Voeding doorgebrand

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
Vanmorgen branden mijn voeding door, maar gelukkig voor de rest niks beschadigd. Alleen zit ik met de vraag waarom ie is doorgebrand. Op het moment dat het gebeurde deed ik niks bijzonders (email aan het ophalen)

Hij was waarschijnlijk wat aan de krappe kant (230W), kan dit het zijn?
Bij het opstarten maakt de CPU-fan nogal verrotte geluiden (hij draait wel, maar eerst met moeite, dan heel snel, en vervolgens normaal), kan dit het zijn?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Je Fan kan temperatuurgestuurd zijn...
Gaarne meer specs en duidelijkere vraagstelling.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk gewoon versleten. Instabiel geworden, en langzaam gestorven.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 17:23

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Post es wat system specs. Als je een heel raid systeem + zware cpu (zoiets als een thunderbird) in je pc hebt staan wil dat je voeding wel eens overstressen, en tja... dat wordt behoorlijk heet. Kon natuurlijk ook zijn dat de fan in de voeding uit stond of dat er enorm veel stof in de voeding zat.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

waarschijnlijk gewoon te zwak ja.. en dan op een onverwachts moment stopt ie ermee :)
haal lekker een 300 of 350 watt voeding.. die dingen kosten 25 pleuro ;)

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je voeding zal misschien te zwak geweest zijn, en ja voedingen gaan gewoon wel eens stuk ...

De fan van je CPU is gewoon versleten

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Klaus_1250
  • Laatst online: 04-08 11:42
Het gaat om een Asus P2B-VM met PIII-500@560, 192mb RAM, 10GB HD, 4x4x32 CDRW, DVD, Modem 56k, 10/100mbit netwerk, Creative DXR3 DVD-kaart, GemPlus Card-reader en iPaq-cradle. Nieuwe voeding is nu 300W.

> De fan van je CPU is gewoon versleten
Kan dat kwaad? (behalve dat mijn proc te heet word)

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op 11 maart 2003 @ 16:23:

Ja dat kan kwaad, je zegt het zelf al, proc wordt te heet en evrbrandt gewoon. snel oplossen, anders wordt het prijzig

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:29

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Als hij nog genoeg koelt niet maar als hij helemaal niks meer doet wel maar als je denk dat hij niet meer goed koelt zou ik wel een nieuwe kopen voor dat je je cpu molt kost je denk ik wel wat meer.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op 11 March 2003 @ 16:23:
Het gaat om een Asus P2B-VM met PIII-500@560, 192mb RAM, 10GB HD, 4x4x32 CDRW, DVD, Modem 56k, 10/100mbit netwerk, Creative DXR3 DVD-kaart, GemPlus Card-reader en iPaq-cradle. Nieuwe voeding is nu 300W.

als én je voeding t begeeft én je cpu fan is versleten, dan wordt t misschien een keer tijd om alles goed schoon te maken :)
en als je dan toch bezig bent, vervang dan gelijk die cpu-fan... als die r mee ophoudt, of gewoon niet genoeg meer koelt, dan kan je ook je cpu weggooien.
Best zonde, met dat bakje kan je nog wel beetje prutsen en zo'n cpu-koeler kost echt niks.

edit:
traag.....

[ Voor 3% gewijzigd door MadMurdock op 11-03-2003 16:28 ]

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

P3 koelers zijn wellicht niet meer zo makkelijk te krijgen, dus hou ff in je achterhoofd dat je ook alleen het fannetje kan vervangen ;)

230 watt voeding zou theoretisch genoeg zijn voor dit systeem, maar er zit een hoop troep tussen (bij de voedingen)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Die "250 of 300 Watt" zegt niet zo veel..beter is het label op de voeding te checken ,hierop staat vermeld hoeveel ampere er getrokken mag/kan worden.

Vergelijk maar eens wat PSU`s met elkaar ,ik ben 250 watt`ers tegengekomen die op +5 en +12 volt meer stroom leverden dan een 300 watt`er.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:23
pIII is toch socket ?? daar kan bijna elke amd koeler ook gewoon op met een beetje prutswerk.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:25
DeX schreef op 11 maart 2003 @ 16:06:
Je Fan kan temperatuurgestuurd zijn...
Gaarne meer specs en duidelijkere vraagstelling.
Heb ik ook weleens gehad, fan was goed, maar sloeg niet aan. PCB was letterlijk verbrand. Die fan draait nu trouwens rustig z'n rondjes op m'n Athlon :+

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kan ook nog dat je FAN in je voeding er ook niet zo'n zin meer in had. Had je hiervoor trouwens meer instabiliteits-problemen? Want dan kan het dus ook zijn dat je systeem te veel vermogen nodig heeft.

En die CPU-FAN lijkt ook z'n beste tijd al te hebben gehad, ik zou hem even opmeten en vervolgens kijken naar een nieuwe FAN. Die dingen zijn te vinden in de pricewatch.
Pagina: 1