Toon posts:

Abit SP 50 als Home theatre

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dus de inkoop actie op laupro.nl voor deze speakerset. Hij schijnt heel zuiver te werken op de pc, maar op de pc heb ik een goed setje boxen dus ik wil de sp 50 eigenlijk gaan gebruiken voor mijn stand-alone dvd speler en stereo set. Nu wil ik aan jullie vragen of deze set hier ook heel geschikt voor is of dat hier betere alternatieven voor zijn.

mzzlz mazda626

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
volgens mij heeft deze set alleen analoge ingangen door je zult iig een dvdspeler met ac3-decoder moeten hebben, verder heb ik er wel positieve reviews over gelezen, beter iig dan de creative setjes van dat moment (dtt2200, 2500 en 3500) maar het setje is als wat ouder natuurlijk

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Meestal is de huiskamer wat groter dan de kamer waar de PC staat.
Hoeft het geluid niet zo bijzonder hard, dan kan het goed maar bij grotere volumes laten PC speaker het toch vaak afweten.

Verder zal je misschien wat verlengkabels moeten klussen omdat de speakers meestal ook wat verder uit elkaar staan dan bij de PC. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Hehe dit was ik ook van plan :) Ik heb ze nu aan me pc hangen en daar komt echt goed geluid uit ja. En verlengkabels heb je denk ik niet nodig, want er komt echt genoeg draad mee, 2x 5meter voor je front, 2x 10meter voor je rear, en nog een aantal meter voor je center zit erbij dus dat zit wel goed. Ik moet alleen nog een dvd speler kopen, en dan ga ik ze er ook aanhangen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ze geven geluid uit 5 speakers dus zijn er geschikt voor, alleen zijn ze niet bedoeld voor een woonkamer dus optimaal zal het niet zijn. Dat is toch iets wat je zelf wel kan bedenken? PC speakers van een paar tientjes voldoen niet echt aan een huiskamerkwaliteit, dat is me wel een enorme open deur...

Het is niet de bedoeling dat je hier een 'wat moet ik kopen' draadje van maakt, er is een centraal draadje voor PC speakers, daarin kan je vragen naar ervaringen met dit setje en lezen over de vele vele andere sets.

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 12-03-2003 10:43 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 16:10
Ik heb zelf ook deze speakerset en kijk er in mijn slaapkamer veel divx en dvd mee. In mijn slaapkamer heb ik nog volume over, dus ik denk dat het net voldoende is voor een niet te grote huiskamer. De speakerkabels zijn inderdaad vrij lang, wat mij ook de indruk geeft dat het wel gemaakt is om de speakers vrij ver uit elkaar te zetten.
Ik denk ook deze speakerset elke andere speakerset van een paar tientjes er dik uit speelt, dit komt ook omdat deze set normaal een stuk duurder is.
Voor een standalone dvdspeler moet je wel opletten dat je dvdspeler zes anologe uitgangen heeft, en dat je het volume niet met een afstandsbediening kunt regelen(of kan dit op je dvdspeler zelf?).
Ik zou zeggen probeer het, de prijs kwaliteit verhouding van deze set is denk onverslaanbaar.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Pagina: 1