[win98se] Default route ontbreekt na dialup (zonnet)

Pagina: 1
Acties:

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 07:57
Heb ik net een nieuwe PC in elkaar geflanst (Shuttle SN41G2, XP2000+ met Win98SE). Thuis geinstalleerd, en vanaf mijn netwerk (controller zit onboard) vanalles erbij gezet.
De gelukkige gebruiker moet echter nog een paar weken wachten op ADSL (Zonnet Family) dus ik dacht we hangen er zo lang een modem aan. Dat werkt allemaal prima met de zg. externe toegang maar dan is alleen zonnet.nl te bereiken. Wat blijkt: in de routing tabel (C:> ROUTE PRINT) ontbreekt de default route (0.0.0.0 netmask 0.0.0.0 etc.). Wordt die met de hand toegevoegd is het probleem verholpen en is het hele internet te bereiken. Maar waarom verschijnt die route niet automatisch? Zijn er instellingen van slag omdat de machine eerst aan een echt netwerk heeft gehangen en meent dat daar de default route wel heen zal moeten? Ik weet best wel veel van netwerken, maar Windows blijft me verbazen..

Bram Bouwens

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
heb je bij die externe toegang ook even aangegeven dat ie 'use default gateway on external network' moet gebruiken (heb geen nederlandse pc hier, maar dat doe je dus bij de eigenschappen van die dial up verbinding bij tcp/ip)

A wise man's life is based around fuck you

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 07:57
Ja, dat was het! Helemaal over het hoofd gezien :o, maar wie dat nou uitgezet heeft.....
Bedankt i.i.g.

Bram Bouwens