[2d] mooie letters maken en op te slaan als een pic

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
beetje onduidelijk, maar wat ik eigenlijk bedoel is het volgende, zoals op dit plaatje te zien is, is de tekst unique webdesing, mooi neergezet.

ik zoek dus zo een soort progje die dat kan, met paint shop pro luk het me iig niet :(.

ik hoop dat het niet te veel spam is, maar is gewoon een voorbeeld, en ik heb gezocht, maar wist niet echt goed waarop ik moest zoeken vandaar dit topic

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 19:12
Adobe Photoshop 7 lijkt me hier heel erg geschikt voor

www.hetbsg.nl

• Mich
aha, maar het probleem is dat ik het een poosje op een gammele bak moet doen met nog 500mb vrije ruimte :) ik wil het wel proberen, maar zijn er ook nog kleine progs die heir speciaal gemaakt voor zijn

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
paint? 8)7 of psp ofzo. Maar als je serieus met 'mooi webdesign' understatement van het jaar? aan de gang wil moet je toch echt een fatsoenlijke bak hebben met veel rekenkracht....

[ Voor 5% gewijzigd door chris op 11-03-2003 17:06 ]

• Mich
/dev/null schreef op 11 March 2003 @ 17:06:
paint? 8)7 of psp ofzo. Maar als je serieus met 'mooi webdesign' understatement van het jaar? aan de gang wil moet je toch echt een fatsoenlijke bak hebben met veel rekenkracht....
heb ik normaal ook, zie sig :P :9

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

[url=http:/www.thegimp.org]The Gimp[/url] is een gratis alternatief voor Photoshop en heeft echt lage systeemeisen. Maar Photoshop past ook wel op die 500 meg, dingen zoals clip-art e.d. heb je natuurlijk niet nodig. Hier neemt 'ie trouwens maar 260 MB in :P.

Dit webdesign is echter -niet- mooi - ook al valt er over smaak te twisten. De persoon die dit gemaakt heeft kent het programma waar hij/zij mee werkt niet goed, of heeft geen kijk op design.

The Gimp doet 't wat anders, maar met PS6/7 ben je zo klaar - layer effects > stroke 1px, layer effects outer glow op het woord "UNIQUE", en dan "webdesign" met een layer effects > dropshadow. Fontjes : UNIQUE is gewoon Arial (condensed, of misschien 50% in de breedte geschaald), Webdesign zou met een handgeschreven fontje kunnen. Probeer [rml]Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen [ part 2][/rml] maar eens als je er niet helemaal uitkomt. Het font dat gebruikt is voor de buttons is gewoon Arial Bold.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Dit soort dingen zijn ook goed met Illustrator te doen, is vrij vectorachtig. Evt icm met photoshop, die twee zijn beide wel erg handig als je iets webachtigs wilt doen.

Trouwens, zo mooi zijn die letters toch ook weer niet? No offence, maar het is erg eenvoudig en weinig bijzonders, als je dit eenmaal kunt zou ik nog even doorwerken met illustrator en aan een echt logo werken. Illustrator is wel het meest geschikt als je gewoon vlakke letters enzo mooi neer wilt zetten zonder nifty plaatjes en effectjes erdoorheen.

• Mich
aha, maar ik ben nogal noob in de grhapic shit, wil het wel gaan leren, en gaan gebruiken, kan ik heel de homepage zelf doen,

het programeren heb ik geen probleem mee (php java html :P)

Verwijderd

Achso. Tja. Ik zou het idee van die mooie, zelfontworpen homepage nog heel eventjes aan de kant zetten (maar niet wegdoen!), en beginnen met photoshop en illustrator onder de knie te krijgen. Daar zijn zeer veel tutorials en shit voor, en het is best een lange weg te gaan, en dat wordt niet ff in een topic uitgelegd, no offence :) Jij kan mij ook niet zo zeggen van: hoe bouw je een goeie java applett.

Daarnaast moet je voor echt mooie gfx een zeker gevoel voor creativiteit hebben/ontwikkelen, wat eik veel moeilijker is (imo) dan de techniek van een programma. Maar good luck!

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Die letters zijn wel erg eenvoudig.... een leuk fontje gebruiken, daarna een keer drop shadow en een keer outerglow.

Dit is echt HEEL standard....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Mich
standaard als je het weet ja :D

ok, welke programma kan ik het beste gaan leren ?? paint shop pro, photoshop of illustrator.

wil graag degene met de meeste opties (logisch :D)

photoshop word het dan zeker

Verwijderd

Dat denk ik ook, met photoshop kan je heel veel dingen doen. Zoals natuurlijk wat jij wilt en oa foto's bewerken enz.

Het neemt echt niet meer in dan 300 mb dus je kan dat best doen. En omdat je een langzame bak hebt maakt niets uit. Ik heb zelf ook een oude bak (450mhz) en daar draait photoshop nog perfect op!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Standaard pixelbewerk proggie voor downloaden.. Zoals gezegd: Photoshop, Paint Shop Pro, of het gratis alternatief The Gimp. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.