Toon posts:

Upload per speler op een gameserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoTers,

_/-\o_
Ik richt mij tot u met de volgende vraag : (ik plaats hem in de spielerij reeks, daar het ook met gamen te maken heeft)

Vraag:

Wat is de upload per gebruiker voor een game als MOHAA: Spearhead en/of BF1942

Ik denk er namelijk aan om op mijn verbinding van up 256kbits (ja sorry ik kan alleen uit de Mxstream adsl versies kiezen, anders had ik tweakdsl met 512up genomen) een gameserver neer tezetten voor een totaal van maximaal 12 spelers (6x6) maar ben bang dat de upload niet eens toereikend is voor een 3x3 of met 6 een gewone game te spelen.

Hoe kun je de upload voor het aantal users berekenen?

Ik hoop dat iemand van jullie hierop een antwoord heeft.
(heb Helpdesk al eens benaderd, maar daarop van hen nog geen antwoord gehad)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Met 32 kb/sec up ga je 12 man niet redden. Dan heb je nog geen 3 kb/sec per persoon en dat is gewoon te weinig.
Het hangt overigens ernstig van je spel af maar ik zou als vuistregel eerder 5 kb/sec nemen (en dan kom je uit op 6 man).

Heel simpel gezegd is het een kwestie van uitproberen :).

Oh, topic gaat overigens verhuizen naar SPV, het is een vraag namelijk :+.

Verwijderd

Ik denk dat dat ook afhankelijk is van de gebruiker in kwestie.

Ik zou zeggen: zet DUmeter eens aan, en log in op een willekeurige gameserver. Je ziet dan gelijk hoeveel verkeer je genereerd.

256kbits is wel erg krap voor 12 spelers denk ik. Reken maar uit, 256kbit=32Kbyte, dit gedeeld door 12 is 2,66kbyte/s, en da's wel erg weinig.

3x3 lijkt me prima te kunnen. Je komt dan op 5,33Kbyte/s uit en dat lijkt me wel genoeg..

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Shit, per ongeluk post verwijderd, omdat ik dacht dat ik dubbel gepost had, maar had m'n browser 30 minuten niet ge f5'ed :|.

Komt er dus op neer dat je op 10 kb/s pp. kan rekenen.

[ Voor 200% gewijzigd door Switch op 11-03-2003 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gentleman,

_/-\o_ ik ben jullie dankbaar voor de antwoorden en zal het gaan testen en bekijken.

tis dus vet jammer dat BBned niet in mijn wijk te krijgen is (anders kon ik namelijk de tweakdsl met 512up nemen).

Nogmaals bedankt en sorry dat je hem heb moeten verplaatsen, ik zal onthouden zulke vragen zoals deze in dat topic te plaatsen en jullie minder overhead te geven.

thnx

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 17:13:
Nogmaals bedankt en sorry dat je hem heb moeten verplaatsen, ik zal onthouden zulke vragen zoals deze in dat topic te plaatsen en jullie minder overhead te geven.

Nou ja, als je belooft het niet meer te doen wil ik best verklappen dat het niet zo veel moeite kost hoor :P.
Pagina: 1