USB power voor een HD

Pagina: 1
Acties:

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:36
Ik loop met het plan rond om een firewire naar IDE bridge aan te schaffen zodat ik een HD die nu nog los ligt samen met mijn laptop te kunnen gebruiken. Nu heeft mijn laptop alleen als probleem dat hij maar een 4 pins firewire aansluiting heeft, dus geen power voor mijn HD.

Nu zat ik te denken dat ik die power theoretisch ook uit een USB poort zou kunnen halen. Ik ben al een 2 uur op internet aan het zoeken naar de power specificaties van USB, en ik heb wel wat kunnen vinden, maar zeker weten doe ik het nog steeds niet.

Is het mogelijk om een 7200 RPM 3.5" HD van stroom te voorzien vanuit een laptop USB poort.

De info die ik heb gevonden wijst erop dat mijn laptop maximaal 100 mA op 5 volt kan leveren, dus ik ben bang dat het niet kan, maar als iemand mij kan vertellen of dit ook echt klopt, met heldere info, dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben ;)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:01

momania

iPhone 30! Bam!

Volgens mij heeft een HD altijd 12V nodig, dus denk dat het niet kan.
Mocht het wel op 5V kunnen, dan is zowieso die 100 mA wel te weinig.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:36
Ik heb wat verder zitten lezen, en 100 mA is 1 unit load, een device mag naar high power overstappen, als de software van de USB controller ziet dat er genoeg power aanwezig is. Maar tot hoever mijn laptop USB poorten gaan weet ik niet.

En trouwens, van 5 volt 12 volt maken moet niet al te moeilijk zijn, er zijn USB kastjes voor HD's, die geen externe powersource nodig hebben, dus het is zeker weten mogelijk.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het kan gewoon niet :D

Een USB poort kan in normaal gebruik 100mA leveren, eventueel met een speciaal commando kan er tot 500mA geleverd worden, maar dit moet dan wel ondersteudn worden, en dat doet jouw laptop niet. Daarnaast zou je dat dan over USB moeten vragen.

Een HD, verbruikt redelijk wat, zeker tijdens het opspinnen, een simpele adapter werkt in dit geval denk ik beter.

Verwijderd

Een USB poort van een laptop moet ook 500mA kunnen leveren. Een 2.5"schijf kan er makkelijk op draaien omdat deze alleen 5 volt nodig heeft. 3.5"schijf heeft ook 12 volt nodig.