Toon posts:

Novell Objecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een korte vraag m.b.t novell obecjten. Normaal gesproken is het via de application explorer mogelijk om nal pakketen te installeren.

Maaaarr, bij ons is het ook mogelijk om de NAL objecten los te benaderen. (vaak de extentie *.fill) is er een mogelijkheid om via een commando deze op de hand te installeren?

Alvast bedankt!

joda.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:55

Jaymz

Keep on moving !

De .fil extensie wordt gebruikt voor bestanden die tijdens het distriburen worden hernoemd en op hun uiteindelijke plekkie worden neergezet; dit zijn dus onderdelen van een Applicattieobject, geen Objecten itself :)

Met nalrun (die je van de novell site moet zien op te duiken) kun je echter wel ApplicatieObjecten laten distriburen.

D'r is 1 maar: Je kunt alleen de objecten waar je zelf rechten op hebt laten distriburen ;)

Check de volgende keer ook es www.novell.com/coolsolutions/zenwork eens, zoals je wel zult weten waarderen wij het hier enorm als je eerst zelf eens wat probeert (en dit ook duidelijk laat merken) :)

Verwijderd

Topicstarter
Uietaard heb ik al even rond gekeken op het internet :) Via de nal.exe kan ik niet bij deze objecten komen? Ik zal eens een kijkje nemen met zenworks.. thxn :)

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 14:38
Novell Objecten?? Ik neem aan dat je het hier hebt over Applicatie object die in de NDS staan. de .fil, .aot en axt. files worden door snapshot.exe aangemaakt.

Naar mijn weten is er geen andere tool om applicatie te distriburen dmv. .fil files. Maar wat is het doel ervan. Via de NDS heb je een totale controle over de te distriburen apps.
Ik kan me zo geen reden bedenken anders dan het tweaken van apps dat je deze .fil enz.. files wilt gebruiken voor iets anders dan ZENworks.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 21:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > SA

Me dunkt dat het idd mischien handig is om eens even een beetje op de Novell / ZEN site door te bladeren.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Het doel is er niet zo zeer. Op dit moment ben ik bezig met een opleiding ICT en op mijn werk kwam ik deze *.fil bestanden tegen. Nieuwsgierig als ik dan ben wil ik er meteen alles van weten :) echter kwam ik op het internet niet echt ver, aangezien ik geen idee had waar ik moest zoeken. Daarom is de tip Novell/ Zen site mij goud waard :)
Pagina: 1