DJSmiley schreef op 12 March 2003 @ 17:00:
Tip: Neem alstjeblieft geen @provider.nl mailadres voor je bedrijf.
1. Staat erg goedkoop
2. bedrijfsnaam.nl/com oid reggen is zoiezo verstandig, met oog op de toekomst, dus waarom geen mail meteen erbij
3. Providerwisselen of gezeik kan zonder nieuw briefpapier enz....
Hier ben ik het helemaal mee eens!!
Sterker nog, ik krijg niet echt een betrouwbare indruk van een bedrijf dat een provider e-mail adres heeft. Ik heb zelfs een busje voorbij zien rijden met een @hotmail.com adres op de zijkant gestikkerd.... mijn vrouw (die een eigen zaak EN eigen domain heeft) en ik moesten daar toch hartelijk om lachen.... helemaal omdat het om een "dozenschuiver" computerboer ging
Al is het alleen maar voor de indruk op klanten, een eigen domain naam is een erg goed idee als je een eenmanszaak hebt of een klein bedrijfje. Niet alleen handig bij verhuizingen, maar we hebben de afgelopen 5 jaar als bedrijfswijzigingen gezien zoals:
casema.net ---> wanadoo.nl
gelrevision.nl ---> chello.nl
tip.nl ---> worldonline.nl --> tiscali.nl
wxs.nl ---> planet.nl
Enzovoorts, enzovoorts.... en is het zo 100% zeker dat chello.nl altijd chello.nl blijft? Nee niet echt.... in Amsterdam gaan alweer stemmen op in de Gemeente om de kabel terug te kopen en in een apart bedrijf te stoppen bijvoorbeeld, en met UPC zelf gaat het ook niet al te goed.
Casema is zojuist overgenomen door een Amerikaans bedrijf en mischien hebben die over een paar jaar ook wel weer wilde plannen om de e-mail adressen te wijzigen naar weetikveel.com....Je hoeft niet eens te verhuizen om deze ellende toch te krijgen.
Met een eigen domain naam voorkom je dit allemaal. Je hoeft dat domain niet eens te hosten voor EUR 100 per jaar ofzo, er is een goede kans dat je ergens voor EUR 15 het domain kan registereren en voor EUR 10 voor een heel jaar 1 POP mail box krijgt. Ben je voor EUR 25 per jaar van alle mail problemen af, EN "naam@bedrijfsnaam.nl" staat een stuk professioneler dan "mijnbedrijf@chello.nl". Bovendien kun je dan nog eens personeel inhuren en deze een "medewerkersnaam@bedrijfsnaam.nl" account geven.
En als je je bedrijfsnaam wil veranderen? Geen probleem, je kunt het oude domain gewoon nog een jaar of 2 aanhouden om klanten met oude kaartjes op te vangen....
Edit: Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit heerlijk is!! Ik ben door een internationale verhuizing van mijn oude Kabelfoon ----> Earthlink DSL ----> RoadRunner Cable terecht gekomen en zowel mijn vrouw en ik hebben nog nooit ons e-mail adres hoeven te wijzigen. Heerlijk
[
Voor 8% gewijzigd door
maartena op 12-03-2003 18:44
]