandering. De zak wordt vanbinnen superwarm om dat er nergens ook maar enige airflow is. Hoe wil jij je zak drijvende houden zonder dat ie gaat draaien en dus volloopt met water? Vissen moeten ook eten, dus dr afavalstoffen uitwerken. Je moet het dus vaak schoonmaken. Je hebt last van algengroei die ook aan je zak gaan zitten.
Do I need to say more?
dat dit idee al vaak is langsgekomen en altijd zo is afgewezen bijvoorbeeld?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

ALs je er waterkoeling bij maakt heb je alvast 1 probleem opgelost :) Die kabels doe je dan in elektrobuizen en die kunnen door het water. Alleen alles afdichten zal moeilijk worden.

• jvvv
de zak zal niet drijven, het zal opgehangen worden... En het idee (nogal gruwelijk) is om er een kleurtje aan te gevn, om het water te laten uitzien zoals Formol met een stuk slang in ( U weet wel, de bakjes dat je ziet in filmpjes met een vinger erin...).

Verwijderd

Wat ik zou doen is een plexi cube maken en de pc daarin bouwen. Die helemaal waterdicht maken en dan in het aquarium zetten/hangen. Is denk ik een veel mooiere oplossing dan alles in een zak te stoppen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Opzet%20aquarium%20case.JPG Mijn painting.

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Opzet aquarium case.JPG

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 19:19 ]

Verwijderd

lijkt me erg moeilijk te maken. de zak moet ook behoorlijk stevig stevig zijn. want wordt warm en scherpe punten. lijkt me wel ongeloofelijk cool. maar niet meer mobiel door gewicht, en gevaar.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Maak een plaat iets kleiner dan je mobo, schroef er een frame van pvc buizen onder en lijm de boel waterdicht. Dan hangt je mobo een cm of 5 boven water, 1337er kan niet.

In een zak is ook niks, dat lukt je gewoon niet.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

ThaHandy schreef op 11 March 2003 @ 17:18:
of neem gewoon olie?
Ferm kans dat Bush jouw pc komt stelen >:) ;)

serieus nu:

Een mobo zou ik nooit in een plastic zak steken. Beter is een plexi omhulsel maken en dat gebruiken als bescherming tegen het water.
Voordelen:
-veiliger, steviger, mooier, je kunt er beter door kijken, ... etc

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:17

mrb

Ik zou toch ook wel gaan voor een plexiglazen kast, maar was water nou niet zwaarder dan olie?? , dan zou je bv, eerst water in de bak kunnen doen met een laag olie op waar je mobo in ligt ( natuurlijk moet je dan ook wel een paar "steunbalkjes" maken voor mobo en componenten )

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

gooi het in de slaolie
dat geleid niet

is wel al eens gedaan btw.

one more thing...

Verwijderd

als je nu eens een bak maakt met in het miden een verhoging en daar de pc onder maakt en dan via de onderkant de koeling en kabel regelen. lijkt het net of de pc onder water ligt terwijl het nie zo is.

• jvvv
ik zal ik een 4/86 ergens kan vinden zal ik het een toepassen... Ik blijf bij mij zak-idee.

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Gebruik in plaats van een zak een kleiner aquarium die je in dat grote aquarium laat drijven, een zak is naadje.....

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• jvvv
lukt wel, er zijn wel dikke zakken (industrie). Anders kan ik wel een stuk plexi opwarmen, zodat hij in de vorm van het mobo kan krimpen...

Verwijderd

mrb schreef op 11 March 2003 @ 18:00:
Ik zou toch ook wel gaan voor een plexiglazen kast, maar was water nou niet zwaarder dan olie?? , dan zou je bv, eerst water in de bak kunnen doen met een laag olie op waar je mobo in ligt ( natuurlijk moet je dan ook wel een paar "steunbalkjes" maken voor mobo en componenten )
Wat zielig voor die vissen die dan dood gaan aan zuurstof gebrek.

Op die manier sluit je de zuurstof toevoer van de lucht naar water af, kun je er dus geen vissen in doen en kun je net zo goed een hele bak met olie nemen.

Maar opzich een leuk id

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:17

mrb

hmmz , good point:P

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 22:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Tuurlijk, daarom schoppen we een topic van 20 dagen terug :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 14:20
maar uh.. was je ook nog van plan die pc ooit nog te verplaatsen.. want een bak vol water is dus best zwaar.. of ga je als hem wil verplaatsen eerst leeg laten lopen en dan op de nieuwe plaats weer vol laten lopen?

wat je denk ik beter kan doen is gewoon een kleiner aquarium maken voor het effect, en dan daarachter je pc prut. dan lijkt het wel alsof ze in water zitten, maar dan zitten ze er in werkelijkheid dus achter.

en als je toch persee voor de zak gaat en je wil het koelen.. wat dacht je van waterkoeling, waterreservoir heb je dan in iedergeval al :)

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Verwijderd

En hoe wou je de processor gaan koelen? Passief? Heb je wel een Via nodig ;)

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 14:20
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 22:07:
En hoe wou je de processor gaan koelen? Passief? Heb je wel een Via nodig ;)
waterkoeling zei ik net toch? of was dat geen reactie op mij?

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 15:45

rimpeldinky

nani?

mischien als je echt een zak wil, kun je dan niet zoiets maken
code:
1
2
3
|  ^^   _||pijpjes||__^^|
| ^^    |hierzakmetpc|^^|
|_______________________|

^^= water
en dan boven 1 pijp een outtake fan en boven de ander een intake(pijpjes net boven water laten uitkomen), dan heb je ook flow :D

*burp*

Verwijderd

rimpeldinky schreef op 26 March 2003 @ 23:33:
mischien als je echt een zak wil, kun je dan niet zoiets maken
code:
1
2
3
|  ^^   _||pijpjes||__^^|
| ^^    |hierzakmetpc|^^|
|_______________________|

^^= water
en dan boven 1 pijp een outtake fan en boven de ander een intake(pijpjes net boven water laten uitkomen), dan heb je ook flow :D
/me wiebelt met aquarium en ziet water de pijpjes inlopen >:)

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:21
Waarom bouwen jullie je aqarium niet op jullie PC? Dat is iig alvast een start en diervriendelijk.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Ik had ook ooit iest als dit gepost, maar had het dan over vloeistof die geen stroom geleid, dus gewoon je PC letterlijk in de vloeistof, heb je wel goede koeling :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 16:03:
[...]

/me wiebelt met aquarium en ziet water de pijpjes inlopen >:)
Misschien van diezelfde kleppen als duikers gebruiken? (Let op: duur zijn die dingen! :o )
Die laten wel lucht uit en in, maar geen water... d8 ik althans.
Pagina: 1