Toon posts:

[Win2k] snelkoppelingen naar my computer, netwerk etc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kben bezig aan een html pagina voor mn active desktop. En kheb er al wat verschillende links op gezet. Maar kheb met 4 stuks een probleem;

- My Computer
- My Network Places
- My Documents
- New Office Document
- Speed Touch USB (Internet; ADSL)

My documents kan ik nog wel openen via gewoon een link naar d:\documents and settings\.. etc. En die van Office zou ik dat ene scherm willen waarbij je kan kiezen wat voor een soort document je wilt. (Wat na de installatie in het start menu komt te staan).

Kheb al op Google gezocht en hier bij de search.
Isset eigenlijk wel mogelijk?

Snelkoppeling maken via rechtermuisknop werkt niet echt. Bijv. bij "Shortcut to My Computer" staat bij Target: "My Computer" en deze kan ik niet gebruiken. En bij die andere 4 hetzelfde. Ik heb ook al geprobeerd om de snelkoppelingen te openen in word om zo een pad te krijgen of iets. Maar die vond ik ook niet..

Weet iemand het pad van deze snelkoppelingen of enig idee hoe ik eraan kan komen?

Thnx alvast :P

Verwijderd

my computer ---> winroot\EXPLORER.EXE /n,/e,C:\
maar das de verkenner kan ook handig zijn

maar wat dacht je van rechtermuisknop, snelkoppeling maken, en dan de opdracht in de snelkoppeling even overnemen in je link? suc6

Verwijderd

Topicstarter
dat van die snelkoppeling overnemen in mn link werkt niet echt. Had ik ook al geprobeerd, krijg ik gewoon leeg scherm. En iets van .exe .ink ofzow erachter ook al niet. En dat van de verkenner had ik al gevonden :) Maar, kwou eigenlijk gewoon dat ene scherm zonder die verkenner ernaast :P Maar bedankt voor et id ^^

Verwijderd

ja sorry, maar ik heb geen 2k machine ter beschikking (eigenlijk al1 een waardeloze terminal met als enige optie internet) maar probeer deze eens

WinExec('Explorer.exe ::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}', SW_SHOWNORMAL);

edit:

ach en ik ben toch bezig... misschien heb je hier wat aan

http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;q130510

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 16:08 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
lol, "D:\WINNT\EXPLORER.EXE /n" geeft wel al een 'normaal' scherm, maar dan wel met D: erin nu nog My Computer erin krijgen :\'
"explorer.exe/n /select,my computer" doet et niet -_-

Maar, het werkt wel voor My Documents :) (Die opende normaal in Internet Explorer dus..)
Das al weer 1 minder hehe
----
Toch niet, -_-' hij blijft D:\ openen de hele tijd wat je er ook achter zet :\ en bij sommige zegt ie van "The path ...... does not exist or is not a directory".
Irritant gedoe lol

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
die link maken naar die schortcut werkt ongeveer wel.. kheb nu link naar "mycomputer.lnk" (khad eerst ink |:( )maar als je dan opent. Krijg je eerst dat download scherm, dan kun je voor 'open' kiezen en dan opent hij wel :\
Er staat wel onderin dat download ding van 'Vragen voordat deze files opend', das nu aangevinkt. Kan dit ook uitgezet? Het is grijs dus kan niet aanklikke -_-..

Alsk dit alleen maar krijg dan lukt de rest van die shortcuts ook wel :P
Hoef ik alleen maar snelkoppelingen te maken etc.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gebruik het volgende commando: explorer.exe /n,/e, :: gevolgd door de SID van het betreffende onderdeel:
my computer: {20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}
my documents: {450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}
Control Panel: {20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}
recycle bin: {645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}

bijv dus explorer.exe /n,/e, ::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} voor my computer. Alle codes zijn terug te vinden in de registry, dus ook voor My network places en new office document.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Die 2 dingen werken ja, kzal thuis es gaan zoeken in het registry. Kzit nu op school dus.. Maar hier zijn ook Win2k machines, en die van My Computer, en My Documents werken jah. (Waar ik niet aan twijfelde hoor :P ) Er moest wel nog /e weg anders kreeg je weer explorer scherm. Maja, kzal thuis de rest zoeken :P

Dankje wel _/-\o_

Kut, bij start, run werkt het wel. Bij die link niet.. ehehe -_-'

Ook al geprobeerd om in winnt map te zetten bij explorer.exe maar dat lukt ook al niet |:(

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
I give up :| ..

Quick Launch is toch zoiezo gemakkelijker heb ik gemerkt laatste tijd heheh.
Anders moet ik steeds switche naar desktop enz. Te veel werk dus :P
Quick launch blijft teminste boven ^^

Toch gemakkelijker dus :P
Kzet m'n oude vertrouwde zwarte achtergrond wel weer trug :)
Pagina: 1