[postfix] Mail bewaren

Pagina: 1
Acties:

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wil een mailserver verhuizen. Alle mail die hierop binnenkomt moet tijdens deze verhuizing even opgevangen worden door een andere machine. Ik heb zo snel echter geen dedicated server beschikbaar. Wel heb ik een andere mailserver, die de mail voor een bepaald domein opvangt.

Kan ik deze mailserver zo instellen dat 'ie ook tijdelijk mail voor een ander domein opvangt en dan bewaart? Dus dat ik gewoon het MX-record voor dat domein verander en laat verwijzen naar die tijdelijke machine. En dat deze dan de mail ontvangt en bewaart (terwijl 'ie voor de andere domeinen gewoon z'n dagelijkse werk doet en daarvan de mail wel bezorgd)?

De mailserversoftware is trouwens Postfix.

What's the speed of Dark?

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Dit heet mail relay, 'k weet niet of dat veel helpt, maar 'k denk dat er wel een docje over te vinden is op postfix.org :-)

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Maak een afspraak met je ISP dat deze de mail voor je vasthoudt. Je moet met je provider afspreken dat deze tijdelijk 'batched-smtp'ed' voor je, zodat bij de eerste keer dat jouw mailserver weer beschikbaar is de de opgevangen mail op jouw machine doorgestuurd.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb het al opgelost. Eigenlijk was het helemaal geen probleem... Ik had ff niet goed nagedacht :) De mailserver van onze provider vangt handelt onze e-mail af, als onze primary MX-host niet werkt.

What's the speed of Dark?