Toon posts:

Samba PDC...kan het domain niet joinen met de admin account.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil windows xp systemen laten joinen op het SAMBA domain. Nooit geen probleem mee gehad.....
Nu zat ik laatst met exchange 2000 te kloten die gejoined op het samba domain etc etc. Sindsdien kan ik met het Samba admin. account geen pc's meer joinen op het Domain. Heb de exchange server maar ff offline gezet (was nog niet in de lucht, alleen testen) netwerkkabeltje ook eruit gehaald.....(yeah i know) maar tot nog toe kan ik geen windows xp pro pc's joinen op het domain.......
Iemand wat info hierover????? zou mijn dag goed maken.....
Alvast bedankt...

Verwijderd

ik ben hetzelfde tegengekomen met 2k machines, toen ik de computernaam iets veranderd heb, in eentje die binnen mijn standaardreeks met nummers zat (dit was met StoS, een networksolution voor het basisonderwijs) kon ik het boeltje opeens wel joinen, misschien een ideetje om dit te checken

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

2K en PX machines moeten lid worden van het domein.
Je moet dus eerst een machineaccount aanmaken.
maar dit staat allemaal netjes beschreven in de SAMBA-PDC howto

maar FYI mij is het niet gelukt om xp te joinen bij samba maar 2K wel :?

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

Zorg er voor dat je geen contact gemaakt heb met de server voordat je joint, als er een connectie gemaakt is wil het ook wel eens niet lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties....
Ik heb alles geprobeerd, nogo......
Ook met systemen die vanaf scratch geinstalleerd worden met xp pro kan ik niet joinen......het rare is dat ik dan wel een netwerkdrive kan mappen en benaderen. Er wordt dan wel om een admin pw gevraagd. Dan geef ik de samba admin username en pw op en kan ik ze gewoon benaderen en mappen etc etc :? :? |:(
Het gekke is dat dit gebeurde toen ik een Exchange 2000 in het domain joinde, vanaf dat moment gaat het niet meer. Kan Exchange iets in Samba gewijzigd hebben??

Verwijderd

Je weet wel dat je bij XP een registery-setting moet veranderen als je een smb-domein wil joinen? Verder is smb wel de enige domaincntrollen/andere-meuk-controllers

Verwijderd

Topicstarter
Yep iknow.....die reg key gebruik ik ook....die werkte voorheen ook......Tot de Windows/Exchange 2000 gejoined werd....
Pagina: 1