Toon posts:

Laptop aansluiten op TV

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een laptop staan met de volgende specificatie's:
Intel Celeron 1,3Ghz
SiS 630ST chipset
14,1" TFT scherm XGA 1024x768
1,44Mb floppydrive
256Mb RAM
CD-ROM
20Gb harddisk
8Mb tot 64Mb shared video geheugen ultra AGP
Fast Infrared, 1x Parallel poort, 2x USB connector, 1x PS/2 poort voor muis of keyboard, Monitor en SVHS uitgang
Interne 56k fax/modem, Interne IEEE 1394 Firewire, Interne 10/100 Mbps LAN ethernet adapter, 1x PCMCIA TypeII
ZV Port & Cardbus ondersteuning

Nu heb ik vandaag een SCART connector gekocht, waarmee ik m'n laptoppie op de TV kan aansluiten.
Nu heb ik 2 vraagjes:
Hoe zorg ik ervoor dat ik het beeld dat ik op de laptop zie ook op de TV zie? Dus allebei hetzelfde beeld.
En is het mogelijk om het beeld op de TV in kleur te krijgen of is alleen zwart/wit mogelijk? En hoe krijg ik dan kleur?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:07
Tja verwacht geen wonderen in dit topic, want op mijn topic is ook nooit gereageerd. Dus je zult het zelf moeten uitzoeken ik heb het 'opgelost' door toch maar s-video te gebruiken

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Verwijderd

Pak de gebruiksaanwijzing van je laptop erbij zou ik zeggen.

• shlammod
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 23:52

shlammod

dus.... enzo....

Kleur was bij mij mogelijk met een SVHS kabel waarop een pijl heen en weer stond eerst in mijn TV te prikken, dan TV-out kiezen.
Vervolgens de kabel vervangen door eentje waarop niet 2 pijlen staan maar dit:
| |\
\| |

(of bij mij thuis, op een tulp-aansluiting ook iets aansluiten dat enige weerstand geeft waardoor ik gelijk de juiste kabel erin kan stoppen)

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een sis 630ST chipset in. Welke TV out chipset wordt er gebruikt?

Ik heb nu PAL in de bios ingesteld, maar heb nog steeds zwart-wit beeld. Iemand enig idee wat ik nog kan doen?

De connector heeft aan een kant een S-video aansluiting en audioplug en aan de andere kant een scart-aansluiting. De TV beschikt alleen over een scart-aansluiting (en een antenne-aansluiting ;)). De kabel is van het merk Vivanco.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zorg ik ervoor dat ik het beeld dat ik op de laptop zie ook op de TV zie? Dus allebei hetzelfde beeld. Uit "De grote tv-out FAQ" kan ik opmaken dat m'n kaartje dit niet aankan (ahhhhhh, wat jammer).
Maar kleur moet kunnen. De handleiding van de laptop helpt me ook niet verder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ontdekt dat ik op het kanaal EXT 1 (van de TV) alleen zwart-wit beeld heb, maar op kanaal EXT 2 ook het laptop beeld heb, maar het beeld is nagenoeg zwart. Het is heel erg moeilijk om ook maar iets te zien. Hoe kan ik de instellingen veranderen dat het beeld lichter wordt? Het veranderen van BRIGHTNESS en CONTRAST werkt niet.
Op de laptop staat trouwens windows 98 se.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 19:01 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De grote tv-out FAQ

Begin met het doorlezen van bovenstaande Faq, als je er dan nog niet uitkomt kan je een nieuw topic openen met een gerichte vraag. Lees dan ook * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * even door :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.