[Illustrator 10] Geen export naar PNG?

Pagina: 1
Acties:

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Tot enige tijd geleden gebruikte ik Adobe Illustrator 8 om mijn plaatjes in te maken. Daarbij maakte ik altijd dankbaar gebruik van de mogelijkheid om mijn plaatjes te exporteren naar PNG-formaat. Dit deed ik dan via File->Export en dan als PNG-bestand opslaan.

Nu gebruik ik sind kort Illustrator 10, maar hier zie ik nergens meer het PNG-formaat staan. Ligt het aan mij of klopt het dat Illustrator 10 geen ondersteuning meer heeft voor het PNG-formaat? De site van Adobe kon mij geen duidelijkheid verschaffen. :?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 22:10
Hmm.. Als je xp hebt kan je hem toch gewoon via paint opslaan als PNG? Eerst als .jpg ofzo... Of moet het persé in Illustrator 10?

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:21
hmm, ik gebruik geen illustrator, maar wel PS regelmatig. Heb je al gekeken bij de optie save for web? ipv save as.. of gewoon save? exporteren is dan niet eens nodig lijkt me. je hebt namelijk in photoshop ook allebei de opties. Ik heb illustrator 10 wel ergens liggen geloof ik. zal ook even checken.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Topicstarter
FairFox schreef op 11 March 2003 @ 17:14:
Hmm.. Als je xp hebt kan je hem toch gewoon via paint opslaan als PNG? Eerst als .jpg ofzo... Of moet het persé in Illustrator 10?
Via via kan ik mijn werk wel als PNG opslaan (bijvoorbeeld eerst als Photoshop-bestand en dan in Photoshop opslaan als PNG), maar dat is weer extra werk.
Muurbestormer schreef op 11 March 2003 @ 17:30:
hmm, ik gebruik geen illustrator, maar wel PS regelmatig. Heb je al gekeken bij de optie save for web? ipv save as.. of gewoon save? exporteren is dan niet eens nodig lijkt me. je hebt namelijk in photoshop ook allebei de opties. Ik heb illustrator 10 wel ergens liggen geloof ik. zal ook even checken.
Dit zal ik nog even bekijken. Tnx!

/edit:
Gevonden: Thanx! Ze hebben de boel nu inderdaad verstopt onder Save for Web... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Wok op 11-03-2003 17:35 . Reden: Gevonden! ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FairFox schreef op 11 March 2003 @ 17:14:
Eerst als JPG levert kwaliteitsverlies en verder is er ook geen 1 formaat wat alle extra PNG-functies ondersteunt (zoals Alpha-blending).

PNG exporteren kan inderdaad in ieder geval via save for web. Wel vreemd dat het niet bij gewone export zit, terwijl daar ook gewoon andere bitmap-formaten bij staan.

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 16:41
Het kan nog steeds hoor :)
Ze hebben het alleen verstopt :(

Het zit nu onder "Save for web" en dan daar voor png(8 of 24) kiezen ipv jpg of gif etc.

Edit: TE laat :/

[ Voor 11% gewijzigd door beetle71 op 11-03-2003 17:38 ]

Pagina: 1