Toon posts:

CSS background probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een plaatje als achtergrond instellen,
dit is de code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
body {
padding: 0px 0px 0px 0px ; 
margin: 0px 0px 0px 0px ;
background-color: #E3E3E3;
background-image: url(images/bgro.gif);
background-repeat: no-repeat;
background-position: bottom center;
}

ik zit alleen met 2 probleempjes

1. de achtergrond komt achter de bestaande achtergrondkleur en is dus niet te zien
2. door de positie in te stellen op 'bottom' komt ie helemaal onderaan te staan, is er ook een manier om hem 200 pixels daarboven neer te zetten? nu heb ik er een gif van gemaakt met een heel stuk transperante background aan de onderkant als workaround, maar echt netjes is het niet natuurlijk

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Misschien een divje met content over de body met background image heen zetten? :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Misschien moet je background-color: #E3E3E3; onder background-image: url(images/bgro.gif); zetten.

Schuiven helpt wel eens. bij mij dan

• Willem
Volgorde maakt echt niets uit....

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

en anders misschien 2 cssjes gebruiken?

<style... >
padding: 0px 0px 0px 0px ;
margin: 0px 0px 0px 0px ;
background-color: #E3E3E3;
</style>

<style...>
background-image: url(images/bgro.gif);
background-repeat: no-repeat;
background-position: bottom center
</style>

of vise versa, weet niet of het zal werken maar ik denk het wel, en anders kun je je bgcolor oldstyle in je html body tag zetten ??

• klokop
  • Laatst online: 17-06 14:59

klokop

swiekie swoeng

Volgens mij komt de afbeelding altijd over de achtergrond kleur heen te hangen... ik denk dat de pagina je plaatje niet kan vinden.
Je doet trouwens wel: padding: 0px 0px 0px 0px ;
Waarom dan niet ook: background: #E3E3E3 url(images/bgro.gif) no-repeat bottom center;?

Achtergrond afbeelding uitlijnen van de bottom wil denk ik niet; dat zul je idd met een div ofzo moeten doen.

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Verwijderd

Voor je 2e vraag:

code:
1
background-position: 250px 400px

Plaatje komt dan 250 px van links, en 400 px van boven. Je kan niet rekenen vanaf de onderkant (misschien in CSS-3 wel)

Verwijderd

Topicstarter
klokop schreef op 11 March 2003 @ 15:32:
Volgens mij komt de afbeelding altijd over de achtergrond kleur heen te hangen... ik denk dat de pagina je plaatje niet kan vinden.
Nee ik zie hem wel, hij steekt nog net onder de tabel uit waar de content in staat :)
Je doet trouwens wel: padding: 0px 0px 0px 0px ;
Waarom dan niet ook: background: #E3E3E3 url(images/bgro.gif) no-repeat bottom center;?
Ow kan ook, maakt niets uit zie ik
Achtergrond afbeelding uitlijnen van de bottom wil denk ik niet; dat zul je idd met een div ofzo moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 15:32:
Voor je 2e vraag:

code:
1
background-position: 250px 400px

Plaatje komt dan 250 px van links, en 400 px van boven.
Ja maar das niet de bedoeling ;)
Je kan niet rekenen vanaf de onderkant (misschien in CSS-3 wel)
ja dat dacht ik wel, dan maar 200 transperante pixels in de background image

Verwijderd

Topicstarter
ow w8 ik heb hem nu als style propertie van de betreffende tabel, dat werkt wel aardig geloof ik :Y

Verwijderd

Topicstarter
Ow nog 1 vraag, hoe zorg je ervoor dat hij die background ook uitprint? kan er weinig over vinden bij google :(

• Willem
Zoek voor de gein eens op het forum hier (of met Omega) op achtergrond printen...

• gvdh81
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 15:59:
Ow nog 1 vraag, hoe zorg je ervoor dat hij die background ook uitprint? kan er weinig over vinden bij google :(
Niet, tenminste niet bij IE, moet je handmatig in stellen bij internet opties->geavanceerd.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 15:42:
ow w8 ik heb hem nu als style propertie van de betreffende tabel, dat werkt wel aardig geloof ik :Y
aha, dus je had gewoon een achtergrondafbeelding geplaatst _achter_ een tabel met een achtergrondkleur, dat zei je niet in je topicstart ;)

En eigenlijk kun je alleen content van een page printen; de backgrounds enz. worden niet mee geprint.
Zou wat zijn als je een zwarte internetpagina wil printen: na 2 pagina's is je tonercartridge leeg ;)

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1