Toon posts:

Al bij 51C al een vastloper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een K7s5a AMD 1400Mhz met 2 x 256 Kingston Sdram erin.
Als ik m'n CPU in de BIOS op 100/100 zet is er niks aan de hand, maar draai ik de comp wel op 1050Mhz :'(
Heb hem dus nu gewoon op 133/133 gezet en er 2 extra fans ingezet en een nieuwe CPU fan (Cooler Master DP5-7JD1B).
Draaide allemaal lekker, speedfan geinstalleerd om alles nog een beetje in de gaten te houden.
I.v.m. de bekabeling (die onder de vloerbedekking ligt en dus niet verplaatst kan worden) moest ik hem echter weer netjes in m'n bureau zetten en is dus de luchttoevoer wat kutter.
De temperatuur gaat nu dus iets sneller omhoog, en zodra het rond de 51C komt loopt de comp al vast.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder dat de computer, danwel bekabeling verplaatst dient te worden?

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 13:36
Zet je kast open >:)

Failure is nothing compared to regret

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 13:36
Zet je kast open ! >:)

excuseer das dubbelop !

[ Voor 43% gewijzigd door Barazinbar op 11-03-2003 17:22 ]

Failure is nothing compared to regret

Verwijderd

Topicstarter
Die is nog nooit dichtgeweest :D

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:11
Als de temperatuursensor correct functioneert lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat het de temperatuur is, ik zou het toch eerder zoeken in onstabiele voltages/brak moederbord etc.

Verwijderd

Topicstarter
Pc123 schreef op 11 March 2003 @ 17:22:
Als de temperatuursensor correct functioneert lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat het de temperatuur is, ik zou het toch eerder zoeken in onstabiele voltages/brak moederbord etc.
En hoe controleer ik de voltages?
En hoe los ik het probleem op?

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
Voltages zou je bijvoorbeeld kunnen uitlezen met MBM

http://mbm.livewiredev.com/

en inderdaad de temperatuur zal het niet zijn bij 51 'C mag ie nog niet vastlopen

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 17:29:
[...]

En hoe controleer ik de voltages?
En hoe los ik het probleem op?
Voltages kun je meestal in de BIOS wel aflezen of je gebruikt een programma'tje als Motherboard Monitor. Liggen de voltages nu lager dan wat ze moeten zijn dan kun je aan een andere voeding denken (minimaal 300Watt is wel aanbevolen) wat meteen je tweede vraag beantwoord.

Verwijderd

Topicstarter
BioWEB schreef op 11 March 2003 @ 18:11:
Liggen de voltages nu lager dan wat ze moeten zijn dan kun je aan een andere voeding denken (minimaal 300Watt is wel aanbevolen) wat meteen je tweede vraag beantwoord.
Ik heb nu al een 300 Watt voeding, zou dat niet genoeg zijn dan :?

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 21:49
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 17:21:
Die is nog nooit dichtgeweest :D
Maak hem ook eens dicht, met een beetje fans heb je dan een betere airflow (en temperatuur) dan open.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 20:20:
[...]

Ik heb nu al een 300 Watt voeding, zou dat niet genoeg zijn dan :?
300 watt zou voldoende moeten zijn. MAAR, sommige voedingen zijn gewoon niet in staat om die ook daadwerkelijk te leveren. Zo had ik hiervoor een codegen die 11,70 op de 12 volt lijn leverde nu zit ik met een brakke toPower - die notabene 3 keer zoveel kost - en die levert 11,30 met de koe aan. Ter verduideliking, die codegen werd ook belast met een koe :*)

Maar de conclusie is dat zelf merkvoeding niet altijd goed hoeven te zijn :Y)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18

Gallus

Cheesy

Check ff de K7S5A topics...daar zal je dit probleem ook terugvinden.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
Gallus schreef op 11 March 2003 @ 20:40:
Check ff de K7S5A topics...daar zal je dit probleem ook terugvinden.
Heb ik gedaan, maar daar werd de hele tijd gezegd dat het aan de voeding of koeling moest liggen, met 300 Watt en 3 fans lijkt me dit dus een ander probleem...

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Heb je dit al lang ? Kan namenlijk zijn dat je geheugen dicht bij je cpu zit geplaatst, die door de hitte van de cpu wordt opgewarmt zodat je comp na een tijdje gaat hangen :(
Ik zelf heb me Tb 1400 wel eens op 81 graden gehad die nog vrolijk doordraaide :)
Pagina: 1