Toon posts:

2 gescheiden e-mailadressen bij Chello?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval. Ik heb sinds gisteren Chello. Nu gebruik ik Chello alleen op de gezins-pc. Graag zou ik ook gebruik willen maken van Chello op mijn zakelijke pc. Geen probleem, routertje ertussen en klaar. Maar ik wil ook graag een eigen zakelijk e-mailadres via Chello (alias). Het is dan de bedoeling dat de e-mail gericht aan bijv. gezin@chello.nl niet op de pc van het bedrijf terechtkomt en vice versa. Met andere woorden: kan ik deze twee e-mailadressen op twee pc's gescheiden houden?

N.B.: Het is natuurlijk wel mogelijk om beiden gescheiden te houden op 1 pc (met regels), maar ik vind het praktischer om het op twee verschillende pc's te doen.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 11:18
Ik weet het niet 100% zeker, maar het is toch mogelijk om een (stuk of 5) alias(sen) aan te vragen bij Chello? Volgens mij kunnen die dan ook gescheiden binnengehaald worden.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad mogelijk om 5 aliassen aan te maken, maar het principe is dan: wie het eerst komt, die het eerst maalt. Het wordt dan dus niet gescheiden. Althans, voor zover ik weet. Vandaar mijn vraag.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ja een alias is een ander email adres maar het komt wel gewoon binnen op dezelfde mailbox. En je hebt maar 1 mailbox bij chello

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon niet mogelijk dus?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

als het goed is, is het niet mogelijkl (stond ergens op de chello site)
maar ja, je weet maar nooit, gewoon ff contact opnemen met chello. Misschien dat iemand daar het wel ff voor je wilt regelen.

Verwijderd

Op beide pc's moet je dan instellen dat de berichten nog bijvoorbeeld 7 dagen op de server van chello moeten blijven staan.
Vervolgens maak regels aan die zo ingesteld worden dat alle mail aan het voor die computer juiste adres bewaard blijft en de rest automatisch verwijderd wordt.
Volgens mij moet dit werken, misschien dat je met het probleem komt te zitten dat de berichten aan de andere mailadressen naar verwijderde items gaan.
Test het eens zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Daar verkondigde men eerst dat het mogelijk was. Ik moest dan NIET de hoofdaccount gebruiken, maar ALLEEN de aliassen. Dan zou het gescheiden blijven. Maar dat werkt dus niet. Toen belde ik even op. Weer zei men dat het mogelijk was. Hij moest het alleen even navragen hoe het precies zat. Hij kwam terug met het bericht dat het toch niet mogelijk was. Misschien kan het dus toch, maar willen ze het gewoon niet kwijt, omdat je in principe Chello maar op 1 pc mag gebruiken.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
je hebt een alias en een mailbox... een mailbox kun je zien als een huis met een brievenbus, en een alias kun je zien als een naambordje. (vertel ik 10x per dag aan klanten :) )

jij hebt waarschijnlijk maar 1 mailbox, met eventueel meerdere aliassen... het komt wel allemaal in 1 box.. hoe je het ook wend of keert.. 1 mailbox, is 1 mailbox.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
mailservertje , genoeg over te vinden

Verwijderd

Ja dat is lastig bij chello . Als komt in 1 mailbox terecht.

Je mag toch ook maar 1 pc op internet hebben , waarom wil je dan meer email adressen hebben :+

Maar ik snap wat je bedoeld , dat is ook een reden waarom wij weg zijn gegaan bij chello !

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 17:08:
Je mag toch ook maar 1 pc op internet hebben , waarom wil je dan meer email adressen hebben :+
Meerdere gezinsleden op één pc, ik heb het probleem ook sinds mn router/server (vreeeeeet stroom) weg is :(

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Yep, ik vertel het altijd zo aan klanten: het is 1 brievenbus met meerdere ingangen. Die aliassen kun je trouwens zelf beheren onder 'My service' op de Chello-pagina.

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Je zou natuurlijk een domain kunnen reggen of ergens een aparte POP box kunnen afsluiten.... maar ja, dat kost natuurlijk wel weer €€€ en dat wil je als Nederlander nooit ;)

www.gmx.net heeft nog gratis POP mail adressen trouwens.... is dat niet wat?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Heb je de door mij aangegeven manier al geprobeerd??
Met de wizard regels kan het wel, iig met outlook 2000 heb ik het getest.
Hierin heb ik een regel aangemaakt die berichten aan een specifiek email-alias (dus niet alles uit je mailbox) verwijderd van je computer.

Als je dus bij je accounts aangeeft dat de mail nog 7 dagen op de server moet blijven staan dan heb je dus nog 7 dagen om op de andere pc de berichten binnen te halen.

Met outlook express (6) heb ik gekeken naar de regels, daar kun je zelfs aangeven dat bij een bepaalde emailadres de gegevens niet eens van de server gedownload mogen worden.

Je moet dus regels instellen zodat alle mail van 1 emailalias overblijft en dat de rest verwijderd word

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zonnet heeft ook nog gewoon gratis pop accounts hoef je niet te knoeien met regels en kan je ook nog gewoon een week of 2 met vakantie.

Invoegen doe je zo!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:43
Tip: Neem alstjeblieft geen @provider.nl mailadres voor je bedrijf.

1. Staat erg goedkoop
2. bedrijfsnaam.nl/com oid reggen is zoiezo verstandig, met oog op de toekomst, dus waarom geen mail meteen erbij
3. Providerwisselen of gezeik kan zonder nieuw briefpapier enz....

Mogelijke situaties (die ik zelf meegemaakt heb bij div klanten):
1. Bedrijf heeft volgens UPC niet betaald.. Bewijzen worden doorgefaxed, maar dat komt (natuurlijk) niet door. Gevolg: Mail wordt afgesloten. Sta je mooi voor lul als bedrijf, mail gaat retour afzender.
2. Bedrijf verhuist naar bv een industrieterrein, of ander dorp waar geen kabel / chello is. Fijn, om je @chello.nl adres te houden mag je dus enorm gaan betalen (onnodig).

Eigen domeinnaam heb je dat domein van jezelf, en sta je los van problemen met je provider, of verhuizing of whatever. Zolang jij maar eigenaar bent van het domein zelf kun je 'm gewoon verhuizen als je een meningsverschil met je ISP hebt. domein blijft jouw eigendom.

Edit: Op jaarbasis kost je dit gedoe misschien een keertje 100 EUR, desnoods laat je 't forwarden naar een bestaand adres. Forwarding is zo te wijzigen naar een ander adres indien nodig. Klanten zien de forwarding niet, dus je kunt zo van isp wisselen.

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 12-03-2003 17:01 ]

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-08 22:11
voor privegebruik kun je doen wat hierboven gezegd wordt:

berichtregels (heb zelf chello, en werk op de SDD storingsdienst van UPC).
stel bij win XP:

login account A heeft alias A@chello.nl
login account B heeft alias B@chello.nl

Bij de outlook expres (of whatever) van login account A stel je de volgende bericht regel in:
If message is sent directly to B@chello.nl do not download van server.

Bij de outlook expres (of whatever) van login account B stel je de volgende bericht regel in:
If message is sent directly to A@chello.nl do not download van server.

Als je zelf wat verstand van deze dingen hebt, dan snap je het nu wel.

Gebruik je het voor je bedrijf, luister dan AUB naar DJSmiley..

I want to live forever, so far.. so good.

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
DJSmiley schreef op 12 March 2003 @ 17:00:
Tip: Neem alstjeblieft geen @provider.nl mailadres voor je bedrijf.

1. Staat erg goedkoop
2. bedrijfsnaam.nl/com oid reggen is zoiezo verstandig, met oog op de toekomst, dus waarom geen mail meteen erbij
3. Providerwisselen of gezeik kan zonder nieuw briefpapier enz....
Hier ben ik het helemaal mee eens!!

Sterker nog, ik krijg niet echt een betrouwbare indruk van een bedrijf dat een provider e-mail adres heeft. Ik heb zelfs een busje voorbij zien rijden met een @hotmail.com adres op de zijkant gestikkerd.... mijn vrouw (die een eigen zaak EN eigen domain heeft) en ik moesten daar toch hartelijk om lachen.... helemaal omdat het om een "dozenschuiver" computerboer ging :D

Al is het alleen maar voor de indruk op klanten, een eigen domain naam is een erg goed idee als je een eenmanszaak hebt of een klein bedrijfje. Niet alleen handig bij verhuizingen, maar we hebben de afgelopen 5 jaar als bedrijfswijzigingen gezien zoals:

casema.net ---> wanadoo.nl
gelrevision.nl ---> chello.nl
tip.nl ---> worldonline.nl --> tiscali.nl
wxs.nl ---> planet.nl

Enzovoorts, enzovoorts.... en is het zo 100% zeker dat chello.nl altijd chello.nl blijft? Nee niet echt.... in Amsterdam gaan alweer stemmen op in de Gemeente om de kabel terug te kopen en in een apart bedrijf te stoppen bijvoorbeeld, en met UPC zelf gaat het ook niet al te goed.

Casema is zojuist overgenomen door een Amerikaans bedrijf en mischien hebben die over een paar jaar ook wel weer wilde plannen om de e-mail adressen te wijzigen naar weetikveel.com....Je hoeft niet eens te verhuizen om deze ellende toch te krijgen.

Met een eigen domain naam voorkom je dit allemaal. Je hoeft dat domain niet eens te hosten voor EUR 100 per jaar ofzo, er is een goede kans dat je ergens voor EUR 15 het domain kan registereren en voor EUR 10 voor een heel jaar 1 POP mail box krijgt. Ben je voor EUR 25 per jaar van alle mail problemen af, EN "naam@bedrijfsnaam.nl" staat een stuk professioneler dan "mijnbedrijf@chello.nl". Bovendien kun je dan nog eens personeel inhuren en deze een "medewerkersnaam@bedrijfsnaam.nl" account geven.

En als je je bedrijfsnaam wil veranderen? Geen probleem, je kunt het oude domain gewoon nog een jaar of 2 aanhouden om klanten met oude kaartjes op te vangen....

Edit: Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit heerlijk is!! Ik ben door een internationale verhuizing van mijn oude Kabelfoon ----> Earthlink DSL ----> RoadRunner Cable terecht gekomen en zowel mijn vrouw en ik hebben nog nooit ons e-mail adres hoeven te wijzigen. Heerlijk :)

[ Voor 8% gewijzigd door maartena op 12-03-2003 18:44 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Warbringer schreef op 12 maart 2003 @ 17:53:
Bij de outlook expres (of whatever) van login account A stel je de volgende bericht regel in:
If message is sent directly to B@chello.nl do not download van server.
Probleem is dan toch dat een email naar zowel A als B door geen van beiden wordt ontvangen :?
Pagina: 1