Verwijderd

Topicstarter
lo iedereen

mijn minidisc gaat het binnenkort begeven vrees ik (valt nu regelmatig uit) dus ik moet een nieuwe hebben. ik wil eigenlijk wel graag een mp3speler, want die zijn goedkoper en kleiner, betere shockproof. 128mb is meer dan genoeg voor mij. Maar waar ik nu bang voor ben is dat de kwaliteit van een mp3speler veel slechter is dan die van een MDspeler. Hoe zit het bijvoorbeeld met de versterker? krijg je veel vervorming als je em wat harder zet (mijn minidisc draaide ik bijna altijd voluit of ietsje daaronder) en kan hij wel een beetje hard (ivm op de fiets en windgeruis en verkeer)? Dingen als equaliser ed boeien me niet. Kan iemand (die een zowel een MD als een (niet te dure) mp3flashspeler heeft gehad even zijn persoonlijke ervaringen posten? ik heb de search gebruikt, en zat MD/mp3speler topics, maar niet zo1 als deze specifiek.

bij voorbaat dank, L3IPO

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 16:50 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :'(

Verwijderd

ik heb een minidisk gehad. gewoon zo'n standaard ding van sony. ik heb nou een diva mp3 speler. ik moet zeggen dat ik niet veel verschil hoor, maar sinds de firmware update gezorgd heeft voor een goede equaliser is het geluid van de diva iets beter.
edit:
als je de equaliser niet gebruik blijft het geluid bij hoge volumes wel helder, maar worden de bassen irritant hard

ik heb een 32 mb versie genomen (zijn rond de 90 euro) omdat ik hem toch nog stapels compact flash had liggen, maar van 128 mb zijn ze er ook.

voor diva: Diva MP3 spelers

edit: hij kan behoorlijk hard, alleen loopt het ding op 1 enkele penlight dus houdt ie het dan miss maar een paar uur uit. op normaal niveau iets van 15 uur.

gooi wel meteen de bijgelerde oortelefoons weg, want die zijn nog lager dan bagger.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmz, dus de batterij van een mp3speler (alle, of alleen die van jou?) gaat minder lang mee naarmate je em harder zet? dat zou minder zijn

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 19:18
Elk portable audio ding met batterijen gaat minder lang mee naarmate je hem harder zet :D

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
Venkeroz schreef op 11 maart 2003 @ 16:58:
Elk portable audio ding met batterijen gaat minder lang mee naarmate je hem harder zet :D
ow, dat wist ik niet :) maar wat ik uit de tweede post begrijp is dat een mp3speler gewoon goed (net zo goed is) als een MD speler qua geluidskwaliteit? misschien nog meer mensen die hier iets vanaf weten?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Ik wil niet heel lullig doen hoor, maar wel een beetje offtopic, maar een topic kicken binnen 15min is niet toegestaan! Er kan toevallig even niemand on-line zijn die het weet ofzo. Officiele richtlijn is 24 uur!

Ceci n'est pas une signature!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

dit is niet wat de toppicstarter vraagt, maar ik zou, als je er het geld voor over hebt, voor een NET md gaan. Dat werkt zeer fijn (muziek op zelfde manier overzetten als bij mp3, gwoon via usb) en er past op zon ding van 1 a 2 euro 296/320 min(hangt ervan af wat voor md je hebt)

Werkt gwoon super!

Verwijderd

Topicstarter
vehpol schreef op 11 March 2003 @ 17:14:
Ik wil niet heel lullig doen hoor, maar wel een beetje offtopic, maar een topic kicken binnen 15min is niet toegestaan! Er kan toevallig even niemand on-line zijn die het weet ofzo. Officiele richtlijn is 24 uur!
schrijf een sollicitatiemailtje naar de crew voor mod ipv hier te zitten zeiken :(

Verwijderd

Topicstarter
wdekreij schreef op 11 March 2003 @ 17:19:
dit is niet wat de toppicstarter vraagt, maar ik zou, als je er het geld voor over hebt, voor een NET md gaan. Dat werkt zeer fijn (muziek op zelfde manier overzetten als bij mp3, gwoon via usb) en er past op zon ding van 1 a 2 euro 296/320 min(hangt ervan af wat voor md je hebt)

Werkt gwoon super!
Nadelen ervan zijn de grootte van de MDspeler, de prijs, het gewicht en je zegt wel 320 minuten muziek, maar dan is de kwaliteit ook echt heel erg slecht. ik wil gewoon een portable player die niet zo duur is en waarvan de geluidskwaliteit goed is

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 19:32:
[...]

schrijf een sollicitatiemailtje naar de crew voor mod ipv hier te zitten zeiken :(
He joh, niet gaan flamen hier. Dat is ook niet toegestaan :p

ps. Ik heb hier nog een Sony NW-E3 liggen. (Aanstekerformaat, 64 Mb) Kopen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 19:39:
[...]

:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 19:39:
[...]

ps. Ik heb hier nog een Sony NW-E3 liggen. (Aanstekerformaat, 64 Mb) Kopen?
Afbeeldingslocatie: http://www.denkiya.co.jp/goods/audio/sony/image/so-nw-e3-s.jpg deze? wat vraag je ervoor? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 19:41:
[...]

[afbeelding] deze? wat vraag je ervoor? :)
Ja, die maar dan in Metallic Blauw. MSN: davidruissen@hotmail.com

Verwijderd

IK had een mp3 speler en ben nu voor Minidisc verloren:
Aluminium behuizing = Veel steviger
Platte batterij die veel lannger meegaat
Afstandbediening
Je kan overal opnemen
Via pc kan je nu ook op md zetten
Als ge zo een Mp3-speler koop met ingebakken geheugen kost uitbreiding enorm veel,
een minidisc van "80" minuten kost maar 2.50 eur!
Een mp3 spler als die hierboven zoui ik meteen kwijt zijn!
Nils

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:07

Aidix

Geluidspietlut

MD spelers (goede) zijn nog steeds onverslaanbaar.

-MP3CDspelers zijn lomp groot, retetraag, slurpen batterijen

-Flash players rammelen qua geluidskwaliteit, bij de meeste is de versterker ZWAAR onder de maat en ja ook een iRiver kan niet aan een ECHT goede MD speler tippen, Sharp Digital X-Bass maakt gehakt van dat iRiver equalizertje, en iRiver is nog wel de beste van het stel...

Een mooie MD speler/recorder is helemaal niet zo groot, en tsja het is een echt AUDIO medium, en geen cdromspeler met audio uitgang. Je hebt er gewoon meer aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Aidix op 12-03-2003 01:08 ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:09

MaDLiVe

.-Observer-.

Even een leuk voorbeeld. De mpio fd100 die ik heb kan kwa geluidskwaliteit (vooral de bass) niet tippen aan mijn oude r55 die het af en toe nog doet :D

Voor het geld waar ik de fd100 voor heb gehaald had ik wel bijna een sony n10 kunnen halen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
IK had een mp3 speler en ben nu voor Minidisc verloren:
Aluminium behuizing = Veel steviger
Platte batterij die veel lannger meegaat
Afstandbediening
Je kan overal opnemen
Via pc kan je nu ook op md zetten
Als ge zo een Mp3-speler koop met ingebakken geheugen kost uitbreiding enorm veel,
een minidisc van "80" minuten kost maar 2.50 eur!
Een mp3 spler als die hierboven zoui ik meteen kwijt zijn!
Nils
Ik heb een goedkoop Aldi-ding ( :+ ) en die doet het perfect.
Er zit een alu behuizing om, batterij (2x AAA) gaat met 3 uur draaien per dag zo'n 3 week mee, er zit geen afstandbediening maar die kan je wel los kopen, ik kan ook overal opnemen (recordfunctie voor line-in en mic). Ik heb 64mb ingebakken geheugen en 128mb erbij gekocht (Smart Media is tegenwoordig niet zo duur meer; 39 euro; pricewatch: SmartMedia Card 128MB (Dane-Elec) ).
Als je een mp3 omzet van 128kbps of zelfs 190kbps naar 64kbps kan je toch snel zo'n 30 nummers per 64mb kwijt. Een minidisc is op sommige vlakken handiger, maar ik heb hiervoor in totaal 130 euro betaalt. Dat komt ongeveer op hetzelfde neer als kosten voor Minidisc, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Aidix schreef op 12 maart 2003 @ 00:56:
MD spelers (goede) zijn nog steeds onverslaanbaar.

-MP3CDspelers zijn lomp groot, retetraag, slurpen batterijen

-Flash players rammelen qua geluidskwaliteit, bij de meeste is de versterker ZWAAR onder de maat en ja ook een iRiver kan niet aan een ECHT goede MD speler tippen, Sharp Digital X-Bass maakt gehakt van dat iRiver equalizertje, en iRiver is nog wel de beste van het stel...

Een mooie MD speler/recorder is helemaal niet zo groot, en tsja het is een echt AUDIO medium, en geen cdromspeler met audio uitgang. Je hebt er gewoon meer aan.
hmz, daar was ik al bang voor :'( de goedkoopste MD recorder is van sharp voor 185 euro, terwijl de Frontier Labs +128mb 169 euro kost. ik wil wel graag die mp3speler, maar als het echt zo is wat jij zegt dat een (ook deze?) mp3speler versterkererg slecht is vergeleken met een MD :'( wel raar dat de meningen in de topics zo verschillend zijn, sommige mensen zeggen erg goed helder geluid, ook bij hoge volumes, en anderen (zoals jij) zeggen weer dat het erg brak is, wie moet ik nu geloven? en zelftesten is een beetje rottig,aangezien je (zover ik weet) de Frontier Labs NEXIIe alleen via internet kan bestellen (tenminste, volgens mij zit er geen winkel in mijn omgeving die deze dingen verkopen)

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:00
Ik had eerst ook een MD en heb die (toen ie stuk ging) ingeruild voor een mp3 speler (diva). Ik heb hem nog niet aan mijn versterker gehad, maar in normaal portable gebruik hoor ik het verschil niet hoor...

(Maar de oordopjes die bijgeleverd worden zijn idd wel volkomen ruk)

[ Voor 16% gewijzigd door Charly op 12-03-2003 12:40 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

als je echt geluidsfreak bent zou ik wel voor MD gaan, maar als ik hoor dat je veelal hard heb, dan is de vervorming toch al wat meer, en zal het verschil tussen mp3 en md erg klein worden, ik heb zelf ook een MD, maar omdat ik veelal mp3's opneem en de MD ook alweer 2 jaar oud is ga ik een mp3 speler kopen.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Haha nou ik weet niet welke ruk-md speler jij gebruikt maar ik heb 0,00000 vervorming op mijn Sharps en zelfs mijn Sony heeft geen krakende vervorming al gaat die wat minder hard.
hmz, daar was ik al bang voor de goedkoopste MD recorder is van sharp voor 185 euro, terwijl de Frontier Labs +128mb 169 euro kost. ik wil wel graag die mp3speler, maar als het echt zo is wat jij zegt dat een (ook deze?) mp3speler versterkererg slecht is vergeleken met een MD wel raar dat de meningen in de topics zo verschillend zijn, sommige mensen zeggen erg goed helder geluid, ook bij hoge volumes, en anderen (zoals jij) zeggen weer dat het erg brak is, wie moet ik nu geloven?
Dat komt omdat niet iedereen dezelfde eisen stelt en omdat bepaalde mensen een nogal slecht gehoor hebben >:) Maar ik kan je garanderen dat er geen enkele MP3 speler is of ooit zal zijn die qua geluidskwaliteit beter is dan die MD speler. Als het MP3 moet zijn, dan komt alleen iRiver in aanmerking, daarvan is de geluidskwaliteit wel beter dan een met een Sony MD speler maar echt in de buurt komen van een Sharp,.. nou nee dat dus zeker niet.

[ Voor 129% gewijzigd door Aidix op 12-03-2003 15:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik had ook een sharp :) maar 3 jaar gebruik en vele botsingen met moeder aarde betekende het einde :'( maar aangezien ik nu bezig ben met rijlessen en dus krap bij kas zit, zat ik te denken aan een mp3speler die niet al te duur was, aan mijn eisen voldeed, en die goed naar voren kwam uit de (vele) topics op tweakers en fok. vandaar mijn keuze voor de frontier labs NEXIIe, alleen nu twijfel ik nog een beetje omdat ik bang ben dat de geluidskwaliteit (een stuk) lager is dan mijn oude MD. waar ik ook bang voor ben is dat ik een slecht ding van 300% plastic in handen krijg die meteen uit elkaar valt zodra je iets te hardhandig bent. ook lees ik vaak over fouten in het geheugen en vastlopers.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Aha, nou als jij sharp bent gewend dan zou ik dat ding ZEKER laten liggen want het is huilen met de pet qua geluid...
Zowiezo moet je al 192kbit MP3's gaan gebruiken, en dan past er ineens een stuk minder in zo'n 128mb kaartje... en de trommelvlies-vernielende impact van Sharp Digital X-Bass is ook ver te zoeken.
Het ding was voor mij zowiezo al geen optie omdat ik las over slechte LCDs, vastlopers, rare geluidseffecten als de batterij op is etc...

Verwijderd

Topicstarter
maar op me MD zette ik ook mp3's van (meestal) 128kbit, dat zou dan toch niet zoveel uit moeten maken?

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Jawel, want een MP3 die je gewoon opneemt via line-out klinkt een stuk beter dan eentje die via NetMD is overgezet!
Direct opnemen met je MD recorder op SP (gewoon 80 minuten mode) levert een exact hetzelfde klinkend MDtje op.

MDLP geeft extra verlies, en de wat brakke PC encoder ook. Echt geen aanrader, tenzij je de hele dag in de trein zit ofzo.

[ Voor 52% gewijzigd door Aidix op 12-03-2003 16:40 ]

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:38

PanMan

Spun!

ik ken geen tests ofzo, maar volgens mij geeft een beetje mp3 speler beter, of minstens even goed geluid, als een minidisk. Niet als je alleen maar 56 kbit mp3's hebt, natuurlijk :).
Ik ben iig. ERG te spreken over de geluidskwaliteit van m'n Ipod, ook als ik het vergelijk met die van de minidisk van m'n broertjes.
Zeker als je longplay4 gebruikt, op MD, dan hoor je dat echt wel..

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:55

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

ieder portable muziek device klinkt net zo klote als de koptelefoon die er aan hangt !!!!

onthoud dat allemaal !!!

ik heb zelf een portable minidisk, een sharp md-mt15, de koptelefoon heb ik meteen weg gegooid, dat is geen grap, en een fatsoenlijke sony groove in-ear doppen gekocht, wel ala 150 gulden, maar dat vond ik nog niet goed genoeg klinken, inmiddels heb ik een senheisser hd-580 en dat is een hele opluchting, met die koptelefoon klinken al die portable muziek dingen wel goed, hang ze maar es aan een goed audio setje :)

blabla

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Senheisser koptelefoontjes (en dopjes) zijn echt perfect! Kep ze zelf ook en bevallen me opperbest!

Verwijderd

Topicstarter
ik vind de sennheiser dopjes niet zo goed klinken als mijn (los gekochte) sony oordopjes (weet niet precies welk type :)) en een mp3speler werkt niet via NetMD maar via usb, en dat zou toch ook geen kwaliteitsverlies op moeten leveren? Met mijn sharp MD nam ik trouwens ook digitaal op via de optische uitgang op mijn geluidskaart :)
Pagina: 1