Toon posts:

Standaard share in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij windows XP proff, blijft de standaard share open staan c$ en d$ als ik deze weghaal, zijn ze bij de volgende boot weer actief. Heeft iets te maken met de beheerdersaccount heb ik gelezen.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze share kan verwijderen? Het is behoorlijk onveilig zo.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is enkel onveilig als jij geen password op je admin account hebt.
Maargoed, server service uitzetten en ze zijn weg dacht ik.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Waarom zou je in godsnaam Administrative Shares weghalen? Die zien gewone gebruikers toch niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar we zitten hier niet met gewone gebruikers. Het zijn irritante wizkids, ik zit hier namelijk op een school.

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:46
Echt een vraag voor UTFS, maar goed, ik ben maar even lief ;)

http://support.microsoft....=kb;en-us;Q314984&sd=tech

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 15:41:
Ja maar we zitten hier niet met gewone gebruikers. Het zijn irritante wizkids, ik zit hier namelijk op een school.
Als ze het local administrator password niet weten kunnen ze er niet bij. Als ze geen domain administrators zijn kunnen ze er niet bij.

en shares uitzetten met registry tools zou ik mee oppassen.. kun je straks lekker gaan troubleshooten waarom je geen c$ kan aanmaken enzo..

[ Voor 17% gewijzigd door mutsje op 11-03-2003 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Werkt niet, zelfs met een administrator password zijn deze shares nog te benaderen

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ja hallo daarvoor zijn ze zelfs bedoelt om met een Administrator account te benaderen. Dus een gewone USER heeft er geen rechten toe.

Verwijderd

Zoals mutsje al zegt. Wat wil je nu eigenlijk? Wil jij er wel op kunnen en de andere gebruikers niet??

Verwijderd

Dan zet je toch gewoon je server service uit?

Ben je meteen van al je shares af.
Pagina: 1